آیا کاهش قیمت یوان سبب افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد؟

آیا کاهش قیمت یوان سبب افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد؟

استراتژیست ارشد پلتفرم معاملاتی FXcoin معتقد است کاهش ارزش یوان چین ممکن است معامله‌گران بیشتری را به سمت ارزهای دیجیتال و بیت کوین سوق دهد.

یاسو ماتسودا ( Yasuo Matsuda ) طی مصاحبه اخیر خود با کوین تلگراف بیان کرد:

احتمالا محبوبیت ارز دیجیتال بیت کوین در بین اتباع چینی که با مشکلات تحریم‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند بیش از پیش خواهد شد.

این استراتژیست در ادامه با اشاره به این موضوع که مردم چین به دنبال راه فراری از رکورد اقتصادی داخلی این کشور هستند گفت:

موضع قدرتمند چین در مورد قوانینی مانند تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ کاملاً آشکار بوده است، اما شیوع ویروس کشنده و همه‌گیر کرونا باعث شد که اقتصاد داخلی با مشکلاتی روبه‌رو شده و در رکود اقتصادی قرار بگیرد. سرمایه‌گذاران به دنبال انتقال دارایی خود به خارج از این کشور هستند و اگر این قانون منجر به تشدید تحریم‌های اقتصادی از سوی ایالات متحده آمریکا شود محبوبیت بیت کوین به عنوان یک ارز واحد جهانی در بین سرمایه‌گذاران چینی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین عنوان کرد با اینکه همبستگی خاصی بین قیمت بیت کوین و یوان چین وجود ندارد، اما احتمال دارد کاهش قیمت یوان سرمایه‌گذاران را برای خرید هر چه بیشتر بیت کوین ترغیب کند.

یاسو ماتسودا معتقد است هنگامی که ارزش یوان چین کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند، چینی‌ها برای جلوگیری از کاهش ارزش پول خود در برابر دلار، آن‌ها را از کشور خارج می‌کنند که این موضوع نیز کمتر شدن ارزش یوان را در پی خواهد داشت. از آنجاییکه مردم چین با قوانین بسیار سختگیرانه‌ خروج ارز از کشور روبه‌رو هستند، خرید ارز‌های دیجیتال به خصوص بیت کوین را تنها راه فرار از این وضعیت و نجات ارزش پول خود می‌دانند. این موضوع به پررنگ‌تر شدن نقش بیت کوین به عنوان یک دارایی امن کمک می‌کند.

ارزش یوان طی جنگ تجاری شکل گرفته بین ایالات متحده آمریکا و چین در سال 2019 کاهش یافت و در ماه می به شدت افت کرد تا اینکه در ماه سپتامبر به کمترین حد خود رسید. اگر چه یوان چین توانست تا حدودی ارزش از دست رفته خود را جبران کند ولی در حال حاضر به کمترین ارزش خود در برابر دلار آمریکا رسیده است. اکنون به واسطه تنش‌های موجود بین دو ابر قدرت جهان وضعیت مشابه سال 2008 برای یوان چین رقم خورده است.

 

 

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.