سه‌شنبه 28 فروردین 1403
آیا تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال روش مطمئنی برای حفظ سرمایه است؟

آیا تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال روش مطمئنی برای حفظ سرمایه است؟

در شرایط اقتصادی نابسامان فعلی کشور و افزایش سالانه تورم،‌ سرمایه‌گذاری و تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال یکی از روش‌های نوین و کارآمد و تجارتی پر سود است که این روزها محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است.

حتما برای شما هم پیش آمده که با سرمایه و پس‌اندازی که داشتید تصمیم به خرید خانه یا ماشین گرفتید اما با توجه به تورم بالا و افزایش ناگهانی قیمت‌ها، توان خرید شما هم از بین رفته است.

واقعیت این است که پول ملی ما هر روز کم ارزش‌تر می‌شود که این کاهش ارزش خود سبب چاپ پول بیشتر و افزایش نقدینگی شده که این‌ها نیز تورم بالا را به دنبال خواهند داشت.

در چنین شرایطی خیلی از افراد به دنبال پیدا کردن راهی برای سرمایه‌گذاری هستند تا از این طریق بتوانند همراه با تورم، ارزش پول خود را حفظ کرده و آن را افزایش دهند.

در این مطلب سعی داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و ببینم چطور با تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال به شیوه‌ای مطمئن سرمایه خود را حفظ کنیم.

تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال چطور انجام می‌شود؟

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی نوین و نوظهور است و خیلی از افراد از آن به عنوان بهترین و خاص‌ترین گزینه برای جلو زدن از تورم یاد می‌کنند.

ورود به‌موقع و هوشمندانه به این بازار و انتخاب مناسب رمز ارزها و سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌تواند سودهای خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند تا بتوانند چندین سال از تورم جلوتر باشند.

ماهیت ارزهای دیجیتال و تمایز اصلی این دسته از دارایی نسبت به ارزهای فیات (ریال، دلار، یورو و …) این است که می‌توان آن‌ها را به صورت مستقیم، با تبدیل ریال به ارز دیجیتال و بدون دخالت واسطه و هر شخص ثالثی مثل بانک‌ها تهیه و نگهداری کرد یا به شخص دیگری ارسال کرد.

تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال
تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال صرافی‌های ارز دیجیتال است. با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مختلف رمز ارزی، تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال هم در حال افزایش است.

با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و مسدود شدن حساب کارابران ایرانی در پلتفرم‌های خارجی، در حال حاضر بهترین گزینه برای این دسته از افراد انتخاب یک صرافی ایرانی معتبر و مطمئن است.

صرافی آنلاین ارز دیجیتال اکسکوینو از جمله صرافی‌های داخلی معتبر که از ابتدای آغاز به کار خود تا به امروز در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر کاربران خود گام برداشته و با امکانات و فیچرهای متنوعی که ارائه داده محیطی امن را برای معامله طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال فراهم کرده است.

صرافی اکسکوینو روشی مطمئن برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال

برای شروع کار در صرافی اکسکوینو نیز مانند دیگر صرافی‌ها در مرحله اول نیاز به ثبت نام و انجام مراحل احراز هویت جهت افتتاح حساب کاربری شخصی دارید.

بعد از افتتاح حساب کاربری می‌توانید به روش واریز آنلاین یا آفلاین اقدام به شارژ ریالی حساب خود کنید و سپس به خرید رمز ارزهای موردنظر خود بپردازید و ریال خود را به ارزهای دیجیتال دلخواه خود تبدیل کنید.

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال
احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال

توجه داشته باشید احراز هویت یا همان KYC که مخفف عبارت Know Your Customer است در صرافی اکسکوینو جهت انجام واریز و برداشت‌های ریالی ضروری است. مقررات kyc تضمین‌کننده این موضوع است که خدمات صرافی مطابق با قوانین و مقررات نظارتی است.

در واقع هدف احراز هویت محدود‌کردن فعالیت‌های غیرقانونی و پیگیری و بررسی رفتارهای مشکوک در سریع‌ترین زمان ممکن است..

مراحل ثبت نام در صرافی اکسکوینو

مراحل ثبت نام و افتتاح حساب کاربری در صرافی اکسکوینو به ترتیب زیر است:

– ورود به وب سایت صرافی اکسکوینو به آدرس www.excoino.com

– کلیک روی گزینه «ثبت نام» و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه

– مطالعه قوانین سایت و فعال کردن تیک مربوطه (*در صورتیکه شخصی از دوستان یا آشنایان‌تان صرافی اکسکوینو را به شما معرفی کرده است، می‌توانید در قسمت کد معرف کد این شخص را وارد کنید تا از این طریق هر دو طرف شامل استفاده از مزایای این صرافی شوید)

– ورود به صفحه ایمیل شخصی که آدرس آن را در بخش اطلاعات درخواستی وارد کردید و تایید ایمیل

– بازگشت با وب سایت اکسکوینو و ورود به پروفایل شخصی با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور

چطور در بازار نزولی ارزهای دیجیتال سرمایه خود را حفظ کنیم؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم تغییرات قیمت و نوسان زیاد قیمت ارزهای دیجیتال نگرانی‌هایی را برای دارندگان این دارایی دیجیتال و حفظ سرمایه خود به وجود آورده است.

به همین خاطر داشتن استراتژی‌های مناسب در این راستا می‌تواند کمک شایانی به سرمایه‌گذاران در جهت حفظ سرمایه خود کند.

کنترل احساسات

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال برای اینکه در جریان مداوم اتفافات این بازار قرار گیرند به طور پیوسته اخبار و وضعیت ارزهای دیجیتال را پیگیری و رصد می‌کنند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید مراقب باشید تا این اخبار باعث تصمیم‌گیری عجولانه شما نشود. حس ترس از دست دادن سرمایه و عقب افتادن از بازار یا به اصطلاح FOMO یکی از عواملی است که باعث می‌شود افراد اقدام به خرید و فروش و معامله اشتباه ارزهای دیجیتال در زمان نادرست کنند.

ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری

همیشه در نظر داشته باشید که در سبد سرمایه‌گذاری خود تنوع ایجاد کنید. با توجه به نوسانات بالای ارزهای دیجیتال، داشتن چندین رمز ارز در سبد دارایی خود باعث می‌شود تا زمان و فرصت‌های مناسب بیشتر برای خرید و فروش ارزهای خود و کسب سود داشته باشید.

ذخیره یا سیو سود

از مهمترین فاکتورهایی که معامله‌گران حرفه‌ای همیشه در سرمایه‌گذاری و معاملات خود به آن پایبند هستند سیو سود است. در این فرایند، شما باید بخشی از میزان سودی که در شرایط صعودی قیمت به دست آورده‌اید را ذخیره کنید و در انتظار نقطه ورود مناسب در شرایط دیگر باشید.

سخن نهایی

در دورانی که با افزایش تورم، قدرت پول و خرید به‌مرور زمان کمتر و کمتر می‌شود، هوشمندانه‌ترین و عاقلانه‌ترین راه یافتن روشی موثر برای جلوگیری از بین رفتن سرمایه و حفظ ارزش پول است.

یکی از بهترین راهکارها برای حفظ ارزش پول در ایران، سرمایه‌گذاری است. در این میان یکی از روش‌های موثر که امروزه نیز محبوبیت زیادی در بین تمام اقشار جامعه پیدا کرده است تبدیل پول نقد و ریال به ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

ارزهای دیجیتال با سرعت زیادی در حال تکامل و پیشرفت هستند و هر روز شاهد روی کار آمدن پروژه‌های رمز ارزی جدید و کارآمدی هستیم که هر یک با هدفی مشخص و برای حل مشکلات متعدد موجود خلق و ایجاد شده‌اند. با‌توجه به ظرفیت بالای ارزهای دیجیتال و به طور کلی فناوری بلاک‌چین، سرمایه‌‌گذاری در این دارایی می‌تواند علاوه بر حفظ ارزش پول شما به درآمدزایی و سودآوری بالا کمک کند.

بااین‌حال توصیه ما به شما این است که اگر قصد تبدیل ریال به ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در رمز ارزها را دارید حتماً پیش از اقدام به این کار همه جوانب احتیاط را در نظر بگیرید و جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، به کسب دانش و اطلاعات کافی در این حوزه بپردازید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.