دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
تگزاس به قطب ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شود

ایالت تگزاس به مرکز ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شود

تد کروز، سناتور ایالات متحده، در اجلاس بلاک‌چین ۲۰۲۲ تگزاس که اواخر نوامبر برگزار شد گفت قصد دارد این ایالت را به مرکز ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین تبدیل کند.

او ضمن تاکید در مورد اینکه چطور صنعت ارزهای دیجیتال می‌تواند برای تأمین انرژی و توسعه فناوری آمریکا کاربردی باشد گفت تگزاس دارای انرژی فراوان و نسبتا کم هزینه است و از شرکت‌های باز استقبال می‌کند. این موضوع همچنین تگزاس را به یک مکان جذاب برای صنعت ارزهای دیجیتال ایالات متحده تبدیل می‌کند.

کروز به این موضوع نیز اشاره کرد که استخراج بیت‌کوین می‌تواند برای درآمدزایی از انرژی حاصل از نفت و گاز مورد استفاده قرار بگیرد.
وی با تاکید بر این که فعالیت‌های ماینینگ می‌تواند به عنوان جایگزینی برای ذخیره و عرضه انرژی مورد استفاده قرار گیرد گفت:

«مزیت استخراج بیت کوین زمانی است که شما سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در آن داشته باشید، کاری که ما در تگزاس انجام می‌دهیم و بیت‌کوین استخراج می‌کنیم، زمانی که شرایط آب و هوایی سخت، یا گرمای شدید، که در ایالت تگزاس به طور مکرر اتفاق می‌افتد، یا سرمای شدید زیاد است، که گاها در اینجا اتفاق می‌افتد، استخراج بیت‌کوین می‌تواند در کسری از ثانیه قطع شود. برق مورد استفاده برای این کار را می‌توان بلافاصله برای گرم کردن یا خنک کردن خانه‌ها در دسترس مردم قرار داد، تا بتوان مشاغل را فعال نگه داشت. یک مخزن عظیم از ظرفیت‌های مازاد که به عقیده من بسیار مفید و کاربردی است.»

کروز همچنین در خصوص علاقه و طرفداری خود از بیت‌کوین گفت:

«علاقه من به بیت‌کوین به این خاطر است که دولت‌ها کنترلی روی آن ندارند.»

تگزاس به مرکز ارهای دیجیتال تبدیل می‌شود

این قانون‌گذار جمهوری‌خواه همچنین در حین صحبت‌های خود از خرید هفتگی بیت‌کوین که تنها ارز دیجیتال موجود در سبد سهام او است خبر داد. وی خاطرنشان کرد:

«به نظر من بیت‌کوین معنای واقعی سرمایه‌گذاری است. معنای واقعی فرصت است. به معنای رفاه است. به معنای استقلال مالی است. همچنین به نظر من افزایش استخراج بیت‌کوین در تگزاس مزیت مثبت بزرگی برای انعطاف‌پذیری این شبکه به‌شمار می‌رود.»

تگزاس یکی از قطب‌های استخراج ارز دیجیتال در ایالات متحده است که سریع‌ترین رشد را دارد. در ماه آگوست، دفتر کنترل رمز ارزها در این ایالت، موضع طرفداری خود را از ارزهای دیجیتال اعلام کرد.
این نهاد گفت که برخلاف «تاسیسات تولیدی یا کارخانه‌های شیمیایی صنعتی، که می‌توان انتظار داشت برای دهه‌ها وجود داشته باشند، تأسیسات استخراج ارزهای دیجیتال تقاضای بلندمدت برق را در شبکه ایجاد نمی‌کنند.

منبع: cointelegraph

خبر مهم دیگری که امروز در دنیای کریپتو شاهد آن بودیم این بود که چین محدودیت‌های کووید را کاهش می‌دهد.

در روزهای گذشته، اعتراضاتی بر علیه شرایط قرنطینه ویروس کرونا در شهرهای مختلف چین اتفاق افتاد. این اعتراضات در پی ماجرای آتش‌سوزی و از بین رفتن خانواده‌ای در شهر اورومچی چین، شروع شد.

اورومچی از شهرهایی است که شدیدترین محدودیت‌های کووید در آن اجرا شده بود و به‌همین دلیل افراد خانه‌ی دچار آتش‌سوزی شده، موفق به فرار نشدند و افراد دیگر و آتش‌نشان‌ها نیز، نتوانستند به آن‌ها یاری برسانند.

حالا دولت چین تصمیم گرفته تا برخی محدودیت‌های کووید را در این کشور کاهش دهد. به گزارش سی‌ان‌ان، روز دوشنبه بخشی از محدودیت‌های کووید در کشور چین کاهش می‌یابد. موارد رفع محدودیت‌ها شامل حذف تست‌های کرونا دسته‌جمعی می‌شود و دیگر لازم نیست افراد برای ورود به اماکن عمومی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی نتایج منفی تست خود را ارسال کنند.

اخبار منتشر شده از کاهش محدودیت‌های کووید در چین، باعث بازگشت آرامش نسبی به بازارهای مالی و بازارهای ارز دیجیتال شد و به‌نظر می‌رسد که تا این لحظه، شاهد حرکت شدید و اتفاق غیرمنتظره‌ای در بازار کریپتو نبودیم.

منبع: cnn.com

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.