پنج رمز ارز مطمئن برای سرمایه‌گذاری

5 آلت‌کوین برتر برای سرمایه‌گذاری مطمئن

سال 2009 که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را راه‌اندازی کرد، احتمالا کمتر کسی تصور می‌کرد که رمز ارزها بتوانند ظرف چند سال به یک دارایی جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شوند.

10 سال بعد، صدها رمز ارز ساخته شده‌اند که برخی از آن‌ها آینده درخشان و ارزش بالایی  دارند. در چنین بازار گسترده‌ای که حالا ارزش آن حدود 1.5 تریلیون دلار است، چگونه یک سرمایه‌گذار می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام گزینه برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟

در این مطلب قصد داریم 5 مورد از بهترین رمز ارزهای بازار را که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند، معرفی کنیم.

بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین به‌عنوان نخستین رمز ارز ساخته شد و نقش مهمی در هموار کردن مسیر ارزهای دیجیتال داشت. البته با رشد اعضای شبکه بیت کوین و تعداد تراکنش‌ها، توسعه‌دهندگان نگرانی‌هایی در مورد توان محدود بیت کوین برای انجام تعداد بالایی از تراکنش‌ها داشتند. بیت کوین کش برای بر طرف ساختن همین نگرانی‌ها ساخته شد و در سال 2017 با یک هادر فورک (انشعاب یک بلاک‌چین جدید از بلاک‌چین اصلی) از بیت کوین جدا شد.

بر خلاف بلاک‌‌های بیت کوین که سایز یک مگابایتی دارند، بیت کوین کش از همان ابتدا اندازه بلاک‌ها را 8 مگابایت قرار داد. البته که بیت کوین کش مثل بیت کوین، ثبات و محبوبیت ندارد، اما پتانسیل بالاتری برای انجام تعداد بالای تراکنش‌ها در زمان کمتر دارد. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین کش در جایگاه دوازدهمین رمز ارز ارزشمند بازار قرار دارد. قیمت این کوین در آوریل 2021، یک رکورد تاریخی را ثبت و قله 1600 دلاری را فتح کرد.

اتریوم (ETH)

اتریوم سال‌ها است که پس از بیت کوین، دومین رمز ارز با ارزش محسوب می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، بازار اتریوم حدود 280 میلیارد دلار ارزش دارد که باعث می‌شود اتریوم 18 درصد از کل ارزش بازار را به خود اختصاص دهد. اتریوم به افراد امکان می‌دهد تا وارد دنیای دیفای یا امور مالی غیر متمرکز شوند.

 با استفاده از ویژگی قراردادهای هوشمند، افراد می‌توانند اپلیکیشن‌هایی را در بلاکچین اتریوم بسازند. این برنامه‌ها در حوزه‌ مالی غیر متمرکز (دیفای)، می‌توانند واسطه‌های مالی مثل بانک‌ها را از میان بردارند.

افراد می‌توانند با اپلیکیشن‌های غیر متمرکز، به صورت مستقیم و بی‌واسطه، خدمات مالی را با هم تبادل کنند. علاوه بر این، اتریوم نخستین شبکه‌ای بود که امکان ساخت توکن‌های غیر مثلی (NFTs) را که از محبوبیت بالایی برخودار شده‌اند، فراهم کرد.

کاردانو (ADA)

مثل اتریوم، کاردانو هم یک شبکه غیر متمرکز است که توکن مربوط به خود را با نماد ADA دارد. این توکن هم امکان تراکنش‌های نظیر به نظیر و مستقیم را فراهم می‌کند. کاردانو در سال 2015، توسط چارلز هاسکینسون، یکی از هم‌بنیانگذاران اتریوم راه‌اندازی شد. کاردانو می‌تواند با استفاده از بخش کوچکی از انرژی مورد نیاز بیت کوین و اتریوم، فعالیت کند.

کاردانو از روش جدیدتری برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند. اکنون، ارزش بازار کاردانو به حدود 45 میلیارد دلار رسیده است. به‌علاوه قرار است تا پایان سال 2021، نسل جدیدی از قراردادهای هوشمند در کاردانو راه‌اندازی شوند.

داج‌کوین (DOGE)

داج کوین یکی از رمز ارزهای محبوب است که به‌عنوان یک شوخی اینترنتی (میم) ساخته شد. قیمت داج کوین تنها در سال 2021، رشد چهار هزار دلاری را تجربه کرده است. قیمت این رمز ارز که مورد حمایت ایلان ماسک معروف هم قرار دارد، در ماه آوریل به 80 سنت رسید. ارزش داج به دلیل وجود تعداد بالایی از آن در بازار، همچنان زیر یک دلار باقی مانده است. به همین دلیل هم گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

 از طرف دیگر، حامیان مهمی همچون ایلان ماسک دارد که آینده در خشانی را برای این ارز دیجیتال وعده می‌دهند. تراکنش‌های داج کوین با سرعت بسیار بالاتری نسبت به بیت کوین انجام می‌شوند.

پولکادات (DOT)

بر خلاف سهام شرکت‌ها که عوامل بنیادی مثل ترازنامه‌های مالی و پروژه‌های گوناگون در نوسان قیمتی آن‌ها موثر هستند، بازار رمز ارزها را نمی‌توان با توجه به عوامل بنیادی تحلیل کرد. اما برخی از رمز ارزها وجود دارند که پروژه‌های بزرگ و آینده‌داری محسوب می‌شوند و می‌توانند کاربردهای شگفت‌انگیزی هم داشته باشند.

یکی از همین بلاکچین‌ها، پولکادات است و که رمز ارز آن با نماد اختصاری DOT شناخته می‌شود. یکی از مزیت‌های پولکادات این است که می‌تواند به‌عنوان یک پل بین بلاک‌چین‌های مختلف عمل کند.

همچنین افراد می‌توانند بلاک‌چین‌های خود را روی شبکه (بلاک‌چین) اصلی پولکادات بسازند. یعنی بلاک‌چین‌هایی که در پولکادات ساخته می‌شوند، می‌توانند به شبکه‌های اتریوم و بیت کوین متصل شوند. همین ویژگی پولکادات، آن را به یکی از نوآورانه‌ترین پروژه‌های دنیای بلاک‌چین و رمز ارز تبدیل می‌کند.  

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.