اخبار ارز دیجیتال

کتیبه‌های بیت کوین، مرز 14 میلیون را رد کردند

کتیبه‌های بیت‌ کوین، نوشته‌های آنچین مربوط به بازار کریپتو هستند. اخیرا، در 26 ژوئن 2023، تعداد کتیبه‌های Ordinal مبتنی بر بیت کوین از 14 میلیون فراتر رفت؛ این در حالی بود که 6 روز قبل از این اتفاق، کتیبه‌های بیت‌ کوین به 13 میلیون رسیده بودند.
این روند 1799.65 بیت کوین اضافی، معادل تقریباً 54 میلیون دلار کارمزد مربوط به کتیبه را برای استخراج کنندگان بیت کوین فراهم کرده است.

جالب است بدانید که تقریبا 86 درصد این کتیبه‌ها متن‌های ساده هستند و باقی آن‌ها در قالب فایل‌های JPG و PNG ذخیر شده‌اند. علاوه بر این، نوشته‌های Ordinal ظهور شکل جدیدی از توکن‌های مبتنی بر بیت کوین را تحت استاندارد BRC20 تسریع کرده‌اند.

اکوسیستم sats چیست؟

به مجموع کتیبه‌های بیت کوین، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و توکن‌های قابل تعویض BRC20، فناوری sats نام دارند که بر روی بلاک چین بیت‌کوین ساخته شده است.

اخیراً مفاهیم جدیدی مانند «ساتوشی‌های نادر» یا «سابیت‌ها» همراه با روند جدیدی به نام Sats Names ظهور کرده‌اند. Sats Names که به آن SNS نیز گفته می‌شود، استانداردی برای ایجاد نام‌های قابل خواندن توسط انسان در بلاک چین بیت‌کوین با استفاده از فناوری Ordinal inscription است.

این به کاربران امکان می‌دهد نام‌هایی را با پسوندهای اضافه‌شده مانند sats و xbt تشخیص دهند. به‌عنوان مثال، یک کاربر می‌تواند نامی مانند satoshi.sats یا jimmy.sats انتخاب کند. دستورالعمل‌ها مشخص می‌کنند که هرکاربر فقط یک نام می‌تواند داشته باشد.

جزئیات اسناد Sats Names:
«همه اسامی به حروف کوچک ثبت خواهند شد. هیچ فاصله ای در یک نام مجاز نیست.»

برای بررسی در دسترس بودن نام Sats، افراد می‌توانند از Sats Names API استفاده کنند، یک سرویس وب که به کاربران امکان می‌دهد در دسترس بودن Sats Names را جویا شوند. اسامی بر اساس اولویت به دست می‌آیند و می‌توان آن‌ها را از طریق بازارهای مختلف متمرکز بر Ordinals خریداری کرد.

بر اساس مستندات Sats Names، تا ژوئن 2023، 250000 نام sats به همراه 120000 نام SNS اضافی برای فضاهای دیگر مانند ord ،btc و xbt درج شده است.

این اسناد نشان می‌دهد که تاکنون، حدود 50000 کاربر در حال حاضر دارای نام SNS هستند و بیان می‌کند که وضوح نام SNS در کیف پول Unisat و کیف پول Ordinals پشتیبانی می‌شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا