دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

مجله تایمز: تلاش بیت­ کوین برای آزادی­!

بیت کوین

اهمیت تلاش بیت کوین برای آزادی

فواید و ویژگی­‌هایی ارز­های دیجیتال بر هیچ­ کس پوشیده نیست؛ امکان معامله یک ارز بدون دخالت دولت­‌ها، امنیت بالا و هزینه انتقال پایین تنها بخشی از دستاورد­های تکنولوژی بلاک چین می‌­باشد.

در همین رابطه یک مقاله در مجله مشهور تایمز منتشر گردیده است و نویسنده مقاله “اهمیت تلاش بیت کوین برای آزادی” اختراع ساتوشی ناکاموتو را دارای پتانسیل آزادی­ خواهی می­‌داند.
“بیت کوین می‌­تواند یک ابزار اقتصادی مقاوم در برابر سانسور در تبادلات مالی به حساب بیاید.”

یک محقق کریپتوکارنسی با تعامل در تبادلات با پول رسمی به نام الکساندر ماچادو بیان می‌­کند انتقال پول از ایالات متحده آمریکا به ونزوئلا با توجه به تحریم‌­های گسترده بسیار هزینه‌­بر بوده و ممکن است تا 56% از کل هزینه را نیز شامل شود.

بنابراین شهروندان ونزوئلا راهی بهتر را در پیش گرفته‌­اند که “ارز­های دیجیتال” نام دارد. در روش رسمی، پول باید ابتدا به کلمبیا ارسال شده و پس از طی مدت زمان طولانی و هزینه بیشتر، ضمن وجود خطر، به ونزوئلا پرداخت شود. در این بین بیت کوین گزینه سریع و مطمئن­‌تری خواهد بود.

بیت کوین ؛ ارزی دیجیتال عاری از تورم

زمان مبین آن است که بیت کوین نمی­‌تواند دست‌خوش تورم شود. این درحالیست که ارز رسمی ونزوئلا بالغ بر 1 میلیون درصد تورم دارد. البته این مسئله تنها دامن­‌گیر ونزوئلا نبوده و کشور­هایی مانند زیمبابوه نیز از این مسئله رنج می‌­برند.

این مقاله به طور تخصصی بیان می‌­کند بیت کوین می­‌تواند به افراد در کشور­هایی مانند چین کمک کند تا از نظارت­‌های حکومتی در امان باشند.
در همین راستا، در اسفند ماه 96 ادوارد اسنودن، افشاگر مشهور آمریکایی گفت: “بیت کوین بهترین گزینه برای گریختن از اجبار دولت نیست، و همچنان نیاز به یک جایگزین بهتر در این زمینه وجود دارد.”

پیشرفت بیت کوین با وجود مخالفت­‌ها

مسئله مهم دیگری که مجله تایمز به آن پرداخته‌­است، ماهیت بیت کوین در توانایی پنهان نمودن تراکنش‌­ها و ممانعت دولت از امکان ضبط والت‌­های این ارز دیجیتال است.

در فروردین ماه 97 والت کریپتو ویکی­لیکس در وب­سایت CoinBase مسدود شد.  با این وجود، امری که پابرجاست به گفته خود اسنودن WikiLeaks به استفاده از ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد زیرا کلید­های خصوصی این رمزارز­ها در اختیار این ارگان قرار داد. همچنین در شهریور ماه 96 ارز Zcash نیز به ارز­های حمایتی این سازمان پیوست؛ کریپتو موردعلاقه آقای اسنودن!

امیدواریم به زودی رمز ارز­های دیجیتال بتوانند بر حکومت ارز­های رسمی و قابل کنترل دولت­‌ها و در نتیجه تحکیم تحریم‌­ها و فشار بر ملل پایان دهند.

نظر شما در این‌­باره چیست؟ دیدگاه­تان را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.