سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

آیا بیت کوین توانایی افزایش قیمت را خواهد داشت؟

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین روز جمعه به محدوده زیر  10.300دلار سقوط کرد

روز جمعه 13 سپتامبر ( 22 شهریور ) بازار ارز های دیجیتال با کاهش قیمت کلی روبه رو بود. از میان ارز های دیجیتال برتر بیشترین کاهش قیمت روزانه، از آنِ ارز تزوس ( XTZ ) با نرخ 2.3 درصد بود و ارز دیجیتال دش ( DASH ) هم طی 24 ساعت گذشته بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد.

تحلیل قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین که هنگام شروع بازار به مرز 10.423 دلار رسیده بود، دوباره به قیمت 10.300 دلار برگشت. این ارز دیجیتال با کاهش قیمت 0.5 درصدی روزانه، در حال حاضر در محدوده 10.244 دلار ( هنگام نگارش این مطلب ) مورد معامله قرار می‌گیرد. ارز دیجیتال بیت کوین طی 7 روز گذشته با کاهش قیمت 3.5 درصدی همراه بوده و این در حالی است که هفته گذشته به مرز 10.800 دلار هم رسیده است.

تحلیل قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین پس از رسیدن به سطح حمایتی 10.000 دلار نتوانست به سطوح بالاتر دست پیدا کند. شایان ذکر است این موضوع غیر عادی نیست، در واقع سطح حمایتی وظیفه خود را انجام داد و در تایم فریم چند ساعته از حرکت رو به بالای این ارز دیجیتال در نمودار قیمت روزانه جلوگیری کرد.

ولی با مشاهده نمودار قیمت این ارز دیجیتال درمی‌یابیم قیمت این ارز دیجیتال از محدوده مرزهای مثلث شکل گرفته در نمودار پا را فراتر گذاشته است. اینکه بیت کوین می‌تواند به سطوح بالاتر حرکت کند یا نه به عوامل فاندامنتال و جهت شکست قیمت این ارز دیجیتال بستگی دارد.

ارز دیجیتال اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم به عنوان دومین رمز ارز برتر دنیای کریپتو با کاهش قیمت 0.7 درصدی روزانه و 3 درصدی هفتگی، در مسیر نزولی قرار داشته و نتوانست به جمع ارزهای دیجیتال سبز رنگ ( ارزهایی که با افزایش قیمت همراه بودند ) بپیوندد.

تحلیل قیمت اتریوم

ارز دیجیتال ریپل

از میان برترین ارز های دیجیتال، به نظر می‌رسد ریپل در جلب رضایت دارندگان خود، عملکر بهتری نسبت به رقیبان خود داشته  و طی 24 ساعت گذشته با افزایش قیمت 0.5 درصدی روبه رو بوده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر در محدوده 0.25 دلار در دسترس علاقمندان خود قرار گرفته است. لازم به ذکر است  ارز دیجیتال ریپل طی هفته گذشته با کاهش قیمت 0.2 درصدی همراه بوده است.

تحلیل قیمت ریپل

مقدار کل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال که صبح امروز به 266 میلیارد دلار رسیده بود، به مرزهای 262 دلار کاهش پیدا کرد. حجم معاملات انجام شده در بازار هم از مقدار 49 میلیارد دلار به حدود 46 میلیارد دلار رسید.

اما در این میان چرا با وجود کاهش قیمت بیت کوین، عوامل فاندامنتال همچنان با نشانه‌های گاوی همراه است؟

در حالی که اکثر ارزهای دیجیتال نظاره گر حرکات جانبی در نمودار قیمت خود بودند، ارز دیجیتال بیت کوین با عوامل فاندامنتال گاوی همراه بوده و باعث شده است بسیاری از دوستداران این ارز، همچنان به آینده گاوی آن ابراز خوش بینی کنند. طبق پیغام توییتری آنتونی پامپلیانو، سرمایه گذار آمریکایی و بنیان گذار شرکت مورگان گریک، مقدار هش ریت شبکه بیت کوین پس از شکست رکوردهای قبلی، در تاریخ 12 سپتامبر (  21 شهریور ) توانست با ثبت مقدار 88.7 تراهش بر ثانیه به رکورد جدید دیگر دست پیدا کند. این موضوع را می‌توان یکی از نشانه های بازار گاوی در نظر گرفت.

با اینکه متوسط مقدار تراکنش‌های انجام شده در ماه سپتامبر با افت محسوس روبه رو شد، ولی سایر عوامل فاندامنتال مانند میزان تسلط ارز دیجیتال بیت کوین در بازار همچنان با نشانه‌های گاوی همراه بود.

 

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.