اخبار ارز دیجیتال

تراشه استخراج نانو بیت‌کوین؛ تمرکززدایی  و کاهش هزینه‌ها

کمپانی بلاک، طراحی نمونه اولیه تراشه استخراج نانو بیت کوین که نوعی تراشه ASIC جدید است را به پایان رسانده و اعلام کرده است که برنامه خود را برای ارائه طرح یک سیستم استخراج بیت‌کوین Open Source دنبال می‌کند.

این تراشه ماینینگ، کلیدی برای تمرکززدایی و کاهش هزینه‌های ماینینگ بیت‌کوین طراحی شده است و به‌نظر می‌رسد که از لحاظ محیط زیستی نیز آلودگی ماینینگ را کاهش می‌دهد.

بلاک در تاریخ ۲۸ آپریل با یک پست رسمی در وبلاگ خود توضیح داد که توسعه دکل‌های استخراج ASIC، هم از نظر مالی و هم از نظر فنی بسیار چالش‌انگیز است. نتیجه استفاده از ماینرها و دکل‌های ASIC، تمرکز بیش‌ازحد روی استخراج بیت کوین سفارشی است و این تمرکز، برای ماینرها و کل شبکه بیت کوین مضر خواهد بود.

تراشه‌های نانو بیت کوین، بخش‌های کوچک‌تری دارند و به شکلی طراحی شده‌اند که ترانزیستورهای بیش‌تری در قالب سیلیکونی با اندازه قبلی جای دهند. با کاهش اندازه کلی، جریان الکتریکی، مسافت کم‌تری را برای محاسبه در مدار طی می‌کند؛ این اتفاق باعث می‌شود که راندمان کلی بهبود پیدا کند و میزان حرارت تولید شده توسط ماینر، کاهش پیدا کند.

توماس تمپلتون مدیر تیم سخت‌افزار بلاک در توییتی اعلام کرد: ما یک به‌روزرسانی در سیستم ابتکاری ماینینگ خود داریم و این مورد به ASICها مربوط می‌شود.

تمپلتون پیش تر گفته بود که هدف از راه‌اندازی تراشه استخراج و سیستم جدید ماینینگ، عرضه پلتفرمی که سهولت در دسترسی، قابل اعتماد، بهینه‌سازی شده و مصرف انرژی پایین‌تر از ویژگی‌های آن است.

شرکت بلاک که خدمات مالی و فناوری ارائه می‌دهد، متعلق به جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر است. جک دورسی اعلام کرد که طراحی نمونه اولیه بیت کوین ۵ نانومتری (5nm BTC) را نیز تکمیل کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا