اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۲ اردیبهشت)

رونمایی از سامانه بین‌زنجیره‌ای ترون به نام آپولو

جاستین سان (Justin Sun)، مدیرعامل شبکه ترون (Tron)، اعلام کرد این پلتفرم سامانه بین‌زنجیره‌ایی (cross-chain) خود با عنوان آپولو (Appollo) را راه‌اندازی خواهد کرد. طبق این بیانیه، این سامانه تراکنش‌های سریع و کارآمد اطلاعات و دارایی را بین بلاک‌چین‌های مختلف میسر می‌سازد.

منبع: ethereumworldnews

استرالیا در یک قدمی راه‌اندازی صندوق معاملات رمز ارز

برخی منابع نزدیک می‌گویند بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) در حال بررسی درخواست‌ها برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای رمز ارزها است. بنابر همین منابع، احتمالا تا پایان سال جاری میلادی اولین محصول ETF در این کشور راه‌اندازی خواهد شد. افزایش گرایش موسسات مالی برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال موجب افزایش درخواست‌ها برای راه‌اندازی صندوق‌های مختص رمز ارز شده است.

منبع: finbold

آغاز بهره‌برداری از شبکه آزمایشی اتریوم

برای گذار به نسخه دوم شبکه اتریوم (Ethereum 2.0)، این پلتفرم شبکه آزمایشی (testnet) استکلو (Steklo) را راه‌اندازی کرد. برنامه نویسان استکلو را یک شبکه فوق آزمایشی نامگذاری کرده‌اند. قرار است اتریوم ۲، که یک بلاک‌چین مبتنی بر سازوکار اثبات سهام (proof-of-stake) است، خدمات سریع‌تر و ارزانتری به کاربران ارائه دهد.

منبع: decrypt

شرکت یو‌اف‌سی آمریکا در حال ورود به بازار توکن‌های غیرمثلی

شرکت یو‌اف‌سی (UFC)، که در زمینه ترویج هنر‌های رزمی ترکیبی (MMA) فعال است، رسماً ۲ تقاضا برای مجوز انتشار توکن‌های غیرمثلی (NFT) اختصاصی خود را ثبت کرده است. جاش گربن (Josh Gerben)، بنیانگذار گروه حقوقی مالکیت فکری گربن، اولین فردی بود که این موضوع را اعلام کرد. این ۲ درخواست در جمعه ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) ثبت شده‌اند.

منبع: decrypt

اتر به رکورد تاریخی ۳۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود

اتر (ETH)، توکن بومی شبکه اتریوم (Ethereum)، در چند قدمی ثبت رکورد بالاترین قیمت خود تا به امروز قرار دارد. آپدیت جدید این شبکه که سرعت تراکنش را افزایش می‌دهد و در نتیجه قرار است هزینه تراکنش را کاهش دهد موجب شده تا آدرس‌های فعال بر این شبکه شاهد رشد چشمگیری باشند و ارزش توکن بومی آن نیز روند صعودی خود را ادامه دهد. تغییر سازوکار این شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) نقش موثری در افزایش سرعت و کاهش هزینه استخراج دارد.

منبع: coingape

شرکت بزرگ امریکایی قصد دارد صندوق رمز ارزی یک میلیارد دلاری افتتاح کند

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) گزارشی را از قول منابع نزدیک به موضوع منتشر کرده که شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اندرسن هورویتز (Andreessen Horowitz)، غول سرمایه‌گذاری در سیلسکون ولی (Silicon Valley) آمریکا، در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک صندوق یک میلیارد دلاری متمرکز بر رمز ارزها است. در آوریل ۲۰۲۰، این شرکت موفق به جذب ۵۱۵ میلیون دلار برای دومین صندوق رمز ارز خود شد. اولین صندوق رمز ارزی این شرکت در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه داشت. این شرکت ۱۱ میلیون دلار از سهام صرافی کوین بیس را در اختیار دارد.

منبع: u.today

بانک گولدمن ساکس فهرست ۱۹ سهام رمز ارزی موفق را منتشر کرد

بانک سرمایه‌گذاری گولدمن ساکس (Goldman Sachs) فهرستی از ۱۹ سهام با حجم بازار بالا که در زمینه رمز ارزها فعال هستند را منتشر کرد. این ۱۹ سهام متعلق به شرکت‌های رمز ارزی هستند که در چند ماه گذشته عملکرد بهتری در مقایسه با فهرست ۵۰۰ سهام برتر داشته‌اند. اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P500) فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک (NASDAQ) است.

منبع: bitcoin.com

پلتفرم سنت توییت‌های ماسک را به عنوان توکن غیرمثلی می‌فروشد

پلتفرم شبکه اجتماعی سنت (Cent) با ایجاد پلتفرم ولیوبلز (Valuables) بستری را فراهم آورده تا کاربران توییت‌ها را به توکن‌های غیرمثلی (NFT) بدل کنند و به دادوستد آن‌ها بپردازند. هر چند ایلان ماسک (Elon Musk) از فروش یکی از توییت‌هایش به عنوان یک توکن غیرمثلی انصراف داد، هنوز کاربران ولیوبلز در تلاش‌ هستند تا آن‌ها را بخرند. کامرون حجازی (Cameron Hejazi)، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار سنت معتقد است هیجانات فرهنگ پیگیری و هواداری موجب جذب کاربران شده است.  

منبع: businessinsider.com

صعود ۱۲ درصدی ارزش توکن غیرمتمرکز آوی

توکن غیرمتمرکز آوی (AAVE) امروز ۱۲ درصد جهش ارزش داشت و به محدوده ۵۰۰ دلار رسید و به رکورد تاریخی ۵۵۰ دلار نزدیک‌تر شد. با راه اندازی ساید‌چین (sidechain) پلی‌گان (Polygon) از ماه فوریه، پروتکل آوی (AAVE) شاهد افزایش چشمگیر حجم تراکنش‌ها بوده است. ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در این پروتکل ۵۰ درصد در ۵ روز گذشته صعود داشته و به مقدار ‍۱۴ درصد کل تی‌وی‌ال مسدود در خدمات غیرمالی متمرکز (DeFi) رسیده است.

منبع: coingape

فروش پنت‌هاوسی در هلند به قیمت ۲۱ بیت کوین

یک پنت‌هاوس (penthouse) در شهر وگهل هلند (Veghel) به ارزش ۲۱ بیت کوین فروخته شد و با پرداخت رمز ارزی کل مبلغ آن در چند روز آینده اولین فروش صدردصد رمزی ملک در هلند به ثبت می‌رسد. پنت هاوس به آپارتمان یا واحدی گفته می شود که معمولا در بالاترین طبقه یک ساختمان، برج یا هتل قرار گرفته و به دلیل ویژگی ها و امکانات لوکس آن از سایر آپارتمان ها متمایز شده است.

منبع: beincrypto

فعالیت صرافی‌های رمز ارز در ترکیه قانونی شد

به موجب حکم جدید رئیس‌جمهور ترکیه که در صبح شنبه منتشر شد، با اضافه شدن فعالیت صرافی‌های رمز ارز به فهرست افراد تحت نظارت قوانین مالی ضد پولشویی و تروریسم، فعالیت این شرکتهای مالی قانونی شد. این اقدام به سرعت اجرایی شده و تهیه‌کنندگان سرویس‌های دارایی دیجیتال باید نسبت به قوانین جاری متعهد شوند. طبق دستور رئیس‌جمهور، پلتفرم‌های سرویس‌های رمزارزی مسئولیت نظارت بر استفاده از دارایی‌ها به شیوه‌ای قانونمند را برعهده خواهند داشت. ماه گذشته بانک مرکزی ترکیه استفاده از دارایی‌های رمزارزی برای پرداخت را ممنوع کرده بود.

منبع: reuters

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.