دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال آرخام

ارز دیجیتال آرخام چیست؟

توکن آرخام که به‌تازگی توسط صرافی بایننس به‌عنوان توکن بومی پروتکل  ARKMمعرفی شده به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های آن‌چین را در بازار Arkham Intel Exchange معامله کنند. در ادامه قرار است بیشتر درباره ارز دیجیتال آرخام و اهداف پروژه آن صحبت کنیم.

ارز دیجیتال آرخام چیست؟

آرخام کوین (ARKM) یک ارز دیجیتال پیشرفته و توکن پلتفرم Arkham است که از فناوری بلاک‌چین برای ارائه یک اکوسیستم مالی امن و غیرمتمرکز به کاربران استفاده می‌کند. ARKM که برای توانمندسازی افراد، مشاغل و موسسات بر اساس الگوریتم POS طراحی شده است، قصد دارد شکاف بین بازار مالی سنتی و اقتصاد دیجیتال را پر کند.

پلتفرم Arkham به‌طور کلی یک پلتفرم تجزیه‌وتحلیل داده است که از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کند و دارای دو جز اصلی آنالیتیکس و اکسچنج اینتل است. Arkham Intelligence یک سرویس محبوبی را برای ردیابی تراکنش‌های رمزنگاری‌شده و شناسایی صاحبان کیف پول‌های کریپتو ایجاد می‌کند. آنالیتیکس هم موجودی‌های مختلف را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و وضعیت مبادلات، آمار نهنگ‌ها و توکن‌ها را پوشش می‌دهد. به‌عنوان مثال، می‌توانید دارایی‌های پورتفولیو، تاریخچه تراکنش‌ها، روابط شبکه و …. را از طریق آنالیتیکس بررسی کنید.

طبق گزارش‌های به‌دست‌آمده صرافی اینتل به هرکسی اجازه می‌دهد تا برچسب‌های آدرس و اطلاعات دیگر را از طریق جایزه، مزایده یا برنامه DATA خریداری کند و بفروشد که همین موضوع انتقادهایی را به‌دلیل نقض حریم خصوصی افراد به این پروژه وارد کرده است.

بهتر است بدانید که Arkham از یک موتور هوش مصنوعی داخلی با داده‌هایی مثل سوابق عمومی، رسانه‌های اجتماعی و ارسال‌های خودِ کاربران استفاده می‌کند.

Arkham Intel Exchange توکن ARKM را به‌عنوان یک توکن کاربردی به کاربران معرفی کرده تا انگیزه‌ای باشد که به‌واسطه آن اطلاعات خودشان را ارسال کنند و در رشد اکوسیستم آرخام مشارکت داشته باشند. توکن ARKM همچنین به‌عنوان یک توکن حاکمیتی هم استفاده می‌شود و به دارندگان این قدرت را می‌دهد که برای تکامل Arkham Exchange Intel در طول زمان تصمیم بگیرند.

ارز دیجیتال آرخام چیست

ارز دیجیتال آرخام چه هدفی را دنبال می‌کند؟

به‌طور کلی هدف صرافی اینتل Arkham این است که افرادی که می‌خواهند کریپتو بخرند یا بفروشند را به‌هم وصل ‌کند.

درواقع در سیستمی که آرخام طراحی کرده، هرکسی می‌تواند ارز بومی (ARKM) را برای اطلاعاتی مانند ردیابی هکرها و هر داده‌ دیگری معامله کند. کسانی که می‌توانند اطلاعاتی را ارائه بدهند با قرار دادن جوایز یا برگزاری مزایده، دیتاهای مدنظرشان را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارند.

بنا به چیزی که در وایت‌پیپر آرخام مطرح شده، سازندگان این سیستم، Arkham Intel Exchange را “intel-to-earn” می‌نامند یعنی محلی برای کسب درآمد که بر اساس تولید و ارائه دیتا کار می‌کند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال آرخام چیست؟

خب در این بخش از مطلب قرار است مزایا و معایب آرخام را به تفکیک بررسی کنیم؛ اگر موافق باشید اول برویم سراغ مزیت‌ها.

مزایای آرخام

لیست مزایای ارز دیجیتال آرخام شامل موارد زیر می‌شود:

پوشش کلی و یکپارچه‌سازی چندزنجیره‌ای

آرخام قصد دارد با جمع‌آوری داده‌ از زنجیره‌های مختلف و با استفاده از سیستم ULTRA AIا ختصاصی خودش، نمای جامعی از بلاک‌چین را به ما ارائه بدهد.

داده‌های مبتنی بر هویت

آرخام قصد دارد با نسبت دادن هویت‌های دنیای واقعی به آدرس‌ها و با ایجاد امکان انطباق، تحقیق و ردیابی پورتفولیو، درک جامعی از فعالیت‌های رمزنگاری‌شده ارائه بدهد.

اقتصاد هوشمند غیرمتمرکز

صرافی اینتل ARKM به‌عنوان یک بازار غیرمتمرکز عمل می‌کند که در آن کاربران می‌توانند با ارائه جوایز و انجام حراج‌ها، از داده‌هایی که در دست دارند کسب درآمد کنند. با این کار جامعه‌ای پر جنب‌وجوش به‌وجود می‌آید که اطلاعات ارزشمندی را به اشتراک می‌گذارد.

معایب آرخام

معایب آرخام شامل موارد زیر است:

نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی

این پلتفرم نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را در میان بعضی از کاربران مارکت کریپتوکارنسی ایجاد کرده است که استدلال می‌کنند سیستمی که آرخام قصد پیاده کردن آن را دارد، اصول ناشناس بودن را که زیربنای جنبش کریپتو و اصول ساتوشی است، نقض می‌کند.

آینده ارز دیجیتال آرخام

به‌طور کلی قیمت توکن Arkham (ARKM) ممکن است در آینده بسته به عوامل مختلفی مثل شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال و پذیرش یا عدم پذیرش این کوین متفاوت باشد. با این حال باید این موضوع را هم توجه داشته باشید که پیش‌بینی تغییرات قیمت آتی در بازار ارزهای دیجیتال ذاتاً ممکن نیست و همیشه با خطاهایی همراه بوده است.

ارز دیجیتال آرخام چیست

از کجا ارز دیجیتال آرخام بخریم؟

اگر تا این قسمت از مقاله مشتاق شده‌اید که شما هم ارز دیجیتال آرخام را تهیه کنید باید بگوییم که فعلاً می‌توانید این توکن را از صرافی‌های Bibox، Tapbit، Bitforex و Binance تهیه کنید.

جمع‌بندی

خب در این مطلب متوجه شدیم که Arkham پلتفرمی است که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل بلاک‌چین استفاده می کند. توکن ARKM یک ارز دیجیتال بومی است که مربوط به این پلتفرم می‌شود. به‌طور کلی این توکن برای حاکمیت و در بازار غیرمتمرکز ARKM Intel Exchange استفاده می‌شود. این پلتفرم می‌تواند برای ردیابی وجوه دزدیده شده، شناسایی کلاهبرداران، حسابرسی تراکنش‌ها و موارد دیگر استفاده شود. با این حال، بحث‌هایی در مورد نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی هم مطرح شده که احتمالاً این بحث ها تا مدت‌ها ادامه داشته باشد.

اما اگر می‌خواهید وایت‌پیپر این توکن را مطالعه کنید روی لینکی که گذاشتیم بزنید و بعد نظرتان را هم در مورد این مقاله برای ما کامنت کنید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.