5 رمز ارز برتری که این هفته باید در نظر بگیرید

پسفردا قراره داده‌های تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده منتشر بشه و بخاطر همین هم این دو سه روز سرمایه‌گذارها با احتیاط بیشتری دارن اقدام به خرید می‌کنن. تحلیلگرها هم معتقدن که شاخص قیمت مصرف کننده تو خرداد بالاتر از سطح اردیبهشت باشه.

از طرف دیگه هم، جورین تیمر (Jurrien Timemr)، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی اینوستمنت (Fidelity Investments) میگه بیت‌کوین به سطح بازار خودش در سال ۲۰۱۳ برگشته و در حال حاضر کمتر از ارزش ذاتیش داره معامله میشه.

شاخص ریسک ذخایر (Reserve Risk indicator) که احساسات بلندمدت هولدرها رو نشون میده، توی این ماه به پایین‌ترین حد خودش رسیده. با این تفاسیر، آیا بیت‌کوین می‌تونه یک رالی جدید رو شروع کنه و باعث شکوفا شدن بیشتر آلت‌کوین‌ها بشه؟

بیاید باهم ۵ ارز منتخب و ویژه این هفته رو بررسی کنیم تا ببینیم نظر نمودارها چیه! با ما همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه بیستم تیرماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتال برگزیده این هفته که شانس بیشتری برای صعود دارن رو باهم بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین
تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت‌کوین

۱۶ تیر بود که بیت‌کوین مثلث متقارن خودش رو به سمت بالا شکست اما گاوها نتونستن شرایط رو حفظ کنن. این یعنی خرس‌ها هنوز تسلیم نشدن و دارن از مقاومت بالای ۲۳ هزار دلار دفاع می‌کنن. خرس‌ها دارن تلاش می‌کنن تا قیمت رو زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۱ هزار و ۲۳۰ دلار نگهدارن. در این صورت، قیمت بیت‌کوین میتونه دوباره تا خط مثلث کاهش پیدا کنه که البته این موضوع می‌تونه به نوعی یک پولبک به ضلع مثلث برای برگشت بازار باشه.

اگر قیمت از این سطوح برگرده، می‌تونیم انتظار داشته باشیم تا بیت‌کوین به سمت مقاومت ۲۳ هزار دلار برگرده و این سطح مهم رو بشکونه و تا خط میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی محدوده ۲۵ هزار دلار بالا بره. در این صورت، می‌تونیم شاهد برگشت قوی‌تر وضعیت صعودی بیت‌کوین باشیم.

از اون طرف هم که مشخصه، در صورت تسلیم نشدن خرس‌ها، می‌تونیم انتظار رسیدن به سطح حمایتی حیاتی ۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار رو داشته باشیم، جایی که قطعا با حمایت گاوها روبرو می‌شیم و برای خرید پله‌ای جای خیلی خوبی خواهد بود.

تحلیل یونی سواپ
تحلیل یونی سواپ

یونی‌سواپ

یونی خط مقاومتی مهم ۶ دلار رو شکونده و الگوی سر و شونه معکوس خودش رو تکمیل کرده. حالا ممکنه توی اصلاح، خرس‌ها بیان و قیمت رو تا خط میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵ دلار و ۳۰ سنت پایین بکشن. در صورتی که قیمت از این سطح با قدرت برگرده، یونی با شتاب زیادی به سمت هدف ۸ دلار و ۷۸ سنت پرتاب می‌شه.

در صورتی هم که موفق به این کار نشه، ممکنه برای چند روزی توی محدوده‌ی کنونی رنج بزنه که باز هم برای هفته‌های بعدی یونی‌سواپ خیلی خوب میشه.

تحلیل تکنیکال اینترنت کامپیوتر
تحلیل آی سی پی

آی‌سی‌پی

اینترنت کامپیوتر هم حرکات خوبی رو توی روزهای گذشته از خودش نشون داده. عبور از سطح خط میانگین متحرک ۵۰ روزه نشون داده که گاوها در تلاش برای تشکیل یک کف قیمتی پر قدرتن.

خط میانگین متحرک یا همون آراس‌آی هم در منطقه مثبت قرار داره که نشون از تضعیف قدرت خرس‌هاس.

اگر قیمت از این میانگین‌های متحرک برگرده، یعنی گاوها سطح حمایت رو تغییر دادن و این موضوع باعث هموار شدن مسیر حرکتی آی‌سی‌پی به سمت تارگت ۱۰ دلار میشه، جایی که احتمالا بین خرس‌ها و گاوها درگیری شدیدی ایجاد خواهد شد.

از طرف دیگه، اگه قیمت به زیر میانگین‌های متحرک برسه، پس انتظار رسیدن به کف ۵ دلار دور از ذهن نخواهد بود. منتها این تارگت نزولی کاملا بستگی به شرایط بیت‌کوین داره.

تحلیل تکنیکال آوی AAVE
تحلیل تکنیکال آوی

آوی

ریکاوری آوی در ۱۸ام تیر قیمت رو به بالای میانگین قیمتی ۵۰ روزه یعنی ۷۹ دلار رسوند که نشون‌دهنده تغییر احتمالی رونده. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رو به افزایشه و آراس‌آی هم توی منطقه مثبت قرار داره.

اگه گاوها بتونن قیمت رو بالای خط میانگین متحرک ۵۰ روزه نگهدارن، قیمت آوی می‌تونه با شتاب بیشتری به سمت بالا حرکت کنه و تا منطقه روانی ۱۰۰ دلار پیش‌روی کنه. جایی که می‌تونه به عنوان یک سطح مقاومتی عمل کنه و خیلی‌ها تو این نقطه شروع به فروختن کنن. توی این حالت، برگشت به سمت خط میانگین متحرک ۵۰ روزه فرصت خوبیه که ببینیم گاوها دوباره اقدام به خرید می‌کنن یا نه، که در این صورت توی موج بعدی می‌تونیم انتظار رسیدن به تارگت ۱۲۰ دلار رو هم داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال کوانت
تحلیل تکنیکال کوانت

کوانت

کندل‌های سبز و پر قدرت روزانه کوانت توی روزهای گذشته می‌تونه خبر از بازگشت کوانت به روند صعودی باشه. شتاب قیمتی بعد از عبور از مقاومت ۶۷ دلار افزایش پیدا کرد و خطوط میانگین متحرک یک تقاطع صعودی رو تکمیل کردن. آراس‌آی هم توی منطقه مثبت قرار داره که این هم نشونه دیگه‌ای از پایان روند نزولیه. از همین نقطه یا یک اصلاح کوچیک، می‌تونیم انتظار حرکت به سمت مقاومت ۹۰ دلار رو داشته باشیم.

اگر قیمت از این مقاومت پایین بیاد و دوباره از خط میانگین متحرک ۲۰ روزه به بالا پرتاب بشه، نشون از بازگشت احساسات مثبت به این بازاره و توی حرکت صعودی بعدی انتظار رسیدن به سطح روانی ۱۰۰ دلار رو هم می‌تونیم داشته باشیم.

این دیدگاه صعودی فقط در صورت شکسته شدن حمایت ۶۷ دلار باطل میشه.

خب دوستان به پایان پادکست امروز رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه با قطعیت روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز منتخب هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید!

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.