دوج کوین چیست

معرفی دوج کوین، رمزارزی که شوخی‌شوخی جدی شد!

خیلی‌ها دوج کوین را از زمان توجه ایلان ماسک به این رمزارز می‌شناسند، اما این رمزارز قبل از این ماجراها هم در بازار وجود داشت و خرید و فروش می‌شد. در این مطلب قرار است داستان به‌وجود آمدن دوج کوین را بخوانیم و آینده آن را بررسی کنیم.

دوج کوین چیست

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یکی از اولین آلتکوین‌هاست که وایت‌پیپر مخصوص به خودش را دارد و به‌شکل یک سیستم پرداخت سریع و فوری بر اساس بلاک‌چین لایت‌کوین عمل می‌کند. این پروژه به‌عنوان یک جایگزین سرگرم‌کننده و آسان برای لایتکوین به‌وجود آمد، شاید برایتان جالب باشد که بدانید خودِ لایت‌کوین قرار بود جایگزین بیتکوین باشد.

در زمانی که دوج کوین (DOGE) راه‌اندازی شد، مفهوم ارز دیجیتال یا رمزارز بیشتر از قبل توسط جامعه پذیرفته شده بود و معاملات بیتکوین درصد بالایی از سرمایه مردم را به خودش اختصاص داده بود، بنابراین Dogecoin به‌سرعت توسعه پیدا کرد تا کوینی که در ابتدا به‌عنوان یک «میم کوین» معرفی شد، بتواند جایگاه خودش را در مارکت کریپتوکارنسی پیدا کند.

میم‌کوین یک اصطلاح کریپتویی برای رمزارزهایی است که با میم‌های کمیک یا متحرک نشان داده می‌شوند که توسط معامله‌گران و دنبال‌کنندگان به‌صورت آنلاین پشتیبانی می‌شود. توجه داشته باشید که میم‌کوین‌ها ممکن است سرگرم‌کننده باشند، اما سرمایه‌گذاری‌ روی آن‌ها می‌تواند بسیار پرخطر و همراه با ریسک باشد؛ چراکه معمولاً ارزش ذاتی کمی دارند و یا اینکه اصلاً ارزش خاصی ندارند.

لوگوی دوج کوین دارای میم معروف Doge است که از تصویر نژاد محبوب سگ Shiba Inu استفاده می‌کند. برخلاف همه میم‌کوین‌ها، DOGE به یک ارز دیجیتال برتر در بازار ارز دیجیتال تبدیل شده است. در درجه اول این موضوع می‌تواند به دلیل تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و خصوصاً شخصِ ایلان ماسک باشد. حالا در ادامه بیشتر دوج کوین و دلایل محبوبیت این ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

معرفی خالق دوج کوین

دوج کوین (DOGE) در دسامبر 2013 توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر ایجاد شد. این ارز دیجیتال از الگوی محبوب اینترنتی دوج که قبل‌تر از آن گفتیم، الهام گرفته است و به‌عنوان شوخی یا تقلید از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ایجاد شده است.

ماجرای دوج کوین از یک شوخی کاملاً ساده شروع شد! بیتکوین، یک نوآوری فنی چشمگیر بود که به هرکسی اجازه می‌داد که پول دیجیتال را با کارمزد پایین و بدون نیاز به اجازه کسی مبادله کند. اما ازآنجایی که بیت‌کوین منبع باز بود، همه می‌توانستند آن را کپی کنند، بنابراین بیلی مارکوس یکی از خالقان دوج کوین در یک توییت نوشت که می‌خواهد بیتکوین را به چالش بکشد و از طریق تماسی که با پالمر داشت تایید او را هم برای این موضوع گرفت.

ازطرفی در همان زمان، یک معلم زبان ژاپنی عکس خنده‌داری از سگش به نام دوج را منتشر کرد که در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده بود. مارکوس و پالمر پس از یک گفتگوی ساده، تصمیم گرفتند این پروژه را راه‌اندازی کنند و نام آن را دوج بگذارند.

دوج کوین ارزی جامعه‌محور است و حتی پس از راه‌اندازی به‌عنوان پروژه‌ای موفقیت‌آمیز، نه پالمر و نه مارکوس هیچ‌کدام حاضر نشدند عنوان مدیرعامل را برعهده بگیرند. نقش جامعه دوج کوین برای این شبکه اهمیت بسیار زیادی دارد.

سگ شیبا اینو

دوج کوین در مقایسه با بیت کوین

دوج کوین به‌عنوان یک نسخه سرگرم کننده از بیت کوین با یک سگ Shibu Inu به‌عنوان لوگو، وارد بازار شد. ارائه گاه‌به‌گاه دوج کوین Dogecoin با حال‌وهوای جامعه در حال رشد ارزهای دیجیتال، مطابقت داشت. فناوری رمزگذاری و عرضه نامحدود آن، استدلالی برای نسخه سریع‌تر، سازگارتر و پرمصرف‌تر بیت‌کوین بود.

به‌طور کلی دوج کوین یک «کوین تورمی» در نظر گرفته می‌شود، در حالی که ارزهای رمزپایه مانند بیت‌کوین خاصیت ضدتورمی دارند. هر چهار سال، مقدار بیت‌کوینی که از طریق استخراج به گردش در می‌آید، نصف می‌شود و نرخ تورم آن به همراه آن نصف می‌شود تا زمانی که تمام کوین‌ها آزاد شوند.

نحوه انتقال دوج کوین به چه صورت است؟

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتابه‌همتا و منبع باز است که برای ارسال و دریافت پرداخت‌های دیجیتالی از طریق شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال طراحی شده است. ازآنجایی که پایگاه کاربران DOGE سال‌به‌سال در حال افزایش است، قیمتش هم به‌طور مرتب بالاتر می‌رود و ارزش بازار دوج کوین را به بیشترین حد خود می‌رساند. 

بسیاری از کسب‌وکارها دوج را می‌پذیرند، از جمله SpaceX ایلان ماسک و دالاس ماوریکس. خیلی از دارندگان دوج کوین از DOGE برای انعام به سازندگان محتوا در Reddit و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

بلاک چین دوج کوین با ترکیب فناوری زیربنایی از لایتکوین تشکیل شده است. ویژگی‌های قابل توجه دوج کوین که از الگوریتم رمزگذاری استفاده می‌کند، قیمت پایین و عرضه نامحدود آن است.

اگرچه DOGE یک میم به دنیا آمد، اما توانست به یکی از برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار با بازدهی 5000 درصدی در سال 2021 تبدیل شود و توسط میلیون‌ها کاربر، از جمله حامیان برجسته‌ای مانند ایلان ماسک و اسنوپ داگ تایید شد.

دوج کوین چطور کار می‌کند؟

ارزش دوج کوین در بازار با فعالیت‌های خرید و فروش که قیمت دوج کوین را تعیین می‌کند، تعریف می‌شود. منبع اصلی ارزش آن مستقیماً از جامعه قوی و حامی پروژه و رویکرد منحصربه‌فردی که DOGE به‌عنوان یک ارز رمزنگاری‌شده برای پرداخت‌های مبتنی بر اینترنت در پیش گرفته است، نشأت می‌گیرد.

ارزش دوج کوین نیز ممکن است با تایید افراد سرشناس افزایش پیدا کند، مانند موردی که ایلان ماسک توییت کرد که DOGE یکی از جالب‌ترین دارایی‌های دیجیتال در بازار است، پس از آن قیمت دوج کوین سر به فلک کشید و همانطور که جامعه سرمایه‌گذار دوست دارد بگوید اصطلاحاً به ماه رفت.

همچنین ارزش دوج کوین و قیمت DOGE می‌تواند از روندهای عمده جهانی پیروی کند که حرکت جمعی همه ارزهای دیجیتال در بازار را تشکیل می‌دهند. قیمت DOGE ممکن است به‌دنبال روندهای جمعی تغییر کند که معمولاً توسط بیت کوین به‌عنوان مسلط‌ترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار تامین می‌شود. مورد استفاده دوج نیز در ارزش Dogecoin نقش دارد، زیرا رمزارز DOGE بیشتر به‌عنوان انگیزه در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، برای انعام دادن به سازندگان محتوا و ارسال و دریافت پرداخت‌های خرد با کارمزد تقریباً صفر استفاده می‌شود. نحوه استخراج دوج کوین را در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

استخراج دوج کوین چگونه انجام می‌شود؟

شبکه Dogecoin بر اساس پروتکل Proof-of-Work عمل می‌کند، به این معنی که دوج کوین می‌تواند بسیار شبیه بیت کوین استخراج شود. ماینرها تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و شبکه را از حملات احتمالی و موجودات مخرب، ایمن می‌کنند. هر دقیقه یک بلاک دوج کوین تولید می‌شود و پاداش بلاک آن 10000 DOGE است.

قیمت دوج کوین

در آغاز، مجموع عرضه دوج کوین به عدد 100 میلیارد محدود بود. با این حال، دو توسعه‌دهنده، مارکوس و پالمر، مدت کوتاهی پس از انتشار اولیه DOGE، سیاست پولی دوج کوین را تغییر دادند، محدودیت را حذف کردند و یک عرضه بی‌نهایت همراه با تورم ایجاد کردند. عوامل زیادی رو نوسانات دوج کوین موثر است. برای اطلاع از این رمزارز می‌توانید به پلتفرم اکسکوینو مراجعه کنید.

در ادامه به کیف پول‌هایی خواهیم پرداخت که دوج کوین را پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول‌های دوج کوین

نوع کیف پول دوجی که انتخاب می‌کنید احتمالاً به مقدار DOGE شما و کاری که قصد دارید با آن انجام دهید، بستگی دارد. کیف پول‌های سخت‌افزاری (معروف به کیف پول‌های سرد) مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه را با ذخیره‌سازی و پشتیبانی آفلاین ارائه می‌دهند. این کیف پول‌ها با اینکه معمولاً گران‌تر هستند، اما برای کسانی که مقادیر زیادی DOGE برای ذخیره دارند، مناسب‌ترند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری یک گزینه ساده‌تر و رایگانند. این کیف پول‌ها برای انجام تراکنش‌ها راحت‌تر عمل می‌کنند، اما امنیت کمتری نسبت به همتایان سخت‌افزاری خود دارند، به این معنی که برای کاربران بی‌تجربه با مقادیر کمتر DOGE مناسب‌تر هستند.

صرافی‌های آنلاین که به‌عنوان کیف پول داغ شناخته می‌شوند با مرورگر وب قابل دسترسی هستند. این‌ها نسبت به گزینه‌های دیگر امنیت کمتری دارند و از کاربران می‌خواهند که به یک پلتفرم آنلاین برای مدیریت دوج کوین‌های خود اعتماد کنند. صرافی‌ها برای کسانی که مقادیر کمی DOGE دارند یا معاملات مکرر انجام می‌دهند بهترین کیف پول به حساب می‌آیند. فقط مطمئن شوید که یک سرویس یا صرافی امن، قوی و خوب را انتخاب می‌کنید. در ادامه قصد داریم آینده دوج کوین با توجه به اطلاعات موجود بررسی کنیم.

دوج کوین و بیت کوین

پیش‌بینی آینده دوج کوین

ارزش دوج کوین طی حبابی که در پایان سال 2017 ایجاد شد، سر به فلک کشید و در سال 2018 با بقیه ارزهای دیجیتال روند کاهشی داشت.

در تابستان 2019، علاقه‌مندان به دوج کوین Dogecoin زمانی که صرافی ارز دیجیتال Binance، این کوین را فهرست کرد، جشن گرفتند و بسیاری فکر کردند که ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا (TSLA) این کوین را در یک توییت رمزآلود تایید کرده است. البته ایلان ماسک به‌طور واضح در سال 2021 از دوج کوین حمایت کرد و در توییتی نوشت که با توسعه‌دهندگان این کوین برای بهبود کارایی تراکنش‌ها کار می‌کند. 

در اکتبر 2021، زنجیره سینما AMC اعلام کرد که دوج کوین را برای خرید کارت هدیه دیجیتال می‌پذیرد و ابزاری را در اختیار این ارز دیجیتال مبتنی بر میم می‌گذارد. همچنین تا آوریل 2023، رتبه‌بندی ارزش بازار دوج کوین Dogecoin با ارزش بازار 11.4 میلیارد دلار، 8 بود.

با اینکه دنیای رمزارزها پر از فراز و نشیب‌های فراوان است، با این حال می‌توانیم آینده دوج کوین را براساس اطلاعات بالا، خوب و متعادل ببینیم.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری روی میم کوین‌ها در بازار ریسک‌پذیر کریپتو، دردسرهای خاص خودش را دارد.

اگرچه دوج کوین به‌عنوان یک شوخی شروع شد، اما خیلی زود توانست به یکی از برترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو تبدیل شود. 

دوج کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال سرگرم‌کننده و کاربرپسند امکان پرداخت فوری و تراکنش‌های مقرون‌به‌صرفه را دارد. دوج که دیگر به‌عنوان یک شوخی در نظر گرفته نمی‌شود، یک جامعه فوق‌العاده قوی و دائماً در حال رشد از کاربران، مروجین و تأییدکنندگان ایجاد کرده است که همگی این کوین را به دلیل کاربرد ساده آن تحسین می‌کنند.

برای خرید دوج‌کوین می‌توانید همین حالا به پلتفرم اکسکوینو مراجعه کنید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.