تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

تایید آزمایش انسانی تراشه‌های مغزی نورالینک

استارتاپ نورالینک، تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را برای آزمایش تراشه مغزی خود، روی انسان دریافت کرد. نورالینک (Neuralink) که توسط ایلان ماسک پایه‌گذاری شده است، روی ایجاد رابط بین مغز انسان و کامپیوترها کار می‌کند. این تراشه به اختصار BCI نامیده می‌شود و نام کامل آن Brain-Computer Interface، به معنای رابط مغز و کامپیوتر است.

روز گذشته، ایلان ماسک با یک توییت این خبر مهم دنیای تکنولوژی را به‌صورت رسمی اعلام کرد و به تیم نورالینک تبریک گفت. 

نورالینک تا پیش از این به دلیل نگرانی‌هایی که درمورد عملکرد تراشه‌ها وجود داشت، موفق به دریافت مجوز برای آزمایش‌های انسانی نشده بود؛ حالا به‌نظر می‌رسد که این نگرانی‌ها برطرف شده و این شرکت می‌تواند آزمایش‌های انسانی تراشه مغزی خود را آغاز کند.

نورالینک در دفاع از محصول خود گفته بود که این تراشه‌های می‌توانند به درمان بیماری‌های حرکتی بیماری صرع کمک کنند. ایلان ماسک نیز می‌گوید که این دستگاه، می‌تواند برای اهدافی مختلف توسعه پیدا کند و به انسان اجازه دهد از طریق فکر با ماشین‌ها ارتباط برقرار کند؛ این مسئله باعث می‌شود که در آینده، از جایگزینی انسان با ماشین جلوگیری شود. 

اما شاید جالب‌ترین مورد استفاده از تراشه‌های BCI ساخته شده توسط نورالینک، کاربرد این محصول در صنعت کریپتوکارنسی باشد. این کاربرد توسط مایکروسافت طراحی و ثبت اختراع شده است و سیستمی را نشان می‌دهد که براساس آن،‌ یک حسگر پوشیدنی می‌تواند با استفاده از سیستم اثبات کار (Proof of Work) برای پاداش‌گیری، استخراج و اعتبارسنجی مهندسی شود.

برای مثال، در این پروسه می‌توان از امواج مغزی یا گرمای کاربر در فرایند استخراج استفاده کرد. این امواج و گرما می‌توانند زمانی ساطع شوند که کاربر، یک کار مخصوص تعیین‌شده را انجام دهد؛ مثل تماشای تبلیغات یا استفاده از خدماتی خاص.

با یک تراشه BCI، مثل تراشه‌ای که نورالینک در مقاله تحقیقاتی خود توصیف کرده است، به‌همراه الگوی ارائه‌شده توسط مایکروسافت، به‌نظر می‌رسد که می‌توان با تایید امواج مغزی، سیستم گفته شده (پاداش‌گیری از طریق امواج مغزی با مکانیسم PoW) را در آینده‌ای نزدیک پیاده‌سازی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا