نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار کریپتو

بیت‌کوین امروز بعد از یک سقوط سنگین، روند ریزشی خود را با شدت کمتری ادامه داد و در نهایت به پایین‌ترین سطح چند ماهه خود سقوط کرد. رمزارز اول بازار که اوایل این هفته به سمت ۴۰ هزار دلار در حرکت بود، بعد از آخرین جلسه نشست کمیته بازار آزاد فدرال اف‌او‌ام‌سی FOMC که در آن فدرال رزرو اعلام کرد نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد، مسیر خود را به طور کلی تغییر داد.

پس از شکست در غلبه بر مقاومت ۴۰ هزار دلاری، بیت‌کوین اندکی کاهش یافت اما ۲۴ ساعت بعد وضعیت بدتر شد. به‌طوریکه فقط در عرض چند ساعت، قیمت این رمزارز بیش از ۴ هزار دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح ۱۰ هفته اخیر یعنی ۳۵۶۰۰ دلار در صرافی بیت استمپ Bitstamp رسید.

از طرفی تلاش گاوها باعث شد قیمت دوباره برگشته و حدود ۱۰۰۰ دلار افزایش پیدا کند اما خرس‌ها با حفظ قدرت توانستند باعث کاهش این دارایی بشوند. درنتیجه، بیت‌کوین کمترین قیمت چند ماهه خود را در حدود ۳۵۳۰۰ دلار ثبت کرد. این دارایی در حال حاضر زیر ۳۶ هزار دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن زیر ۷۰۰ میلیارد دلار باقی مانده است.

دیروز کوین‌های جایگزین هم به اندازه بیت‌کوین دچار کاهش قیمت شدند و چشم‌انداز بیشتر آن‌ها امروز تا حدودی یکسان باقی مانده است. اتریوم بعد از یک کاهش جزئی دیگر به زیر ۲۷۰۰ دلار سقوط کرده است، سولانا تلاش می‌کند تا بالای ۸۰ دلار باقی بماند، در حالی که ریپل، کاردانو، پولکادات و آوالانچ کاهش قیمت روزانه اندکی را تجربه کرده‌اند. در این میان، ترا Terra مهم‌ترین بازنده در میان آلتکوین‌های بزرگ بازار محسوب می‌شود چراکه لونا LUNA امروز ۸ درصد دیگر از ارزش خود را از دست داده و زیر ۷۵ دلار معامله می‌شود.

به غیر از بایننس‌کوین، دوج‌کوین و شیبااینو که کمی سبز هستند، ترون بیشترین رشد را در میان آلتکوین‌های دارای ارزش بازار زیاد شاهد بوده است. تی‌آر‌ایکس TRX بیش از ۵ درصد دیگر افزایش یافته و بالای ۰.۰۸ دلار قرار دارد. الگوراند و مونرو نیز به ترتیب با ۸ و ۶ درصد افزایش در مقایسه با دیروز رشد خوبی را نشان داده‌اند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال حدود ۳۰ میلیارد دلار دیگر کاهش داشته است و اکنون به زیر ۱.۵۹۰ تریلیون دلار رسیده و سهم بیت‌کوین از آن ۴۱.۵ درصد است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.