بعد از مرگ، چه اتفاقی برای دارایی بیت کوین ما خواهد افتاد؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر اتفاقی برای شما بیفتد چه بر سر بیت کوین شما خواهد آمد؟ آیا دارایی خود را برای همیشه از دست خواهید داد؟ شرکت کاسا ( casa ) که یک شرکت خصوصی متخصص امنیت ارزهای دیجیتال در نیویورک است طی آخرین گزارش خود از ایجاد یک پروتکل امنیتی جدید جهت حل مشکل وراثت بیت کوین خبر داد.

کاسا سعی دارد این سوال را با مدنظر قرار دادن سه روش معمول که امروزه افراد جامعه در مورد امنیت نگهداری بیت کوین استفاده می‌کنند پاسخ دهد. برخی افراد نگرانی خاصی درباره آینده دارایی خود نداشته و آن‌ها را به همان شکل رها می‌کنند ولی ممکن است بقیه افراد کلید خصوصی خود را در اختیار یک فرد قابل اعتماد از خانواده یا دوستان خود قرار دهند یا می‌توانند از یک شخص ثالث برای مدیریت کیف پول خود پس از مرگ کمک بگیرند.

بدیهی است که هر سه گروه ریسک از دست دادن سرمایه خود را به جان می‌خرند. ممکن است برای دو مورد آخر مشکلاتی درباره امنیت نگهداری دارایی به وجود بیاید و همچنین احتمال از دست رفتن بیت کوین های نفر اول برای همیشه هم زیاد خواهد بود.

بیت کوین

کاسا در گزارش خود اظهار کرده است حتی برنامه‌های بازیابی هم تا حدودی در معرض خطاهای کوچک قرار دارند که این موضوع می‌تواند دارایی مردم را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین بهترین راه حل، انتخاب رویکرد فنی و مبتنی بر خدمات مربوط به میراث که با برنامه‌های حال حاضر و نظام حقوقی ایالت متحده آمریکا انطباق داشته باشد بهترین گزینه به نظر می‌رسد. بهترین راه انتخاب یک موسسه وکالتی برای حفاظت از کلید خصوصی محرمانه مشتریان به شکل کیف پول فیزیکی، همراه با سایر مدارک مربوط به ارث است.

در بخش فنی یک پروتکل اختصاصی با استفاده از تکنولوژی چند امضایی طراحی شده است که شامل افزودن حرف ششم اختیاری به خانه های کلیدی کاسا می‌باشد.

کاسا همچنین مشکلات مربوط به وراثت را یادآور شده و اظهار داشت:

“با اینکه اعتماد به شخص سوم در مسائلی مثل بیت کوین بسیار دشوار است ولی ما ناچاریم به یک شخص سوم و  اعضای خوانواده خود و حتی دوستان نزدیک  اعتماد کنیم. ولی با این حال کاسا در نظر دارد با فراهم کردن  یک فرایند فنی و قانونی و امنیتی مناسب تا حدودی این مشکل را برطرف کند.

 

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

2 نظرات

  1. این مسئله خیلی نگران کننده ست… این یعنی مثلا 50 سال دیگه بیت کوینی برای رد و بدل نمی مونه چون خیلی از صاحبان کیف پول ها فوت شدن و ارزها بلوکه شدن

    • سحر طهمورث

      با توجه به پیشرفت سریع این فناوری، برطرف شدن مشکلاتی از این دست در آینده ای نزدیک دور از انتظار نیست.
      ممنون از توجه و همراهیتون

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.