افزایش استفاده از استیبل کوین‌ها با وجود زمستان کریپتو

استفاده از استیبل‌کوین‌ها با وجود زمستان کریپتو افزایش یافته است

ویل کلمنته Will Clemente، یکی از بنیانگذاران Reflexity Research، روز گذشته در توییتی نوشت استیبل کوین‌ها یکی از معدود موارد استفاده از ارزهای دیجیتال هستند که علیرغم شرایط فعلی بازار، به تناسب محصول با بازار رسیده‌اند.

کلمنته با استناد به داده‌های سایت تحلیلی گلسنود Glassnode گفت که رشد استیبل کوین‌ها در چندین زمینه مشهود است که از جمله آن‌ها به حجم کل معاملات استیبل‌کوین ها می توان اشاره کرد که با وجود زمستان کریپتو به بالاترین حد خود رسیده است.

نمودار زیر که از سایت گلسنود گرفته شده نشان می‌دهد که حجم کل ۴ استیبل کوین برتر بازار اخیراً از میزان ۳۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

افزایش استفاده از استیبل کوین‌ها

طبق این نمودار، حجم کل معاملات این استیبل کوین‌ها برای نخستین بار در سال گذشته و به دنبال سقوط پروژه Terra LUNA در ماه‌های می و ژوئن به بالای ۲۰ میلیارد دلار رسید.

اگرچه این عدد در ماه سپتامبر حتی به بالاتر از این حد رسید، اما در ماه اکتبر دوباره به زیر ۲۰ میلیارد دلار سقوط کرد. با این حال، با فروپاشی اخیر صرافی بزرگ FTX شاهد افزایش میزان حجم معاملات استیبل کوین‌ها به بالای ۳۰ میلیارد دلار بودیم.

طبق داده‌های گلسنود، عرضه کل استیبل کوین‌ها نیز به بالاترین حد خود نزدیک است.

عرضه کل این ارزهای دیجیتال در اوایل سال گذشته و قبل از سقوط بازار شبکه ترا Terra، به بالاترین حد خود یعنی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار رسید. اگرچه بعد از آن شاهد کاهش پیوسته این میزان عرضه کل بودیم، اما این عدد همچنان بالای ۱۰۰ میلیارد دلار است.

عرضه استیبل کوین صرافی بایننس با نام BUSD با حمایت این صرافی از ۱۸ میلیارد دلار در ابتدای سال به بیش از ۲۲ میلیارد دلار افزایش یافت. عرضه استیبل کوین USDC نیز در اوایل سال جاری میلادی از مرز ۵۰ میلیارد دلار گذشت و به سطح فعلی خود رسید.

در همین حال، تعداد آدرس‌های فعال استیبل کوین‌ها نیز به اوج تاریخی خود در سال ۲۰۲۱ بازگشته است. در ماه می ۲۰۲۱، مجموعا بیش از ۱۵۰،۰۰۰ آدرس فعال از استیبل کوین‌ها وجود داشت.

با این حال، تعداد این آدرس‌های فعال در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به همان سطح بازگشت، زیرا سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در حال مقابله با پیامد سقوط Terra و سقوط FTX بودند.

در همین حال، تعداد آدرس‌های با موجودی غیر صفر نیز در حال حاضر در اوج خود و بیش از ۶ میلیون قرار دارد.

کلمنته معتقد است که همه این مسائل به دلیل موارد استفاده از استیبل کوین‌ها بوده که شامل «کارایی سرمایه در ارزهای دیجیتال، دسترسی به دلار آمریکا بدون نیاز به بانک‌ها و دلایل دیگر است.»

منبع: cryptoslate

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.