خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین در شبکه بلاک چین

بانک مشهور HSBC: ادغام هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، کلید موفقیت بلاک چین

در این که شفافیت و فوری بودن تراکنش‌ها دو نقطه قوت تکنولوژی بلاک چین است، شکی وجود ندارد. در همین راستا بانک مشهور و نام آشنای HSBC که قدمتی 200 ساله دارد، به دنیای ارزهای دیجیتال و ترید، خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال وارد شده است.

سخنگوی تجارت جهانی و اموال قابل دریافت بانک غول انگلیسی HSBC – Béatrice Collot – در همین رابطه می‌گوید:

نقش تکنولوژی‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیاء (IoT) و ادغام آن با بلاک چین، فایننس جهانی را به گونه‌ای هوشمند با سهام‌داران به اشتراک گذاشته و اطلاعات را به گونه‌ای شفاف‌تر بیان می‌دارد.

تکنولوژی بلاک چین با اینترنت اشیا

نظر کولوت در مورد تکنولوژی بلاک چین

به طور ویژه‌ای، کولوت بیان کرد که تکنولوژی بلاک چین، پتانسیل همگرایی با دو اکوسیستم در هم آمیخته با اقتصاد و تجارت را داراست که در این میان، منظور از اکوسیستم اقتصادی، بانک‌ها و تامین کنندگان و زنجیره تامین آن‌ها ست. در همین بین، این تکنولوژی می‌تواند یک پتلفرم متحد را برای چندین سهام دار ارائه کند. این نحوه ارائه، سختی‌های کاهنده سرعت عملیات را از بین می‌برد. “بنابراین، شفافیت و سرعت بالا دو نقطه قوت بلاک چین محسوب می‌شود، در این صورت نه تنها موجب ذخیره زمان و امنیت چشمگیری خواهد شد، بلکه ذخیره (مالی) چشمگیری را نیز ترتیب خواهد داد.”

با این حال، کولوت بر فواید تکنولوژی بلاک چین تاکید کرده و بیان کرد این تکنولوژی باید به عنوان یک پتانسیل با ادعای “ما هنوز به نقطه عطف واقعی نرسیدیم” در نظر گرفته شود. کولوت برای موفقیت باور داشت، این تکنولوژی باید به طور گسترده‌ای توسعه یافته و متقابل باشد.
در ادامه، او گفت که سه شاخه عمده بلاک چین را در عمل می‌بیند: کنسرسیوم R3 Corda، اتریوم ETH و هایپرلجر شرکت IBM.
او همچنین درباره پتلفرم‌های مبتنی بر بلاک چین گفت: در حال حاضر هزاران و صدها وجود دارد، اما در 10 سال آینده شاید تنها یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین وجود داشته باشد (منظور بیت کوین است).

همکاری HSBC با پلتفرم های تجاری بلاک چین

معاون اجرایی HSBC بیان داشت که این بانک اکنون در حال همکاری با پلتفرم‌های تجاری بلاک چین مانند We.Trade و eTradeConnect می‌باشد که پروژه Voltron مبتنی بر Corda نیز بخشی از آن است. در حقیقت بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری این بانک بر روی سامانه‌های ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.
در همین راستا، در اواخر دی ماه 97، اچ اس بی سی اعلام کرده بود که 250 میلیارد دلار در تریدهای خارجی با استفاده از بلاک چین در این سال سرمایه گذاری کرده است. پتلفرم بلاک چینی این بانک با شعار “FX در همه جا” از 3 میلیون تراکنش در سال 2018 و 150.000 تراکنش تا دو ماهه اوله سال 2019 اطلاع داده است.

 

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.