چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و ارزهای برتر

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و ارزهای برتر

در حالی که فلزات ارزشمندی همچون طلا با فشار فروش روبه‌رو هستند، ارزهای دیجیتال در تلاشند تا به اوج قیمت خود برسند.

گزارشات رسیده از بازار سهام ایالات متحده آمریکا از بهبود احساسات مربوط به بازارهای مختلف مالی خبر داده و نشان می‌دهد ضربات وارد شده به این بازارها در پی شیوع ویروس کرونا موقتی بوده است.

قیمت بیت کوین

بسیاری از معامله‌گران که خارج از گود منتظر رسیدن فرصت مناسبی برای ورود به بازار بودند، از ترس از دست دادن رالی افزایش قیمت سهام‌های مختلف دوباره وارد میدان شده‌اند. سرازیر شدن دارایی سرمایه‌گذاران به بازار سهام سبب شد قیمت طلایی که همواره به عنوان پناهگاه امن در برابر نوسانات بازار در نظر گرفته ‌می‌شد با کاهش روبه‌رو شود.

با این حال لازم به ذکر است که بازارهای ارزهای دیجیتال تحت تاثیر عوامل منفی قرار نگرفته و می‌توان گفت از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار هستند. این موضوع نشان می‌‌دهد که معامله‌گران این بازار مالی را ترک نکرده و امیدوارند قیمت‌ها روند افزایشی خود را طی کنند. از طرفی ناآرامی‌های بازار بورس نیز سبب شده است معامله‌گران بیشتری جذب بازار پرنوسان کریپتوکارنسی‌ها شوند.

در حالی که روند کوتاه مدت بیت کوین به طور کامل باب میل گاوها نیست، گزارشی از بلومبرگ اعلام می‌کند که احتمال دارد ارز دیجیتال بیت کوین طی سال جاری به 28,000 دلار هم برسد. این گزارش همچنین به افزایش تقاضا از سمت سرمایه‌گذاران سازمانی برای آنچه طلای دیجیتال خوانده می‌شود اشاره دارد.

بزرگترین ارز دیجیتال دنیا در محدوده حساسی قرار دارد ولی آیا موفق به شکست این سطح خواهد شد؟

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین طی دو روز گذشته بین خط مقاومت یک مثلث متقارن و شاخص میانگین متحرک نمایی 20 روزه ( 9,441 ) مورد خرید و فروش قرار گرفته است. این موضوع به درگیری بین گاوها و خرس‌ها برای تسلط بر این بازار مالی اشاره دارد.

شکست این مثلث اولین نشانه غلبه گاوها بر خرس‌ها در نظر گرفته می‌شود. در این صورت احتمال رالی افزایش قیمت به سمت 10,500 دلار نیز دور از انتظار نیست. این سطح از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است به دلیل اینکه شکست آن قیمت بیت کوین را به سمت شروع یک رالی افزایش قیمت قدتمند هدایت خواهد کرد.

در مقابل اگر قیمت بیت کوین از سطوح فعلی و از سطح شاخص میانگین متحرک 20 روزه پایین‌تر بیاید، احتمال افت قیمت به سمت محدوده حمایتی این مثلث شکل گرفته زیاد خواهد بود. بنابراین انتظار می‌رود گاوها تمام تلاش خود برای دفاع از این حساس را به کار بگیرند.

ادامه روند کاهش قیمت بیت کوین به سمت شاخص میانگین متحرک ساده 50 روزه، قیمت این ارز دیجیتال را به ابتدا به محدوده 8,130 و سپس 6,752 دلار هدایت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

در حال حاضر ارز دیجیتال اتریوم به عنوان ارزشمندترین آلت کوین جهان درست در نقطه‌ای ایستاده است که سال گذشته در همین روز قرار داشت. اگر گاوها موفق به بالا بردن قیمت به سمت بالای محدوده 253.556 دلار شوند، احتمال رالی افزایش قیمت به سمت سطوح 270 دلار هم افزایش خواهد یافت.

نمودار قیمت اتریوم

روند افزایشی شاخص میانگین متحرک‌ها و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در محدوده بالای 60 نشان می‌دهد که گاوهای این بازار مالی از قدرت بیشتری نسبت به خرس‌ها برخوردار هستند. از طرفی اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطوح فعلی افت کرده و به سطح زیر شاخص میانگین متحرک 20 روزه برسد، از قدرت مومنتوم صعودی کاسته خواهد شد.

کاهش قیمت اتریوم و رسیدن آن به محدوده زیر شاخص میانگین متحرک 20 روزه بر  قدرت خرس‌ها خواهد افزود. در این صورت احتمال کاهش قیمت به سمت سطوح 176.112 دلار دور از انتظار نیست.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل

ناتوانی ریپل برای بهبود قیمت از سطوح حمایتی فعلی به کمبود تقاضا در این سطوح اشاره دارد.

قیمت ریپل

در صورتی که خرس‌ها موفق به هدایت قیمت این ارز دیجیتال به سمت محدوده پایین سطوح میانگین متحرک شوند، احتمال کاهش قیمت به سمت 0.19 و 0.17372  دلار افزایش خواهد یافت. شکست نزولی این رمز ارز در محدوده پایین سطح حمایت فعلی الگوی مثلث نزولی تشکیل شده در نمودار قیمت را کامل خواهد کرد که این موضوع یک نشانه منفی قابل توجه برای این رمز ارز خواهد بود.

از طرف دیگر حرکت جفت ارز ریپل/دلار برای خروج از روند نزولی نشکیل شده در نمودار، قیمت آن را به محدوده مقاومت 0.23612 – 0.24770 دلار نزدیک خواهد کرد.

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.