پنج شرکت کلاهبردار ارزهای دیجیتال در هند

پنج شرکت کلاهبردار ارزهای دیجیتال در هند

پلیس هند از درگیری 5 نفر با کلاهبرداران عرصه ارزهای رمز نگاری شده که از سال 2017 تا کنون مشغول به فعالیت هستند خبر داد.

در ژوئن ۲۰۲۰ پلیس هند پرونده ای را علیه پنج نفر که مظنون به کلاهبرداری در سرمایه‌گذاری‌های مربوط به ارزهای دیجیتال شده‌اند، ثبت کرد. خبرها حاکی از آن است که این شرکت‌های سرمایه‌گذاری از سال 2017 تا کنون مشغول فعالیت بوده‌اند.

hs

به نظر می‌رسد این شرکت‌های کلاهبرداری فقط در محدوده ایالت ماهاشترا Maharashtra فعالیت داشته‌اند.

در تاریخ 13 ژوئن رسانه‌های محلی طی گزارشی اعلام کردند که پنج نفر به اتهام کلاهبرداری در زمینه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را داشتند، دستگیر شده‌اند.

تا کنون هیچ یک از این افراد کلاهبردار دستگیر نشده‌اند

ماه گذشته، پرونده مربوط به دو برادر به نام‌های امریت بهاردواج و ویوک بهاردواج از سوی سایبرسل (Cyber Cell) به شعبه جرائم اینترنتی پلیس محلی فرستاده شد. آن‌ها به جرم دست داشتن در یک کلاهبرداری مربوط به سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال در هند با نام گین‌بیت‌کوین GainBitcoin دستگیر شدند.

اخیرا پلیس هندوستان تلاش‌های خود را برای مبارزه با جرایم مربوط به دارک وب گسترش داده و اعلام کرده است که قصد دارد یک پورتال تحت وب با محوریت هوش مصنوعی در جهت کنترل دیپ وب deep web ایجاد کند. پلیس هندوستان با همکاری قانون گذاران بین المللی قصد تعقیب فروشندگان ناشناس بازار آزاد را که مبادرت به فروش داروها یا مواد مخدر بدون مجوز می نمایند، دارد.

گسترش فعالیت پلیس سایبری هند در نظارت بر دارک وب

در پی افزایش این کلاهبرداری‌ها پلیس هند در یک همکاری با موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی محلی، یک پورتال آنلاین مبتنی برهوش مصنوعی برای مقابله با جرایم دارک وب ایجاد کرده است.

این اتاق فکر از نمایندگان پلیس هند، مؤسسات دانشگاهی، استارت‌آپ‌ها و سازمان‌ تحقیق و توسعه هند تشکیل شده است و به تازگی کار خود را برای تقویت قابلیت‌های پلیس برای نظارت بر دارک وب آغاز کرده است.

انتظار می‌رود این برنامه طیف متنوعی از راه‌حل‌ها و استراتژی‌های بالقوه را برای گسترش قدرت پلیسی سایبری هند ایجاد کند.

اداره تحقیقات و توسعه پلیس هند در حال استفاده از راه‌حل‌های ۱۲۰ موسسه تحقیقاتی سرتاسر هند برای توسعه این پورتال تعاملی برای کمک به اجرای قوانین در فضای دارک نت است.

رسانه محلی هندوستان تایمز گزارش می‌دهد که این پورتال روش‌هایی برای ارائه اطلاعات در مورد جرایم سایبری و مالی، روش‌های عملیاتی آن‌ها، تکنیک‌های تحقیق و همچنین راه‌حل‌های دیجیتالی برای ردیابی منابع از طریق تماس‌های اینترنتی، بازیابی رمزهای عبور و رمزگشایی فایل‌های محافظت‌شده به پلیس هند می‌دهد.

از زمان ظهور بازارهای غیرقانونی ناشناس در دارک نت مثل جاده ابریشم در سال ۲۰۱۱، هند مرکز اصلی فروش محصولات دارویی از طریق دارک وب به واسطه بیت کوین بوده است.

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.