ترید با هوش مصنوعی چیست؟

ترید با هوش مصنوعی؛ روش‌های نوین بهترند؟

ترید با هوش مصنوعی، طرفداران بسیاری پیدا کرده و قصد داریم در این مطلب از وبلاگ اکسکوینو، درمورد هوش مصنوعی و ترید در بازار ارز دیجیتال با کمک این ابزار، بیش‌تر صحبت کنیم.

هوش مصنوعی در این روزها، به یک مبحث پرطرفدار تبدیل شده؛ چرا که هرکسی با هر زمینه‌ای، می‌تواند برای سهولت بخشیدن به کار خود، از امکانات و پلتفرم‌های مختلف هوش مصنوعی، استفاده کند.

هوش مصنوعی یا AI، مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها است که به سیستم‌های مختلف، قابلیت یادگیری و انجام هوشمندانه انواع کارها را می‌دهد. درواقع AI به کامپیوترها اجازه می‌دهد با استفاده از این الگوریتم‌های هوشمند، داده‌های بزرگ را تحلیل کنند، الگوهای پنهان را شناسایی کنند و به‌صورت خودکار، هوشمندانه‌ترین تصمیم‌ها را بگیرند.

هوش مصنوعی درحال‌حاضر در زمینه‌های مختلفی مانند پزشکی، خودروسازی، بازی‌سازی، ترید ارز دیجیتال و… استفاده می‌شود.

بازارهای مالی آنلاین مثل فارکس و ارز دیجیتال، برای سرمایه‌گذاری، ریسک بیش‌تری از بازارهای سنتی دارند؛ چرا که نوسانات این بازارهای بیش‌تر است. به همین دلیل سرمایه‌گذاران و تریدرها، درحال رصد دائمی این بازارها هستند. 

ترید با هوش مصنوعی چیست؟

ترید با هوش مصنوعی چیست؟

معامله با هوش مصنوعی، به‌معنای استفاده از الگوریتم‌های این ابزار برای تحلیل داده‌های بازار و پیش‌بینی رفتار قیمتی انواع بازارهای مالی است. این روش برای کاهش خطرات مربوط به تصمیم‌گیری‌های انسانی در بازار سرمایه و بهبود عملکرد در سرمایه‌گذاری و معاملات استفاده می‌شود.

در ترید با هوش مصنوعی، الگوریتم‌های یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی به کار گرفته می‌شوند تا داده‌های بازار را به بهترین نحو تحلیل کرده و قیمت‌ها را پیش‌بینی کنند.

برای ترید با هوش مصنوعی، ابتدا باید یک سیستم ترید خودکار را پیاده کنید. این سیستم باید قابلیت تحلیل داده‌های بازار را داشته باشد و به‌صورت خودکار تصمیمات خرید و فروش را براساس الگوریتم‌های هوشمندانه بگیرد. برای این منظور، می‌توانید از پلتفرم‌های ترید خودکار موجود در بازار استفاده کنید و الگوریتم‌های خود را براساس شرایط بازار و استراتژی‌های خود تنظیم کنید. همچنین، می‌توانید از روش‌های یادگیری ماشینی (Machine Learning) برای بهبود عملکرد سیستم خود استفاده کنید.

ربات تریدر یکی از ابزارهایی است که با کمک هوش مصنوعی، تحلیل، پیش‌بینی و ترید را در بازارهای مختلف انجام می‌دهد.

چرا از هوش مصنوعی برای ترید استفاده کنیم؟

با استفاده از ابزارهای مختلف ترید هوش مصنوعی، در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود. این ابراز برنامه‌نویسی شده‌اند تا الگوریتم‌های خاص برای تحلیل دیتا، بررسی اخبار و نوسانات، محاسبه سود و زیان، بررسی قیمت ارز دیجیتال و… را، در مدت زمان کوتاهی پیاده‌سازی کنند.

از طرف دیگر، ابزار هوش مصنوعی، مثل انسان نیاز به استراحت ندارند و می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته، به فعالیت خود ادامه بدهند.

با کاهش خطاهای انسانی، بهترین تصمیم‌ها گرفته می‌شود و سود معاملات شما بالاتر می‌رود.

ابزارهای ترید با هوش مصنوعی،‌ می‌توانند تمام منابع خبری و اتفاقات تاثیرگذار بر بازار را بررسی کنند و براساس تمام دیتاهایی که دارند، شروع به تصمیم‌گیری کنند.

همان‌طور که می‌دانید، ابزارهای هوش مصنوعی، روش کار خود را از کسانی که با آن‌ها کار می‌کنند فرا می‌گیرند؛ به دلیل استراتژی‌های متنوعی که انواع تریدرها روی این ابزارها پیاده کرده‌اند، این ابزار می‌تواند متناسب با خواست هر تریدر، رفتار خود را برنامه‌ریزی کند و از تمام آموخته‌های خود بهره بگیرد.

ترید با هوش مصنوعی، مزایا و معایب

مزایا و معایب استفاده از AI در ترید

مانند هر تکنولوژی و ابزار دیگری، استفاده از ترید با هوش مصنوعی، مزایا و معایبی دارد که می‌توانید با توجه به آن‌ها، تصمیم بگیرید که این ابزار برای شما چقدر مفید خواهد بود.

مزایا:

1- سرعت بالا: با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توانید معاملات خود را با سرعت و دقت بیش‌تری انجام دهید.

2- تحلیل دقیق: هوش مصنوعی قادر به تحلیل داده‌های بسیار بزرگ و پیچیده است که به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌های بهتری بگیرید.

3- کاهش خطا: با استفاده از هوش مصنوعی، خطاهای انسانی کاهش می‌یابد و این باعث می‌شود عملکرد شما دقیق‌تر و موفق‌تر باشد.

4- پایبندی به روش: این ابزار به شما کمک می‌کند تا به روشی خاص در ترید پایبند باشید. با پایبندی به روش، می‌توانید موفقیت بیش‌تری در بلندمدت کسب کنید.

5- کارایی بالا: با استفاده از هوش مصنوعی، قادر به انجام معاملات بیش‌تری در یک بازه زمانی مشخص خواهید بود و این مورد، باعث افزایش سود و کاهش ریسک و ضرر می‌شود.

معایب:

1- وابستگی به فناوری: انجام ترید با هوش مصنوعی، شما را به استفاده از ابزار و فناوری وابسته می‌کند و ممکن است که در آینده، انجام معاملات به‌صورت دستی برای شما دشوار شود.

2- نیاز به داده‌های کیفی دقیق: برای استفاده از هوش مصنوعی در ترید، داده‌های کیفی و دقیق لازم است که ممکن است در بسیاری از موارد در دسترس نباشند.

3- مشکلات امنیتی: ترید با هوش مصنوعی ممکن است مشکلات امنیتی به همراه داشته باشد و اگر هکری بتواند به ابزار نفوذ کند، داده‌های حساس شما در دسترس قرار بگیرد. از طرف دیگر برای استفاده از یک ابزار مطمئن، باید بسیار دقت کنید و سراغ ربات‌های ناشناس و ابزار ناامن نروید.

سخن نهایی

ترید با هوش مصنوعی هم مانند تمام تکنولوژی‌های دیگر، هم می‌تواند کار شما را آسان کند و هم ممکن است ضررهایی به شما وارد کند. شما برای استفاده از هوش مصنوعی در مواجهه با بازارهای مالی، لازم است که سطحی از دانش درمورد بازار مدنظر داشته باشید و بعد اقدام به پیاده‌سازی این راه کنید.

با بررسی مزایا و معایب این روش، می‌توانید تصمیم بگیرید که علاقه دارید به وادی ترید با هوش مصنوعی وارد شوید یا هنوز روش‌های سنتی ترید و معامله در بازارهای مالی را ترجیح می‌دهید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.