آغاز مرحله آزمایشی روبل دیجیتال با کاربران واقعی

بانک روسیه آزمایش روبل دیجیتال را با کاربران واقعی از اول آوریل آغاز می‌کند

اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون اول بانک مرکزی فدراسیون روسیه (CBR)، از اجرای مرحله بعدی پروژه آزمایشی روبل دیجیتال در اول آوریل خبر داده است. طبق گفته این مقام ارشد به رسانه‌های روسی، در این طرح معاملات بین افراد و شرکت‌های تجاری و خدماتی انجام خواهد شد و بیش از ۱۰ بانک روسی آماده مشارکت در این مرحله آزمایشی از پروژه هستند.

اسکوروبوگاتووا خاطرنشان کرد که تعداد اولیه این تراکنش‌ها و همچنین تعداد مشتریان شرکت کننده محدود خواهد بود. این بانکدار در حاشیه انجمن امنیت سایبری در امور مالی در یکاترینبور گفت: مشتریان عادی نمی توانند در مرحله اول این طرح آزمایشی شرکت کنند.

مرحله آزمایشی روبل دیجیتال با کاربران واقعی

به نقل از خبرگزاری تاس (Tass)، اسکوروبوگاتووا در ادامه توضیح داد که پس از تکمیل این آزمایشات، این نهاد قانون‌گذار قادر خواهد بود نحوه استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) را مقیاس‌بندی کند. وی همچنین خاطرنشان کرد: بانک‌های شرکت‌کننده تمامی آزمایشات فنی و عملیاتی را برای ورود به مرحله آزمایشی اول آوریل گذرانده‌اند.

گفتنی است پروژه روبل دیجیتال روسیه در اکتبر ۲۰۲۰ آغاز به کار کرد و نمونه اولیه پلتفرم CBDC این کشور در دسامبر ۲۰۲۱ نهایی شد. مرحله آزمایشی راه‌آندازی روبل دیجیتال در ژانویه ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد. علاوه‌براین لایحه‌ای در خصوص رمزارز ملی روسیه نیز در ژانویه گذشته در مجلس سفلی پارلمان روسیه تصویب شد. گفتنی است بانک مرکزی روسیه به دنبال راه‌اندازی کامل ارز دیجیتال ملی خود در سال ۲۰۲۴ است.

شایان ذکر است تحت فشار تحریم‌های غرب، روسیه تلاش‌های خود را برای نهایی کردن CBDC خود افزایش داده است. افتتاح کیف پول‌های دیجیتال روبل قبلاً آزمایش شده است و برنامه‌هایی برای استفاده از روبل دیجیتال در آینده در نظر گرفته شده است که شامل پرداخت هزینه خدمات عمومی، اجرای قراردادهای هوشمند و انجام تراکنش‌های آفلاین می‌شود.

اخبار Coincast امروز:

  • ترند بعدی بازار، املاک و مستغلات در متاورس
  • افزایش ۴۳ درصدی فروش NFT در هفته اخیر
  • اوپن‌سی برای برتری بر Blur کارمزد خود را صفر کرد
  • مهاجرت هلیوم به سولانا در ماه مارس

شرح کامل این اخبار را در کوین‌کست امروز اکسکوینو گوش کنید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.