تراکنش‌های بیت کوین

سیزدهمین سالگرد نقل قول تاریخی ناکاموتو

۱۳ سال پیش، خالق مرموز بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، چیزی را بیان کرد که در آن زمان سر و صدا به پا کرد. وی اعلام کرد: «اگر حرف من را باور نمی‌کنید یا متوجه نمی‌شوید، من وقت ندارم بخواهم شما را متقاعد کنم، متأسفم!»
این، پاسخ کوتاه ناکاموتو به اعتراضات مرتبط با سرعت تراکنش‌های بیت کوین و افزایش فی تراکنش‌ها بود.

در تابستان ۲۰۱۰، ساتوشی ناکاموتو حضوری محسوس در دنیای نوپای ارز دیجیتال داشت و مشغله‌های زیادی از جمله شکل‌دهی مسیر بیت کوین و گفتگوهای آنلاین داشت.

در طی دو هفته، از ۲ ژوئن تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰، ناکاموتو زمانی را پیدا کرد تا به ۷۳ سوال در مورد بحث‌های خاصی که در انجمن bitcointalk.org مطرح شده بود، پاسخ دهد.
در این مرکز پرهیاهو، در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۰، ناکاموتو به‌یادماندنی‌ترین نقل خود خود را در ارتباط با موضوعی با عنوان مقیاس‌پذیری و نرخ تراکنش منتشر کرد: «اگر حرف من را باور نمی‌کنید یا متوجه نمی‌شوید، من وقت ندارم سعی کنم شما را متقاعد کنم. با عرض پوزش!”

نظر ناکاموتو در پاسخ به اظهارات یکی دیگر از حامیان کریپتو بود که گفت: «۱۰ دقیقه برای تأیید یک پرداخت، بسیار طولانی است. مدت زمان تایید تراکنش باید به همان سرعتی باشد که کشیدن کارت اعتباری امروز است.» ناکاموتو در پاسخ گفت:
«به موضوع دستگاه اسنک مراجعه کنید، من توضیح می‌دهم که چگونه یک پردازش‌گر پرداخت می‌تواند پرداخت‌ها را به خوبی تأیید کند، در حدود ۱۰ ثانیه یا کم‌تر. اگر حرفم را باور نمی‌کنید یا متوجه نمی‌شوید، من فرصتی برای متقاعد کردن شما ندارم، متاسفم!»

موضوع دستگاه اسنک

خالق بیت کوین پیوندی به «رشته دستگاه اسنک» گذاشته است که در آن مشکل چگونگی فعال کردن تراکنش‌های سریع برای خریدهای کوچک مانند یک دستگاه فروش خودکار با استفاده از BTC را مورد بحث قرار می‌دهد.

مسئله این است که اگر تایید تراکنش‌های بیت‌ کوین در بلاک چین مدت زیادی طول بکشد، یک شخص می‌تواند قبل از تایید تراکنش، دوبرابر خرید کند و یک کریپتو را بدون پرداخت فی، دریافت کند. شرکت‌کنندگان درباره ایده‌هایی مانند حساب‌های بدهکار، خدمات امانی و حساب‌های پیش‌پرداخت برای فعال کردن تراکنش‌های سریع بدون انتظار برای تایید بلاک چین بحث کردند.

مشکل اصلی این است که شبکه بیت‌ کوین به طور متوسط ​​حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا تراکنش‌ها را تأیید کند، اما فروشندگان برای تحویل فوری محصولات نیاز به پردازش آنی دارند. اگر تراکنش‌ها تایید نشود، مردم می‌توانند ۲برابر بیت کوین بخرند، بدون اینکه هزینه فی را پرداخته باشند. در موضوع bitcointalk.org، یک سرویس escrow برای فعال کردن انتقال فوری بین حساب‌ها در حالی که هنوز تاییدات بلاک چین را انجام می‌دهید، پیشنهاد می‌شود، اما این هزینه‌ها را از طریق شخص ثالث اضافه می‌کند.

ناکاموتو راه‌حلی را پیشنهاد می‌کند که در آن یک پردازش‌گر پرداخت می‌تواند، ‌هم‌زمان‌، ۲بار خرید و فروش انجام دهد و در صورتی که قبل از انتشار یک تراکنش در کل شبکه، مواردی را شناسایی کند، هشدار می‌دهد. این امر از اکثر حملات خرید و فروش جلوگیری می‌کند. سپس ناکاموتو یک مثال ساده از سرعت انتشار یک تراکنش در سراسر شبکه ارائه می‌دهد.

در این مثال، اگر یک تراکنش حتی یک شروع کوچک داشته باشد، سریع‌تر از دیگری (دوبار خرید و فروش) در سراسر شبکه پخش می‌شود. این رشد تصاعدی انتشار تراکنش را نشان می‌دهد، یک پیشروی اولیه می‌تواند به دلیل ماهیت هندسی انتشار شبکه منجر به مزیت فوق‌العاده‌ای شود.

ناکاموتو در آن زمان نوشت: «بنابراین اگر یک خرید مضاعف باید حتی یک ثانیه صبر کند، ضرر بزرگی دارد. پردازنده پرداخت با بسیاری از گره‌ها ارتباط دارد. هنگامی که یک تراکنش دریافت می‌کند، آن را پخش کرده و در عین حال بر شبکه برای هزینه‌های مضاعف نظارت می‌کند. اگر برای هر یک از گره‌های شنیداری متعدد خود دوبار خرید انجام دهد، آن‌گاه هشدار می‌دهد که تراکنش بد است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.