اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۴ خرداد)

ایلان ماسک: دیدار با ماینرهای بیت کوین نوید بخش بود

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla) که یکی از هولدرهای بزرگ بیت کوین است، در یک پست توییتری از دیدار خود با مدیران کسب‌وکارهای استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) خبر داد و این دیدار را مثبت و نویدبخش توصیف کرد. وی افزود: آن‌ها متعهد به انرژی سبز هستند ماینرها را در سراسر جهان به پیروی از این روش تشویق می‌کنند. ماسک می‌گوید مدیران مجموعه‌های ماینیگ متعد شده‌اند تا میزان فعلی و برنامه ریزی شده برای آینده مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر خود را منتشر کنند.

منبع: u.today  

تلاش ایلان ماسک برای کاهش اثرات زیست محیطی کریپتو

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla) که یکی از هولدرهای بزرگ بیت کوین است، در حال گفتگو با مدیران شرکت‌های ماینینگ بیت کوین است تا استخراج رمز ارزها با مصرف انرژی کمتر، سبزتر شود. توییت‌ روز دوشنبه او درباره این تلاش‌ها موجب افزایش قیمت بیت کوین از ۳۸ هزار دلار به ۳۹ هزار دلار شد. مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل و بنیانگذار مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، نیز تلاش‌های مشابهی را پیگیری می کند.

منبع: businessinsider  

کاردانو در انتظار آپدیت‌های مثبت متعدد

بلا‌ک‌چین کاردانو (Cardano) در حال انجام بروزرسانی‌های بسیاری است که در ۹۰ روز آینده لانچ خواهند شد. از جمله چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت کاردانو، وعده داده است تجربه استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در مرورگرها ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت. در عین حال، او به کاربران این شبکه اطمینان خاطر داده است هاردفورک (hard fork) آلونزو (Alonzo) تا ۹۰ روز آینده به روی شبکه اصلی (mainnet) نخواهد رفت.  

منبع: u.today  

راس استیونس: بیت کوین بیمه عمر است

راس استیونس (Ross Stevens)، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG)، در تازه‌ترین مصاحبه خود می‌گوید: بیت کوین بیمه عمر است. او پیش‌بینی میکند بیت کوین تا سال ۲۰۲۲، انقلاب بزرگی را در بانکداری، خدمالت مالی و بیمه ایجاد می‌کند. او گفت نگهداری از ارزهای فیات به مانند نگه داشتن یک قطعه یخ درحال آب شدن است چرا که بانک مرکزی آمریکا در حال انتشار بی‌رویه دلار بدون پشتوانه است.

منبع: bitcoinexchangeguide  

مجلس: مصرف برق رمز ارزها آدرس غلط قطعی برق است

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود، بی‌کفایتی وزیر نیرو را علت قطعی برق اخیر دانست. وی تاکید کرد: «مصرف برق رمزارزها آدرس غلط است». وی تصریح کرد: در ۵ نیروگاه اصفهان و نیروگاه منتظری ۱۶۰۰ مگاوات کمبود داریم، در حال حاضر کمبود برق ربطی به فعالیت رمز ارزها ندارد؛ یا در تولید دچار مشکل هستیم یا در مصرف. طغیانی با بیان اینکه نباید به مردم آدرس غلط بدهیم، تاکید کرد: اگر کمبود برق به دلیل تولید رمز ارزها بود باید در طول روز چند هزار بیت کوین تولید می‌شد.

منبع: خبرگزاری فارس  

تام لی: بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد

تام لی (Tom Lee)، یکی از صاحب‏‌نظران بازار رمز ارز، معتقد است بیت کوین به سادگی با یک چرخش خرسی بازار پا پس نمی‌کشد. او همچنان اعتقاد دارد به رغم کاهش شدید ارزش بیت کوین در هفته گذشته، این رمز ارز اول بازار تا پایان سال جاری میلادی به قیمت ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد. او در مصاحبه روز دوشنبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) تاکید کرد بیت کوین سال ۲۰۲۲ را با قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار آغاز خواهد کرد.

منبع: u.today  

راه‌اندازی اولین لانچپد اختصاصی شبکه ترون

شبکه ترون (TRON) اولین لانچپد (launchpad) یا سکوی آغاز اختصاصی شبکه خود برای عرضه اولیه دیفای (IDO) را با همکاری لانچپد زنجیره هوشمند بایننس (BSCPad) راه‌اندازی خواهد کرد. لانچپد بی‌اس‌سی‌پد (BSCPad) که بزرگترین لانچپد بر روی زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) است، با همکاری ابر بلاک‌چین ترون این لانچپد را تحت عنوان ترون‌پد (TRONPAD) راه‌اندازی خواهد کرد.

منبع: coinquora  

آغاز آزمایش ارز دیجیتال کره جنوبی در تابستان

بانک مرکزی کره جنوبی (Bank of Korea) برنامه پایلوت سی‌بی‌دی‌سی (CBDC) خود را از تابستان آغاز خواهد کرد. این برنامه پایلوت در دو مرحله پیگیری می‌شود و مرحله اول آن در تابستان سال جاری آغاز می گردد. سی‌بی‌دی‌سی یا ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی (central bank digital currency) موضوعی است که مورد بررسی جدی چین، روسیه، ژاپن، فرانسه و انگلستان است.

منبع: decrypt  

میلیاردر معروف آمریکایی پرده از دارایی‌های بیت‌کوین خود برداشت

ری دالیو (Ray Dalio)، مدیر صندوق‌های پوشش ریسک (hedge fund) و میلیاردر مشهور، در یک مصاحبه تازه افشاء کرد که خود نیز صاحب مقادیری بیت کوین است. او همچنین سرمایه‌گذاری در بیت کوین را بهتر از خرید اوراق قرضه دولتی توصیف کرد. پس از انتقادات ایلان ماسک از اثرات زیست محیطی بیت کوین در هفته پیش، بسیاری از چهره‌های معروف با اعلام سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین از این رمز ارز اول بازار حمایت کردند.  

منبع: u.today  

تغییر مسیر رئیس سابق SEC در قبال بیت کوین

زمانی که جی کلایتون (Jay Clayton)، رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)،‌ عهده‌دار ریاست این نهاد رگلاتوری بود، همه درخواست‌ها برای تاسیس صندوق قابل معامله در بورس (exchange-traded fund) مختص بیت کوین (Bitcoin ETF) رد شدند. اما اکنون همین فرد به عنوان مشاور در شرکت مدیریت سرمایه وان ریور (One River) در حال فعالیت است و وان ریور به تازگی درخواستی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تسلیم کرده تا مجوز راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس مختص بیت کوین را دریافت کند. او در زمان ریاست کمیسیون ادعا کرده بود که به علت دخالت‌پذیری بازار کریپتو، نباید به صندوق‌های قابل معامله در بورس مختص بیت کوین اجازه فعالیت در بورس‌ها را داد.   

منبع: decrypt  

گزارش تازه: نیمی از صندوق‌های پوشش ریسک در کریپتو سرمایه‌گذاری کرده‌اند

شرکت مشاوره مالی پی‌دابلیو‌سی (PwC) و شرکت مدیریت سرمایه الوود (Elwood) سومین گزارش سالانه خود درباره چشم‌انداز جهانی صندوق‌های پوشش ریسک کریپتو (global crypto hedge fund landscape) را منتشر کردند. بنابر این گزارش، بیش از ۴۶ درصد صندوق‌های سنتی پوشش ریسک با مجموع بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت (AUM) یا وارد سرمایه‌گذاری در فضای رمز ارز شده‌اند و یا در شرف ورود هستند.

منبع: forkast  

جاستین سان: دور بعدی صعود بازار در ماه‌های جولای و آگوست

جاستین سان (Justin Sun) بنیانگذار پلتفرم ترون (TRON) و مدیرعامل فعلی رین‌بری (Rainberry)، معتقد است حرکت گاوی بازار کریپتو هنوز به پایان نرسیده و پیش‌بینی کرد دور بعدی صعود در ماه‌های جولای و آگوست باشد. او در توئیت خود اعلام کرد بازار کریپتو روند مستمری در ماه ژوئن خواهد داشت. در همین حال، چند کوین از بازار از همین حالا روند گاوی خود را شروع کرده‌اند. هلیوم (Helium) از جمله رمز ارزهایی است که بیش از ۳۰ درصد در ۲۴ ساعت صعود داشته است. ترون (TRX)، کاردانو (ADA) و وی‌چین (VET) نیز عملکرد خوبی در دو روز گذشته داشته‌اند.

منبع: coinquora  

بیت کوین بدون قطعی شبکه از سال ۲۰۱۳

آمارها نشان می‌دهند بیت کوین (Bitcoin) یک نظام مالی پایدار است که از سال ۲۰۱۳ دچار هیچ قطعی و توقفی نشده است. از زمان راه‌اندازی در سوم ژانویه سال ۲۰۰۹، این شبکه تنها دوبار شاهد توقف بوده است. آخرین قطعی شبکه در ۲ هزار و ۹۹۴ روز قبل اتفاق افتاد. بار اول در سال ۲۰۱۰، اختصاص ۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کوین به دو آدرس اشتباه موجب ۸ ساعت و ۲۸ دقیقه قطعی شبکه شد. بار دوم، در سال ۲۰۱۳، شبکه برای ۶ ساعت و ۲۰ دقیقه قطع بود.

منبع: finbold  

بی‌ویر لبز موفق به جذب ۱.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شد

شرکت بی‌ویرلبز (Bware Labs)، که در زمینه مدیریت ای‌پی‌آی غیر متمرکز فعال است، نتایج موفقیت خود در جذب سرمایه را منتشر کرد. این شرکت موفق شد ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار سرمایه در این مرحله جذب کند.

منبع: u.today  

دانشگاه پنسیلوانیا: دیفای می تواند امور مالی جهان را دگرگون کند

دانشکده کسب‌وکار وارتون (Wharton) در دانشگاه پنسیلوانیا (Pennsylvania) ارزیابی خود از امور مالی غیر متمرکز (decentralized finance) دیفای (DeFi) را منتشر کرد. طبق این ارزیابی، حوزه دیفای پتانسیل ایجاد دگرگونی در تواند امور مالی جهان را دارد.  

منبع: decrypt

توصیه خرید سهام کوین‌بیس توسط تحلیلگر بانک گولدمن ساکس

ویل ننس (Will Nance)، تحلیلگر بانک گولدمن ساکس (Goldman Sachs)، سهام صرافی کوین‌بیس (Coinbase) با نماد کوین (COIN) را به فهرست بررسی‌های خود اضافه کرده و خرید آن را توصیه کرده است. او پیش‌بینی کرده است ارزش این سهام پتانسیل رشد ۳۶ درصدی تا مبلغ ۳۰۶ دلار را دارد. عرضه عمومی سهام صرافی کوین‌بیس از ۱۴ آوریل آغاز شد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.