قانون بیت‌کوین

ارزهای دیجیتال در اوکراین قانونی شدند.

پارلمان اوکراین به اتفاق آرا، طرح قانونی کردن رمزارزها را به تصویب رساند تا اوکراین به جدیدترین کشوری تبدیل شود که بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را قانونی اعلام می‌کند.

به گزارش اکسکوینو، این قانون پس از تصویب در پارلمان اوکراین، روی میز ولادیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور قرار می‌گیرد تا آن را امضا و اجرایی کند. تا پیش از این، استفاده از رمزارزها در اوکراین، مثل خیلی از کشورها نه قانونی بود نه غیرقانونی.

اوکراین، حالا به پنجمین کشوری تبدیل شد که در ماه‌های گذشته، قانون‌گذاری‌های لازم را در مورد مبادله رمزارزها انجام داده‌اند. نشانه‌ای از اینکه در نهایت، دولت‌ها در حال پذیرفتن بیت‌کوین و رمزارزها هستند.

در جلسه رای‌گیری با اکثریت قاطع آرا، پارلمان اوکراین این قانون را تصویب کرد که به موجب آن، رمزارزها و نحوه استفاده و مبادله با آن‌ها در این کشور قانون‌گذاری خواهد شد. این لایحه برای اولین بار توسط دولت زلنسکی در سال 2020 تهیه شده بود.

پیش‌تر، شهروندان اوکراینی می‌توانستند اقدام به خرید و مبادله ارزهای دیجیتال کنند، اما شرکت‌ها  و صرافی‌هایی که با رمزارز کار می‌کردند، تحت نظارت مستقیم و شدید نهادهای قانونی بودند.

بر اساس اعلام روزنامه کی‌اف پست، برخی از نهادهای امنیتی و قانونی اوکراین، موضع خصمانه‌ای علیه ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده بودند و در بیشتر موارد، آن را کلاهبرداری می‌دانستند.

برای مثال در ماه آگوست، سرویس امنیتی اوکراین (SBU) شبکه‌ای را توقیف کرد که بر اساس اعلام همین نهاد، صرافی زیرزمینی رمزارز بود. سرویس امنیتی اوکراین مدعی شده بود که این صرافی از رمزارزها برای فعالیت‌های مربوط به پولشویی استفاده کرده است.

حالا اگر قانون رمزارزها به امضای ریاست‌جمهوری اوکراین برسد، کیف پول‌های دیجیتال و رمزارزها، مفاهیمی هستند که وارد قوانین این کشور خواهند شد.

بر خلاف اقدام السالوادور در تعیین بیت‌کوین به عنوان ارز رایج خود، قانون جدید اوکراین قرار نیست بیت‌کوین را به یک روش مرسوم پرداخت تبدیل کند و آن را در ردیف ارز رسمی این کشور قرار دهد.

با این حال، رای‌گیری روز پنج‌شنبه بخشی از تلاش بزرگتری از سمت کی‌اف برای ورود به دنیای بیت‌کوین است.

به گزارش روزنامه کی‌اف پست، در سال 2022، این کشور برنامه دارد تا بازار رمزارزها را به روی کسب و کارها و سرمایه‌گذاران باز کند.

مقامات ارشد دولتی همچنین استفاده از رمزارزها برای سرمایه‌گذاری در سیلیکون ولی، قطب فناوری جهان در آمریکا را حمایت کرده‌اند.

زلنسکی در سفر رسمی خود به آمریکا در ماه گذشته، از قصد کشورش برای تبدیل شدن به یک بازار نوآورانه در دارایی‌های دیجیتال خبر داد.

میخائیلو ویدوروف، وزیر دیجیتال اوکراین هم اعلام کرده است که این کشور به‌دنبال به‌روز رسانی روش‌های پرداخت خود است. با این کار، بانک‌های اوکراینی قادر خواهند بود تا از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

علاوه بر السالوادور، دو هفته پیش بود که کوبا که هنوز هم از یک نظام اقتصادی سوسیالیستی استفاده می‌کند، قانونی را تصویب کرد که رمزارزها را قانون‌گذاری می‌کند.

آمریکا و آلمان هم طی هفته‌های گذشته قوانینی را در رابطه با رمزارزها و بیت‌کوین تصویب کرده‌اند. پاناما هم ظاهرا کشور بعدی است که در لیست کشورهای پذیرنده بیت‌کوین قرار دارد. این کشور واقع در آمریکای جنوبی، در حال تهیه قانون مختص به خود برای رمزارزها است. این روند نشانه واضحی از آن است که روز به روز، دولت‌های بیشتری به قدرت ماندگار بیت کوین و سایر رمزارزها پی می‌برند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.