پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
پیشنهاد پوتین برای راه‌اندازی سیستم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر ارزهای دیجیتال
پیشنهاد پوتین برای راه‌اندازی سیستم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر ارزهای دیجیتال

پوتین سیستم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر ارزهای دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز پنجشنبه در کنفرانسی با موضوع هوش مصنوعی که در پایتخت این کشور یعنی مسکو برگزار شد پیشنهاد راه‌اندازی یک سیستم پرداخت بین المللی «مستقل از مداخلات خارجی» مبتنی بر فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال را ارائه داد.

پوتین در ادامه توضیح داد که سیستم پرداخت بین‌المللی حال حاضر تحت کنترل گروه محدودی از کشورهاست و این حوزه یکی از خطوط حمله به روسیه به‌شمار می‌رود و به همین دلیل راه‌اندازی یک سیستم جدید برای پرداخت‌‌های بین‌المللی بدون مداخله بانک‌‌ها و کشورهای ثالث امری لازم و ضروری است.
او گفت:

بر اساس فناوری‌های ارز دیجیتال و رجیستری‌های توزیع‌شده در این کشور، امکان ایجاد یک سیستم جدید برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی که بسیار راحت‌تر و در عین حال ایمن‌تر و مهم‌تر از همه، مستقل از بانک‌ها و تداخل کشورهای ثالث باشد وجود دارد.

پوتین در ادامه ابراز اطمینان کرد که چنین سیستمی ایجاد خواهد شد چرا که «هیچ کس دیکته انحصارگران را دوست ندارد، که باعث آسیب واقعی به همه، از جمله خود انحصارگران می‌شود.»
وی تاکید کرد:

موسسات مالی جهانی باید «واقعیت‌های دنیای چندقطبی را منعکس کنند، مبتنی بر اصول دموکراتیک باز باشند، دیکته‌، سوء استفاده و انحصارگرایی را کنار بگذارند.

پوتین با اشاره به سیستم‌های حواله شرقی که مدت‌ها قبل از روی کار آمدن بانک‌ها، امکان تسویه حساب‌های متقابل را فراهم می‌کرد و هنوز هم مشغول به کار هستند، گفت: شکی نیست که اگر فناوری‌های پیشرفته و «تجربه هزار ساله بشر» با یکدیگر ترکیب شوند، این سیستم ایجاد خواهد شد.
شایان ذکر است که دسترسی بانک‌های روسی به سیستمهای مالی بین‌المللی به دلیل اعمال تحریم‌های غرب علیه این کشور، در جریان عملیات نظامی مسکو با کی‌یف، بسیار محدود شده است. به همین دلیل روس‌ها با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بکارگیری ارز‌های ملی در پرداخت‌های میان کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و گروه بریکس، به توسعه نظام روبلی و اجرای سیاست دلارزدایی پرداختند.

‌ ‌

اخبار Coincast امروز:

  • اقدام جدید بایننس برای افزایش یک میلیارد دلاری صندوق بازیابی رمزارزی خود
  • افزایش سهم بازار رقبای FTX بعد از فروپاشی این صرافی
  • درخواست دانشگاه هاروارد از دولت‌ها و بانک‌های مرکزی برای اضافه کردن بیت‌کوین به ذخایر خود
  • جدال آمازون و اپل برای به تصویر کشیدن داستان مدیرعامل صرافی ورشکسته FTX

شرح کامل این اخبار را در کوین کست اکسکوینو در پلتفرم‌های زیر گوش کنید:

اکسکوینو در شنوتو

اکسکوینو در انکر

اکسکوینو در پادبین

اکسکوینو در ساند کلود

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.