سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
‌بازگشت دوباره هش‌ریت بیت‌کوین به سطح عادی بعد از کاهش ۳۸ درصدی

‌بازگشت دوباره هش‌ریت بیت‌کوین به سطح عادی بعد از کاهش ۳۸ درصدی

پس از اینکه کولاک در سراسر ایالات متحده فشار زیادی را بر شبکه برق این کشور وارد کرد که منجر به کاهش موقت ۳۸ درصدی هش‌ریت بیت‌کوین و رسیدن آن به ۱۷۰.۶۰ اگزاهش شد، هش‌ریت این شبکه روز گذشته به سطح عادی خودش در ۲۴۱.۲۹ اگزاهش بر ثانیه برگشت.
طوفان شدید دیروز در ایالات متحده باعث قطعی برق هزاران خانه و کسب‌وکار در سراسر آمریکا و در نتیجه توقف فعالیت بسیاری از ماینرهای این کشور برای بازگرداندن برق به شبکه شد.
در روزهای منتهی به پایان سال میلادی، دمای هوای سرد سراسر ایالات متحده را فرا گرفت که منجر به قطع برق میلیون‌ها خانه شد و حداقل ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند.

بازگشت دوباره هش‌ریت بیت‌کوین به سطح عادی

ماینرها در ایالت تگزاس آمریکا که بخش قابل‌توجهی از نرخ هش بیت‌کوین این کشور را به خود اختصاص می‌دهند، به طور داوطلبانه عملیات استخراج را برای بازگرداندن برق به شبکه محدود کردند تا ساکنان بتوانند خانه‌های خود را گرم نگه دارند.
این اختلالات باعث کاهش شدید نرخ هش بیت‌کوین در ۲۵ دسامبر و رسیدن آن به ۱۷۰.۶۰ EH/s شد و این در حالی بود که این عدد معمولاً بین ۲۲۵ تا ۳۰۰ اگزاهش در ثانیه (EH/s) است.
با این حال، طبق داده‌های محاسبه‌گر نرخ هش کوین‌وارز CoinWarz، از ۲۶ دسامبر، نرخ هش شبکه بیت‌کوین مجددا به ۲۴۱.۲۹ EH/s بازگشته است.
نرخ هش بیت‌کوین با اندازه‌گیری تعداد هش‌های تولید‌شده توسط استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که سعی در حل بلوک‌های بعدی این شبکه را دارند دارند محاسبه می‌شود. این نرخ به عنوان یک معیار کلیدی در ارزیابی میزان امنیت شبکه بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شود.
جان استفانوپ John Stefanop، بنیان‌گذار فیوچربیت، در بیانیه انتقادی خود نسبت به این واقعه گفت: «چند استخراج‌کننده بزرگ در تگزاس تا ۳۳درصد کل شبکه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد… تراکنش‌ها هم اکنون ۳۰درصد کندتر تأیید می‌شوند، چرا که هش‌ریت شبکه به‌اندازه کافی غیرمتمرکز نیست».

جان استفانوپ، بنیان‌گذار فیوچربیت در انتقاد از این واقعه گفت:

«چند استخراج‌کننده بزرگ در تگزاس تا ۳۳درصد کل شبکه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد… اکنون تراکنش‌ها ۳۰درصد کندتر تأیید می‌شوند، زیرا هش‌ریت به‌اندازه کافی غیرمتمرکز نیست».

استفانوپ در ادامه افزود:

«اگر هش‌ریت به‌جای چندین معدن عظیم، توسط ۱۰ میلیون ماینر کوچک در سراسر جهان به طور مساوی توزیع می‌شد، این رویداد حتی در شبکه ثبت نمی‌شد».

با این حال، دان هلد Dan Held، طرفدار و سرمایه‌گذار سرسخت بیت‌کوین، دیدگاه استفانوپ در مورد این رویدادها را رد کرد و استدلال کرد که الگوهای آب و هوایی به معنای مالکیت یا کنترل متمرکز نیست.
بر اساس شاخص مصرف برق بیت‌کوین کمبریج، ایالات متحده ۳۷.۸۴ درصد از میانگین نرخ هش ماهانه شبکه بیت‌کوین را به خود اختصاص داده است. چهار ایالت برتر این کشور در استخراج بیت‌کوین شامل نیویورک، کنتاکی، جورجیا و تگزاس است که همه آنها به دلیل طوفان شدید زمستانی دچار قطعی برق شده بودند.
انرژی ارزان و مقررات استخراج مطلوب در تگزاس منجر به رونق استخراج بیت‌کوین در ایالت تگزاس در ما‌ه‌های اخیر شده است که اکنون میزبان برخی از بزرگترین شرکت های استخراج در جهان است.
با این حال، رویدادهای آب و هوایی اخیر به لیست چالش‌های شرکت‌های استخراج‌کننده بیت کوین‌اضافه شده است.
بر اساس داده‌های موجود اخیر، بازار نزولی شرکت‌های ماینینگ بیت‌کوین را با بدهی ۴ میلیارد دلاری مواجه کرده است.
بسیاری از شرکت‌های استخراج‌کننده مهم مستقر در ایالات متحده نیز در ماه‌های اخیر اعلام ورشکستگی کرده‌اند، و این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز به نسبت بدهی که به حقوق صاحبان سهام دارند در وضعیت بحرانی به سر می‌برند و نیاز به رسیدگی فوری دارد.
گفتنی است رویدادهای اخیر آب و هوایی نامساعد تاکنون بر قیمت بیت‌کوین تأثیری نداشته است. رمز ارز برتر بازار در زمان نگارش این مطلب با قیمت۱۶،۸۲۶ دلار در حال معامله است.

اخبار Coincast امروز:

  • میلیاردرهای دنیای کریپتو از ماه مارس چیزی حدود ۱۱۶ میلیارد دلار از داراییهاشون رو از دست دادند
  • هکرهای کره شمالی از طریق ۵۰۰ دامِینِ فیشینگ، تعداد زیادی NFT رو به سرقت بردند

شرح کامل این اخبار را در کوین‌کست امروز اکسکوینو در پلتفرم‌های زیر گوش کنید:

اکسکوینو در شنوتو

اکسکوینو در انکر

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.