سه‌شنبه 28 فروردین 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۱ خرداد)

رشد ۱۵ درصدی ارزش کاردانو پس از انتشار طرح قراردادهای هوشمند

در پی انتشار طرحی که به موجب آن قابلیت افزودن قراردادهای هوشمند (smart contract) بر روی شبکه کاردانو (Cardano) ایجاد خواهد داشت، ارزش توکن بومی این شبکه با نماد آدا (ADA) شاهد یک رشد ۱۵ درصدی بود. در حالی که کاردانو همراه با سایر رمز ارزها در اصلاح قیمت شدید رمز ارزها در دو هفته گذشته به محدوده یک دلار هم سقوط کرد، اما هم اکنون در محدوه ۱ دلار و ۷۰ سنت از وضعیت بهتری نسبت به سایر کوین‌های بازار برخوردار است.  

منبع: beincrypto  

کاهش ۱۶ درصدی سختی شبکه بیت کوین پس از تحولات اخیر در چین

با افزایش فشار دولت چین علیه رمز ارزها، ماینرهای بزرگ چینی در انتظار تغییرات بزرگتری هستند و در نتیجه سختی شبکه بیت کوین در روز یک‌شنبه با رسیدن به نرخ ۲۱ تریلیون به میزان ۱۶ درصد افت کرد. این بزرگترین سقوط این شاخص در سال جاری میلادی است. این اصلاح بزرگ نشان می‌دهد ماینرهای بزرگ چینی در حال تغییر برنامه‌های خود پیش از اعمال سخت‌گیری‌های بیشتر توسط دولت هستند.

منبع: decrypt

حجم تبادل رمز ارزها در ماه می از ۲ تریلیون دلار عبور کرد

بنابر اطلاعات سایت د بلاکس دیتا دشبورد (The Block’s Data Dashboard)، حجم تبادل رمز ارزها در ماه می (May) به بیش از ۲ تریلیون دلار رسیده است. بنابر شاخص حجم قانونی (legitimate volume index)، ماه می چهارمین ماه متوالی است که حجم تبادلات کریپتو به ارزش بیش از یک تریلیون دلار بوده است. این شاخص داده‌های بزرگترین صرافی‌هایی که گزارش آماری صحیح‌تری دارند را ملاک قرار می‌دهد. طبق همین داده‌ها، بایننس در رتبه اول صرافی‌هایی قرار دارد که تبادل رمز ارز به رمز ارز در آن انجام می‌شود و قریب به ۱ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلار از این حجم ماهانه را به خود اختصاص داده است.  

منبع: theblockcrypto

سازوکار اثبات سهام به نفع ثروتمندان است

الکس گلدستین (Alex Gladstein)،‌ مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر (HRF)، در توییتی اعلام کرد: سازوکار اثبات کار (Proof of Work) برای استخراج بیت کوین (BTC)، برای گریز از نظام‌های مالی اثبات سهام (Proof of Stake) به وجود آمد. او تاکید کرد به لطف سازوکار اثبات کار و فول نودها (full nodes)، نه ماینرها و نه هیچکدام از هودلرهای بزرگ بیت کوین قادر به تغییر پروتکل نیستند.

منبع: توییتر  

پیش‌بینی مکس کایزر از صعود ۵ برابری قیمت بیت کوین در سال جاری

مکس کایزر (Max Keiser)، مجری تلویزیون و یکی از طرفداران بیت کوین، در گفتگویی با پادکست گرگ همه خیابان‌ها (The Wolf of All Streets podcast) گفت: حجم زیاد چاپ اسکناس و نشانه‌های تازه از [افزایش] تورم، شرکت‌های بزرگ را در سال جاری مجبور به خرید بیشتر بیت کوین (BTC) خواهد کرد. او تاکید کرد رشد گرایش خرید بیت کوین توسط شرکت‌ها به صعود ۵۰۰ درصدی قیمت آن منجر خواهد شد. او گفت تارگت شخصی وی برای قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ همچنان ۲۲۰ هزار دلار است و این انتظار بر مبنای مشکلات شدید دلار است.

منبع: dailyhodl

چرخش تریدرهای چینی به معاملات او‌تی‌سی

تهدیدهای دولت مرکزی چین علیه بازار رمز ارز نتوانسته تغییری در میزان تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال ایجاد کند و موجب شده تا معامله‌گران این حوزه به سمت معاملات خارج از درگاه‌های بورسی (over-the-counter trading desks) گرایش پیدا کنند. به گزارش روز دوشنبه بلومبرگ (Bloomberg)، خبر تصمیم دولت چین که در ابتدای ماه می منتشر شد، موجب شده تا شاهد افزایش چشمگیری در استفاده از پلتفرم‌های او‌تی‌سی (OTC) باشیم.  

منبع: cointelegraph

ری دالیو: امکان دارد یوآن دیجیتال با بیت کوین رقابت کند

ری دالیو (Ray Dalio)، کارآفرین، کارشناس مالی و سرمایه‌گذار آمریکایی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی اذعان داشت که بیت کوین یک ارز جایگزین است. او گفت این مهم است که بین دیجیتال سازی ارزهای موجود و ارزهای جایگزین تفاوت قائل شد. او که مدیر بزرگترین صندوق پوششی جهان است مدعی شد «ممکن است رقابت شدیدی بین بیت کوین و یوآن دیجیتال ایجاد شود ولی یوآن دیجیتال هیچوقت نمیتواند بازار کریپتو را به دست بگیرد».  

منبع: u.today

سوشی‌سوآپ در پی انتقال به لایه دوم با پلتفرم آربیترام

صرافی غیر متمرکز (decentralized exchange) سوشی‌سوآپ (SushiSwap) در حال گسترش گزینه‌های چندزنجیره‌ایی (multi-chain) خود است. سوشی‌سوآپ از روز جمعه ۷ خرداد انتقال شبکه اصلی  (mainnet) خود به روی آربیترام (Arbitrum) را جهت اجتناب از کارمزدهای بالای شبکه اتریوم (Ethereum) آغاز کرده است.

منبع: beincrypto

مدیر عامل بایننس خانه‌اش را برای خرید بیت کوین فروخت

کالین وو (Colin Wu)، ژورنالیست چینی حوزه بلاک‌چین (blockchain)، متن یک گفتگو طولانی با چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، را منتشر کرده است. ژائو در این گفتگو می‌گوید در سال ۲۰۱۳ وایت‌پیپر (whitepaper) بیت کوین را مطالعه کرده و در سال بعد خانه خود در شانگهای (Shanghai) را فروخته و بیت کوین خریده است. وی ادامه می‌دهد ظرف ۱۲ ماه ارزش خانه قبلی او دو برابر شد در حالی که ارزش بیت‌کوین‌های خریداری شده ۶۶ درصد سقوط کرد. او تاکید می‌کند هیچگاه بیت کوین‌هایش را نفروخته است. او می‌گوید هم اکنون ۹۹ درصد ثروتش به شکل کریپتو است و حجم زیادی از آن را بایننس کوین (BNB) و مقدار کمی را بیت کوین شکل می‌دهد.  

منبع: u.today

دراکن‌میلر: بیت کوین به یک منبع ارزش بدل شده است

استنلی دراکن‌میلر (Stanley Druckenmiller)، میلیاردر و سرمایه‌گذار معروف، در گفتگو با برنامه د هاسل (The Hustle)، گفت بیت کوین به یک منبع ارزش بدل شده است. وی افزود این رمز ارز بدل به یک برند شده و 13 یا 14 سال است که به وجود آمده و تعداد عرضه محدودی دارد. او در عین حال نسبت به موقعیت اتر ابراز تردید کرد و گفت به آن بدبین است. 

منبع: bitcoin.com

مطالعات نشان می‌دهند ۳۳ درصد آمریکایی‌ها صاحب دارایی کریپتو هستند

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که استقبال از دارایی‌های رمز ارز با سرعت زیادی در میان آمریکایی‌ها در حال افزایش است. این مطالعه که توسط پیپل‌سی (Piplsay) و با حمایت مارکت‌کیوب (MarketCube) انجام شده نشان می‌دهد ۳۳ درصد آمریکایی‌های مالک حداقل یک نوع از رمز ارزها هستند. این آمار در میان متولدین دهه ابتدایی قرن بیست و یک به حدود پنجاه دصد افزایش پیدا می‌کند. تقریبا نیمی از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی نیز  گفته‌اند مایل به خرید خدمات و کالا با پرداخت رمز ارز هستند.  

منبع: finbold

راه‌اندازی اولین بازار توکن‌های غیر مثلی در کره جنوبی  

کوربیت (Korbit)، اولین صرافی رمز ارز در کره جنوبی، اولین بازار توکن‌های غیر مثلی (NFT) را در این کشور راه‌اندازی کرد. تمام فروش‌ها در این بستر از طریق اتر (ETH) تسویه می‌شوند.

منبع: beincrypto

ابراز اطمینان ماینر بزرگ بیت کوین از رفع نگرانی‌ها

دانیل رابرتس (Daniel Roberts)، مدیرعامل آیریس انرجی پی‌تی‌وای (Iris Energy Pty)، یک ماینر پایدار (sustainable) بیت کوین، مطمئن است بیت کوین از بحران به وجود آمده حول نگرانی‌های زیست محیطی،‌ اجتماعی و حاکمیتی (ESG) عبور خواهد کرد.  

منبع: beincrypto

بانک مرکزی هند: بانک‌ها نمی توانند از ارائه خدمات کریپتو امتناع کنند

بانک مرکزی هندوستان (The Reserve Bank of India) در اطلاعیه‌ایی استناد بانک‌ها به روال قوانین ممنوعیت رمز ارزها در سال ۲۰۱۸ برای ارسال پیام هشدار به مشتریانی که در حوزه کریپتو فعالیت می‌کنند را غیرقانونی دانست. این اطلاعیه در حالی روز دوشنبه صادر شد که برخی بانک‌ها و موسسات مالی در چند روز گذشته به مشتریانی که از حساب‌های بانکی برای معاملات رمز ارز استفاده می‌کردند پیامک هشدار ارسال می‌کردند. این پیام‌ها به قانون ۶ آوریل ۲۰۱۸ که انجام معاملات رمز ارز از ۴ مارس ۲۰۲۰ را ممنوع اعلام کرده بود استناد می‌کردند. این اطلاعیه تصریح می‌کند که این قانون دیگر از درجه اعتبار ساقط شده است.    

منبع: beincrypto

آمادگی شرکت ماراتن برای آپدیت تپ‌روت

استخر استخراج ماراتون (Marathon)، شرکت فناوری‌ دارایی‌های دیجیتال، سیگنال آمادگی را برای ارتقای شبکه بیت کوین به آپدیت تپ‌روت ارسال کرد. ماراتون به دلیل پایبندی به مقررات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا یا همان اوفک (OFAC) تا به حال سیگنال آمادگی آپدیت رو به شبکه ارسال نکرده بود. با آپدیت شدن شبکه، تراکنش های دو امضایی و چند امضایی مانند تراکنش‌های عادی ثبت می‌شوند و بررسی این تراکنش‌ها برای شرکت های آنالیز بلاک‌چین و سیستم های بانکی و مالیاتی سخت‌تر می‌شود و سطح حریم خصوصی کاربران شبکه ارتقا پیدا می‌کند.

منبع: marathondh

کارمزدهای شبکه‌های بیت کوین و اتریوم به پایین‌ترین سطح ۶ ماه گذشته رسیدند

کارمزد شبکه بیت کوین به ۷ دلار و ۲۰ سنت و کارمزد شبکه اتریوم به ۴ دلار و ۸۰ سنت رسیده‌اند که پایین‌ترین نرخ‌های کارمزد در ۶ ماه گذشته هستند. بنابر داده‌های بیت‌اینفو‌چارتس (BitInfoCharts)، میانگین هزینه تراکنش در شبکه بیت کوین از رکورد ۶۲ دلار و ۷ سنت در ماه آوریل به ۷ دلار و ۲۰ سنت رسیده که یک سقوط ۸۸ درصدی در ۶ هفته را نشان می‌دهد. همچنین اطلاعات سایت وای‌چارتس (YCharts)، نشان می‌دهند میانگین نرخ کارمزد شبکه اتریوم از رکورد ۷۲ دلار و ۲۱ سنت در ۲۰ می به ۴ دلار و ۸۰ سنت رسیده است که یک سقوط ۹۳ درصدی در کمتر از دو هفته را نشان می‌دهد.  

منبع: cointelegraph

خرید معادل ۸ میلیارد دلار بیت کوین توسط هولدرها

داده‌های سایت تحلیل بلاک‌چین گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهند همزمان با سقوط قیمت اولین رمز ارز بازار، هولدرهای بلندمدت بیت کوین حدود ۲۲۱ هزار و ۵۹۸ بیت کوین معادل بیش از ۸ میلیارد دلار  خرید انجام داده‌اند.

منبع: trustnodes

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.