سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال آلت کوین و بیت کوین

۹ اشتباه رایج تریدر یا سرمایه گذار های تازه کار (قسمت سوم)

تریدرهای تازه کار اولین کاری که برای ورود به حوزه ارز دیجیتال می کنند، این است که با خرید بیت کوین یا اتریوم وارد این حوزه شوند. اما پس از آن با گشت در اینترنت و پیام هایی از قبیل “بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری” یا “سود 50 درصدی با این ارز دیجیتال ” مواجه می شوند و سریع اقدام به خرید ارز دیجیتال های مختلف می کنند.

تریدر های تازه کار با دو احساس شدیدا روبرو هستند که اگر کنترل نشود، می تواند زیان های مالی زیادی به بار آورد. این دو احساس ترس و طمع هستند. در دو مقاله قبل، شش مورد از اشتباهات رایج را بیان کردیم، در این مقاله هم به سه مورد دیگر اشاره خواهیم کرد تا ترید های موفق تری در خرید و فروش بیت کوین و آلت کوین داشته باشید و در دام اشتباهات نیفتید.

در سبد سرمایه گذاری شان هر چیزی یافت می شود!

 

این ابتدای راه برای یک سرمایه گذار تازه کار و البته ناموفق است چون تمام سبد سرمایه گذاری خود را با ارزهای به در نخور پر می کند و حتی به گوناگونی شدید آن ها فکر نمی کند. تنوع داشتن در سبد سرمایه گذاری چیز خوبی است چون همان طور که در مقاله “چرا نباید تمامی پول ها را روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرد؟” بیان کردیم، شما نباید تمام سرمایه خود را روی یک ارز سرمایه گذاری کنید و به عبارتی نباید تمام تخم مرغ های خود را داخل یک سبد قرار دهید، اما گوناگونی و تنوع زیاد ارز دیجیتال در سبد شما باعث می شود شما تمام وقت مشغول پیگیری های مختلف باشید و اگر یک زمانی یک پیگیری را از دست بدهید، ممکن است ضرر کنید.

به دنبال خرید ارزان ترین کوین ها هستند!

یکی از اشتباهات رایجی که تریدر های تازه کار انجام می دهند، این است که فکر می کنند باید ارزان ترین ارز را بخرند و این تصور غلط از آن جا ناشی می شود که می گویند بیت کوین هم زمانی ارزشش کمتر از یک دلار بود اما الان چند هزار دلار ارزش دارد. بر اساس همین تفکر غلط، شروع به خرید ارز دیجیتال های ارزان می کنند و فکر می کنند روزی ارزش آن ها به هزاران دلار می رسد!

اشتباه دیگر این است که به سرمایه در گردش و حجم بازار یک کوین توجه می کنند. کوین هایی که ارزان هستند معمولا در یک بازه زمانی با سرمایه در گردش زیادی روبرو هستند اما هیچ گاه نمی توانند به عنوان یک ارز چند هزار دلاری شناخته شوند. بیت کوین زمانی وارد بازار ارز دیجیتال شد که هنوز این بازار شناخته شده نبود و ارزهای قدرتمندی مانند بیت کوین وجود نداشت.

روی آلت کوین هایی سرمایه گذاری می کنند که آینده ای ندارند!

آخرین موردی که میتوان به آن اشاره کرد، علاقه شدید آن ها به سرمایه گذاری روی آلت کوین های بدون آینده است. تریدر تازه کار تلاش می کند تا در یک بازه زمانی مشخص که از قبل مشخص شده است، خرید ارز دیجیتال انجام دهد. مثلا در یک سایت یا در شبکه های اجتماعی می بیند که نوشته شده است خرید ارز دیجیتال x با سود 50 درصد همراه است. و شروع به سرمایه گذاری روی آن آلت کوین می کند اما حقیقت امر این است که نمی دانند چه زمانی باید خرید و فروش کنند و همین موضوع باعث ضررشان می شود. پیشنهاد ما این است که برای سرمایه گذاری خود حتما مدیریت ریسک داشته باشید.

سبد سرمایه گذاری تان را با کوین هایی که نقدینگی ندارند، پر نکنید مگر این که دوست داشته باشید کلکسیونی از ارزهای به دردنخور داشته باشید.

اگر شما قصد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را دارید، باید به این حوزه مسلط باشید و اطلاعات خود را بالا ببرید. ورود به این بازار شوخی نیست ولی می تواند شما را به یک آدم ثروتمند تبدیل کند. اما حتما استراتژی های سرمایه گذاری را مطالعه کنید و در مورد آن ها اطلاعات کافی به دست آورید. فراز و نشیب‌های فراوانی در این راه وجود دارد ولی می توانید از اشتباهاتتان پند بگیرید.

کریپتو هنوز زنده است و نسبت به چند سال پیش اوضاع خیلی خوبی دارد فقط برای شروع باید قدم اول را محکم برداشت.

شاید مقالات زیر را هم دوست داشته باشید:

از انواع کیف پول های ارز دیجیتال چه می دانید؟

چگونه خرید و فروش مطمئن ارز دیجیتال داشته باشیم؟

منبع: medium

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.