اخبار ارز دیجیتال

GHO و رقابت با سایر استیبل کوین‌ها

استیبل کوین GHO یک استیبل کوین غیرمتمرکز و چند جانبه است که به دلار آمریکا متصل شده است. این توسط شرکت‌های Aave (تیم پشت پروتکل Aave) در اوایل ژوئن 2022 پیشنهاد شد و توسط Aave DAO (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) از طریق رای‌گیری Snapshot تایید شد.
استیبل کوین جدید توسط مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال منتخب توسط کاربر پشتیبانی می‌شود و مهم‌تر از همه، به جای یک نهاد واحد، تحت مالکیت و اداره جامعه Aave است. این عدم تمرکز جایی است که به طور قابل توجهی با سایر استیبل کوین‌های در گردش متفاوت است.

پروتکل Aave، تصمیم نهایی خود را برای انتشار استیبل کوین GHO گرفت. خبرها حاکی از این است که این استیبل کوین در شبکه اصلی اتریوم، عرضه خواهد شد.
Aave یک پروتکل وام غیرمتمرکز منبع باز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای رمزنگاری‌شده را وام دهند و وام بگیرند. Aave بر روی چندین بلاک چین از جمله اتریوم، فانتوم، هارمونی و آوالانچ اجرا می‌شود. با ارزش بازار 1.56 میلیارد دلار، کریپتو بومی آن، AAVE (رتبه 45 از بیش از 1000 توکن) پس از اعلام پیشنهاد استیبل کوین GHO ،%114 از پایین‌ترین سطح خود افزایش یافت.

کوین GHO در اوایل فوریه 2023، به صورت آزمایشی از طریق شبکه Goerli منتشر شد و حالا روی نسخه 3 Aave روی اتریوم در دسترس خواهد بود.
GHO مانند تمام استیبل کوین‌های دیگر Defi در صنعت کریپتو، فعالیت می‌کند با این تفاوت که روی پروتکل وام‌دهی اجرا می‌شود.
استیبل کوین GHO توسط اتریوم پشتیبانی می‌شود و از پروتکل Aave، به‌عنوان وام‌دهی استفاده می‌کند. این روش مستلزم آن است که کاربران دارایی‌های رمزنگاری‌شده را به‌عنوان وثیقه سپرده‌گذاری کنند و بخش جالب ماجرا اینجا است که مبلغ وام‌دهی، خیلی بیشتر از مبلغ سپرده افراد است.

استیبل کوین GHO بر یک سیستم قرارداد هوشمند به نام تسهیل‌کننده اتریوم متکی است. این سیستم به کاربران امکان می‌دهد کریپتوهای خود را سپرده‌گذاری کنند و GHO وام دهند، با تمام سپرده‌های ذخیره‌شده در استخر اصلی اتریوم معامله کنند.

یکی از ویژگی‌های حیاتی استیبل کوین GHO این است که تمام سود حاصل از وام‌ها را مستقیما به خزانه Aave DAO هدایت می‌کند. Aave DAO تصمیماتی مانند دارایی‌های قابل قبول برای GHO و همچنین پارامترهای ریسک را رأی خواهد داد و بر آن نظارت می‌کند.
پس از راه‌اندازی، تسهیل‌کنندگان، نهادهایی که توسط DAO تحریم شده‌اند، مجاز به صدور GHO خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا