پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
ارزهای دیجیتال در اروپای شرقی

نابسامانی توسعه‌‏ی ارز دیجیتال در اروپای شرقی!

شرایط نابسامان توسعه‌‏ی ارزهای دیجیتال در کشورهای اروپای شرقی

خرید ارز دیجیتال

ارز دیجیتال از زمان پیدایش خود با عکس العمل‌‏های متفاوتی در مناطق مختلف دنیا رو‌به‌رو شده‌‏اند. گاهی این ارزها، شرایط پیشرفت پیدا کرده‌‏اند و گاهی نیز به طور کلی روند توسعه‏ و استفاده از آن‌‏ها با موانع بزرگی رو به رو شده است. یکی از اصلی‏‌ترین دلایل مخالفت با استفاده و توسعه‏‌ی ارز دیجیتال ، عدم اعتماد دولت‌‏ها و بانک‏‌های مرکزی به این ارزها می‌‏باشد. بدین صورت که ارز دیجیتال یک مقوله‏‌ی نوین و پچیده بوده و برای برخی از کشورها، نیاز به گذر زمان همراه با مطالعه و تحقیق است تا با اعتماد بیش‏تری به قضیه ارزهای دیجیتال نگاه شود. لذا بسیاری از کشورها، هم اکنون از مبحث ارزهای دیجیتال و تکنولوژی‌‏های موجود در حول این ارزها، دور بوده و تصمیم به ورود به این دنیای جدید را نگرفته‌‏اند.

ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین در اروپا

از جمله‌‏ی مناطق غریبه با ارزهای دیجیتال، کشورهای اروپای شرقی می‏‌باشند. هر چند در این منطقه، استفاده‌‏های موردی از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین دیده شده است، ولی در کل دولت‏‌ها و بانک‌‏های مرکزی موجود در این منطقه، روی خوشی را به فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال نشان نمی‌‏دهند و حتی با وضع قوانینی، افراد ساکن در کشورهای خود را نیز از فعالیت در این زمینه محروم می‌‏کنند. از جمله‏‌ی این کشورها، روسیه، بلغارستان و اسلوونی هستند که هر یک از آن‏‌ها، به طریقی دست به مخالفت با این ارزها زده و یا این که هیچ گونه تلاشی برای توسعه و ورود به این عرصه از تکنولوژی و فناوری نمی‌‏کنند.

روسیه

در ماه‏‌های اخیر شاهد فعالیت‌‏ها و استفاده‏‌های موردی از ارز دیجیتال در این کشور بوده‏‌ایم از جمله این که کاربرد ارزهای دیجیتال بیش‏تر در زمان جام جهانی در روسیه مطرح شد و گویا تا حدودی نیز عملی شد ولی همچنان موانع زیادی در راه استفاده و همگانی شدن ارزهای دیجیتال در این کشور وجود دارد. بنا به تصمیم مقامات دولتی در روسیه، این کشور قصد ندارد در ماه‌‏های جاری قوانین مناسب استفاده و به کار گیری ارزهای دیجیتال را به امضا برساند و در این راستا تصمیم گرفته شده تا این موضوع به ماه‏‌های پاییز سال جاری موکول گردد. در واقع روسیه همچنان نمی‏‌تواند با اعتماد به تکنولوژی و فناوری پیچیده‏‌ی ارزهای دیجیتال نگاه کند و لذا قصد دارد که مدتی را صرف مطالعه و بازبینی حرکت‌‏های این بازار نماید.

بلغارستان

این کشور نیز به طور کلی در موضع تردید استفاده از ارزهای دیجیتال قرار داشته و قصد دارد دوره‌‏ای را به صورت مشاهده‏‌ی عملکرد ارزهای دیجیتال سپری کرده و سپس نسبت به اقدامات مورد نظر در این عرصه، تصمیم گیری نماید. این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپای غربی، مدت‏‌ها است که فعالیت خود در عرصه‏‌ی ارزهای دیجیتال را شروع کرده و توانسته‌‏اند به موفقیت‌‏هایی در این زمینه دست یابند.

اسلوونی

با این حال که در ماه‌‏های اخیر، خبرهای مثبتی مبنی بر تأسیس شهر ارز دیجیتال در کشور اسلوونی شنیده شده بود ولی این کشور روند مخالفت‏‌های شدیدی را با استفاده و توسعه‏‌ی ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است. در این راستا بانک مرکزی کشور اسلوونی، بسیاری از حساب‌‏های بانکی دخیل در فعالیت‌‏های ارزهای دیجیتال را مسدود کرده و مانع ادامه‌‏ی فعالیت تجاری افراد مرتبط با این حساب‏‌ها شده است.

با وجود شرایط حاکم در کشورهای اروپای شرقی، گویا باید مدتی را برای ورود این کشورها در عرصه‏‌ی ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین منتظر بمانیم.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.