تسهیل پرداخت‌های شبکه لایتنینگ بیت‌کوین با کاشت تراشه زیرپوستی
تسهیل پرداخت‌های شبکه لایتنینگ بیت‌کوین با کاشت تراشه زیرپوستی

تسهیل پرداخت‌های شبکه لایتنینگ بیت‌کوین با کاشت تراشه زیرپوستی

در حالی که جامعه طرفداران بیت‌کوین هنوز در شوک قابلیت‌های شبکه لایتنینگ به سر می‌برند، یک متخصص علوم فناوری سوئیسی و علاقه‌مند به رمز ارز بیت‌کوین با نام مستعار F418 به‌تازگی موفق به انجام یک عمل جراحی برای کاشت یک تراشه مجهز به سیستم لایتنینگ شبکه بیت‌کوین در زیر پوست دست راست خود شده است.

او از این طریق می‌تواند به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان، پرداخت‌های شبکه لایتنینگ بیت‌کوین را بدون نیاز به کارت‌های بولت (Bolt Card) این شبکه یا گوشی هوشمند انجام دهد.
F418 هدف خود از این کار را سرگرمی و ایجاد تغییرات جدید در بدن برای انجام آزمایش در شبکه لایتنینگ عنوان کرده است.
او در مصاحبه‌ای که با کوین‌تلگراف انجام داده به طرفداران صنعت رمز ارز و بیت‌کوین توصیه کرد که این کار را تکرار نکنند. او در ادامه گفت:

«هدف من از انجام این کار تنها این بود که به مردم نشان دهم چنین کارهایی امکان‌پذیر و دست یافتنی است. خنده‌دار است که در رابطه با این کار صحبت کنید. من گاهی اوقات در بانک با افراد در رابطه با انجام عملیات پرداخت صحبت می‌کنم و آن‌ها با دیدن دست من و انجام تراکنش به‌صورت خودکار بسیار متعجب می‌شوند. البته شما نیازی به کاشت این‌گونه تراشه‌ها ندارید.»

گفتنی است F418 در اولین تلاش‌های خود برای انجام آزمایش در شبکه لایتنینگ بیت‌کوین به دلیل کاشت یک تراشه معیوب با مشکل مواجه شد. اما این باعث نشد او از این کار دست بکشد و با مراجعه به پزشک خود، تراشه قبلی را از دست خود خارج و یک نمونه جدیدتر را جایگزین آن کرد.

تلاش دوم او موفقیت‌آمیز بود و این‌بار تراشه به‌درستی در دست راست او جاسازی شد و او به راحتی موفق به انجام پرداخت‌های شبکه LN بیت‌کوین شد.
با این حال F418 ضمن بیان این مطلب که کاشت این تراشه در دست از نظر پزشکی کاملاً ایمن است، به مشکلاتی مثل عدم وجود امنیت در این روش اشاره کرد. چرا که روش‌هایی همچون استفاده از کارت بولت یا گوشی هوشمند دارای قفل امنیتی بوده که از دارایی افراد محافظت می‌کند.
او همچنین به این مسئله اشاره کرد که چنانچه روند جاگذاری یا خارج کردن این تراشه به‌درستی انجام نشود، شما با مسائل و مشکلات پزشکی زیادی همچون عفونت و تغییر جایگاه تراشه مواجه خواهید شد.
با این اقدام، F418 می‌تواند از این پس به لطف تراشه NFC که در دست او جاسازی شده، بدون نیاز به یک شی ملموس، مانند گوشی هوشمند یا کارت، پرداخت‌های LN خود را انجام دهد.
برای انجام پرداخت، او تنها کافی است دست خود را در کنار یک اسکنر NFC که سازگار با این قابلیت است قرار دهد. شاید این عملی‌ترین راه برای پرداخت با استفاده از بیت‌کوین باشد، زیرا تراکنش‌های سریع و ساده را بدون نیاز به سخت افزارهای اضافی امکان‌پذیر می‌کند.

با این آزمایش، موارد استفاده از فناوری NFC که به عنوان «ارتباطات میدان نزدیک» نیز شناخته می‌شود، در جامعه بیت‌کوین پدیدار شده است. از زمان آغاز به کار بولت کارت‌ها، که برای نخستین بار برای پرداخت هزینه غذا در جزیره Man آزمایش شد و اکنون در السالوادور که با نام «کشور بیت‌کوین» شناخته می‌شود، نیز قابل دسترسی است، پرداخت‌های NFC از طریق LN یا همان شبکه لایتنینگ بیت‌‌کوین محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
در پایان، این متخصص فناوری اطلاعات از علاقه‌مندان به دنیای رمز ارزها و بیت‌کوین خواست که این آزمایش را در خانه انجام ندهند و به جای تکرار این کار، با وجود بازار نزولی فعلی همچنان روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند و از آن‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

اخبار Coincast امروز:

  • سم بنکمن فرید، به درخواست ایالات متحده، روز گذشته در باهاما دستگیر شد
  • مقامات کره جنوبی تایید کردن که دو کوآن در حال حاضر در صربستان مخفی شده
  • در صورت سقوط ارزهای فیات، قیمت بیت‌کوین می‌تونه طی ۵ سال به ۱ میلیون دلار برسه
  • مصرف‌کنندگان انتظار کاهش قابل‌توجه تورم در سال آینده میلادی رو دارند

شرح کامل این اخبار را در کوین‌کست امروز اکسکوینو در پلتفرم‌های زیر گوش کنید:

اکسکوینو در شنوتو

اکسکوینو در انکر

اکسکوینو در پادبین

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.