قیمت بیت کوین

بحران اقتصادی جهانی و افزایش نسبی قیمت بیت کوین

یکی از تحلیلگران مطرح ارزهای دیجیتال به نام ویلی وو ( Willy Woo ) به تازگی بیان کرده است احتمالا بیت کوین راه خود را از بازارهای مالی سنتی جدا کرده و تمرکز بیشتری روی افزایش قیمت خود خواهد داشت، هفته آینده از اهمیت ویژه‌ای برای ارزهای دیجیتال برخوردار خواهد بود.

این محقق محبوب طی پیغام‌های توییتری خود در تاریخ 23 مارس بیان کرد افزایش قیمت‌ اخیر رمز ارز بیت کوین همزمان با آشفتگی به وجود آمده در بازارهای مالی سنتی و اقتصاد جهانی  موجب دلگرمی سرمایه‌گذاران و جامعه ارزهای دیجیتال شده است.

بیت کوین جدا از سایر بازارهای مالی

همچینن در بخشی از پست‎‌های توییتری کاربران بیان شده است که جداسازی یک دارایی به عنوان پناهگاه امن از سایر دارایی‌ها را می‌توان به منزله افزایش قیمت آن دارایی در نظر گرفت.

هفته آینده تثبیت قیمت بیشتری در راه خواهد بود

در حال حاضر ( هنگام نگارش این مطلب ) ارز دیجیتال بیت کوین با افزایش قیمت 30 درصدی هفتگی خود در محدوده 5,800 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.

ویروس کرونا که در حال حاضر اغلب کشورهای جهان را درگیر خود کرده سبب به وجود آمدن آشفتگی‌هایی در بازارهای مالی جهان شده است. از طرفی فشار فروش قابل توجهی نیز در بازارهای سهام سراسر دنیا شکل گرفته است. بازارهای وال استرییت هنوز باز نشده و معاملات آتی سهام ایالات متحده نیز پس از سقوط 5 درصدی که تنها در عرض سه دقیقه شکل گرفت به طور خودکار متوقف شد.

به گفته تحلیلگر الکس کروگر ( Alex Krueger ) این یکی از سریع‌ترین نزول‌ها به سمت حداکثر ضررهای مجاز بازار در طول تاریخ به شمار می‌رود.

قیمت بیت کوین

آیا سال 2008 تکرار خواهد شد؟

در همین حال ” وو”  فشار فروش موجود در بازارهای مالی سنتی را علت اصلی بهبود نسبی قیمت بیت کوین دانسته و بیان کرد: ارز دیجیتال بیت کوین می‌تواند نقشی که طلا پس از بحران اقتصادی سال 2008  ایفا کرد را به عهده بگیرد.

معامله‌گران موقعیت‌های پرریسک را رها کرده و دارایی‌های خود را نقد می‌کنند. سرمایه‌گذاران خرده فروشی نیز از ترس روزهای سخت پیش رو دارایی‌های خود را نقد می‌کنند و این عوامل سبب می‌شود دارایی‌های مختلف ارزش خود را در برابر دلار از دست بدهند.

پس از اینکه ترس در بازار به بیشترین حد خود رسید ارزش دارایی‌هایی که از آن‌ها به عنوان پناهگاه امن یاد می‌شد افزایش می‌یابد. همانطور که قیمت طلا پس از بحران اقتصادی سال 2008 افزایش یافت و در حال حاضر نیز همزمان با بحران اقتصادی فعلی شاهد افزایش ارزش طلا و بیت کوین هستیم.

از طرفی در نظر داشته باشید که احتمال کاهش قیمت بیشتر بیت کوین قبل از شروع روند صعودی آن نیز وجود دارد. هفته گذشته تون ویز ( Tone Vays ) بیان کرد حتی از رسیدن قیمت بیت کوین به 2000 دلار تا قبل از هالوینگ پیش رو تعجب نخواهد کرد.

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.