آموزش ارز دیجیتال

چطور بیت کوین را به پول نقد تبدیل کنیم؟

ممکن است شما بعد از یک مدت کوتاهی که در بازار حضور داشتید، تصمیم بگیرید که بیت کوین های خودتان را بفروشید و آنها را مستقیماً ریال کنید. تصمیم تبدیل بیت کوین به ریال می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، مثلاً شاید به‌خاطر نیاز مالی مجبور به این کار شوید و یا نوسان‌های بازار این ترس را در دل‌تان بیندازد که اگر دیر بجنبید ممکن است کل سرمایه‌تان از دست می‌رود و ….

فرقی نمی‌کند که چه دلیلی دارید؛ هر دلیلی که داشته باشید در این مقاله یاد می‌گیرید که از چه روش‌هایی می‌شود بیت کوین را به پول نقد تبدیل کرد.

روش‌های تبدیل بیت کوین به پول نقد (راه‌های خرج کردن بیتکوین)

به‌طور کلی تبدیل بیت کوین به ریال یا تومان در چند روش زیر خلاصه می‌شود که شما بعد از بررسی هرکدام از این روش‌ها، می‌توانید بر اساس شرایط و محدودیت‌های خودتان یکی از آنها را انتخاب کنید.

تبدیل بیت کوین به ریال

روش اول: تبدیل بیت کوین به ریال در صرافی‌

صرافی‌ها مکان‌هایی هستند که به ما اجازه تبدیل بیت کوین به ریال یا هر واحد ارزی دیگری را می‌دهند. در صرافی‌، شما می‌توانید به‌طور مستقیم بیت کوین خودتان را بفروشید و مبلغ معادل آن به حساب بانکی‌تان منتقل کنید. حالا در ادامه بیشتر درباره مراحل تبدیل بیت کوین به تومان در صرافی‌ها صحبت می‌کنیم.

روش دوم: تبدیل بیت کوین به ریال با پیدا کردن خریدار

شما می‌توانید با پیدا کردن خریدار در مارکت‌های مختلف ازجمله اکسکوینو مارکت به‌صورت P2P بیت کوین خودتان را به پول نقد تبدیل کنید.

درواقع در فروش بیت کوین به روش P2P (Peer-to-Peer)، شما می‌توانید بیت کوین را مستقیماً و حتی با قیمت بالاتری به افراد مختلفی بفروشید و به کیف پول آنها منتقل کنید.

ازآنجایی که بعد از انتقال بیتکوین‌ها به کیف پول فرد موردنظرتان عملاً دست‌تان به جایی بند نیست، بهتر است از لحاظ امنیتی حواستان به این موضوع باشد که آن شخص حتماً پول‌تان را به حسابتان‌ واریز می‌کند.

روش سوم: تبدیل بیت کوین به ریال در آنلاین‌شاپ‌ها

بسیاری از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک یا به‌اصطلاح فروشگاه‌های آنلاین در خارج از کشور این اجازه را به شما می‌دهند که کالاها و خدمات‌شان را با بیت کوین بخرید. شما می‌توانید با انتخاب یک پلتفرم مناسب از ارز دیجیتال بیت کوین برای خرید محصولات و خدماتی که به آن نیاز دارید استفاده کنید.

روش چهارم: خرج کردن بیت کوین در سفر

در بعضی کشورها، ممکن است شما بتوانید از بیت کوین به عنوان پول قابل قبول و رایج برای تمام خریدهایتان استفاده کنید. در این‌صورت، می‌توانید مستقیماً به فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سایر کسب‌وکارها بروید و بیت کوین خودتان  را برای خرید کالاها و خدماتی که ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

روش پنجم: تبدیل بیت کوین با ATM

دستگاه ATM بیت کوین یا Bitcoin ATM یک دستگاه الکترونیکی است که به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین را خرید و فروش کنند. ازآنجایی که این دستگاه در تعداد زیادی در سراسر جهان وجود دارد؛ راه ساده‌ای برای تبدیل بیت کوین به حساب می‌آید. البته در ایران امکان استفاده از این دستگاه‌ها وجود ندارد، اما شما می‌توانید در کشورهای عربی اطراف از آن استفاده کنید.

به‌طور کلی با استفاده از دستگاه ATM بیت کوین، شما می‌توانید بیت کوین را با پول نقد خریداری کنید یا بیت کوین خودتان را بفروشید و اسکناس تحویل بگیرید. جالب است بدانید که بعضی از این دستگاه‌ها از شبکه بلاکچین بیت کوین برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند تا اعتبار و امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم کنند.

هنگام استفاده از دستگاه ATM بیت کوین، شما باید اول یک کیف پول بیت کوین داشته باشید و بعد آدرس کیف پول‌تان را در دستگاه وارد کنید. بعدازآن می‌توانید پول نقد را به دستگاه بدهید تا بیت کوین به کیف پول الکترونیکی‌تان منتقل شود. همچنین شما می‌توانید بیتکوین‌هایتان را به دستگاه بفروشید و در ازای آن پول نقد دریافت کنید. این دستگاه‌ها برای افرادی که به‌دنبال راه ساده‌ای برای خرید و فروش بیت کوین هستند، خیلی مفید است.

تبدیل بیت کوین به تومان

روش ششم: خرج کردن بیت کوین با دبیت‌کارت

کارت بدهی (Debit Card) یک نوع کارت بانکی است که به‌صورت مستقیم از حساب بانکی شما پول برداشت می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این کارت، از فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف خرید کنید و از طریق دستگاه‌های خودپرداز پرداخت خودتان را انجام بدهید. حالا سوال اینجاست که از کجا کارت بدهی بیت کوین را تهیه کنیم؟

بعضی از شرکت‌ها مثل بیت پی و … کارت بدهی بیت کوین را به شما ارائه می‌دهند. با استفاده از این کارت، می‌توانید به راحتی بیتکوین را تبدیل به ارز معمولی کنید و در هر جایی که کارت بانکی قبول می‌شود از آن استفاده کنید.

برای استفاده از دبیت‌کارت بیتکوین، نیاز است که اول یک حساب کاربری در سایت بیت‌پی داشته باشید، سپس می‌توانید دبیت کارت بیت کوین خودتان را دریافت کنید و برای پرداخت‌های بین‌المللی از آن استفاده کنید.

از بین راه‌ های تبدیل بیت کوین به ریال که تا اینجا گفتیم، نقد کردن ارز دیجیتال بیت کوین در صرافی ساده‌ترین راه برای کاربران ایرانی به حساب می‌آید چون همانطور که می‌دانید دبیت کارت و … فقط در دسترسی کاربران خارجی قرار دارند. پس در ادامه مراحل نقد کردن بیت کوین را در صرافی یاد می‌گیرید.

آموزش تبدیل بیت کوین به ریال در صرافی

برای فروش و تبدیل بیت کوین به ریال در یک صرافی، می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

انتخاب صرافی

در قدم اول باید یک صرافی را انتخاب کنید که این امکان را به شما بدهد تا بیت کوین خودتان را بفروشید و در ازای آن پول نقد دریافت کنید. بهتر است یک صرافی را در ایران انتخاب کنید تا مشکلات حقوقی و مالی و داستان‌های مربوط به حساب‌ ارزی را به حداقل برسانید. ما در حال حاضر در اکسکوینو این کار را برایتان انجام می‌دهیم و شما می‌توانید خیلی راحت از طریق سایت ما بیت کوین‌هایتان را به ریال تبدیل کنید.

ثبت‌نام

بعد از اینکه صرافی موردنظرتان را انتخاب کردید، باید یک حساب کاربری در آن باز کنید. بیشتر صرافی‌ها برای جلوگیری از مسائل امنیتی، تایید و احراز هویت هم دارند، بنابراین شما باید مدارک شناسایی‌تان را برای آنها ارسال کنید تا فرآیند ثبت‌نام بدون مشکل انجام شود.

افزایش موجودی

بعد از اینکه ثبت‌نام کردید و احراز هویت شدید، می توانید موجودی کیف پول بیت کوین خودتان را به حساب کاربری‌تان در صرافی واریز کنید. برای این کار باید آدرس کیف پول دیجیتالی‌ را به صرافی موردنظرتان بدهید.

معامله

خب، حالا که موجودی بیتکوین شما در صرافی قرار دارد، می‌توانید برای فروش آن درخواست تراکنش ثبت کنید. بعضی از صرافی‌ها مثل صرافی اکسکوینو امکان تبدیل بیتکوین به ریال را دارند، درحالی که بیشتر صرافی‌ها این امکان را برای شما فراهم نمی‌کنند. این موضوع به این معنی است که شما باید بیت کوین های خودتان را به یک واحد پایه دیگر مانند دلار یا یورو تبدیل کنید و سپس این واحد را به ریال تغییر بدهید.

تبدیل بیت کوین به ریال

برداشت پول

بعد از موفقیت در معامله و ثبت درخواست فروش، می‌توانید پول خودتان را از حساب کاربری‌تان در صرافی برداشت کنید. بیشتر صرافی‌ها این امکان را برای شما در نظر می‌گیرند که پول را به حساب بانکی خودتان منتقل کنند.

فقط شما باید یک‌سری نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید با کمترین دردسر ممکن مراحل تبدیل بیت کوین به ریال را نهایی کنید؛ در ادامه این نکات را نوشته‌ایم.

نکاتی که باید حتماً در نظر داشته باشید

اولاً در مورد صرافی‌ها خوب تحقیق کنید تا بهترین و امن‌ترین صرافی را برای تبدیل بیت کوین به ریال انتخاب کنید. علاوه‌براین بهتر است حواستان به درصد کارمزدها هم باشد، طبیعتاً هرچقدر این درصد کمتر باشد، هربار مبلغ کمتری از پول‌تان کسر می‌شود. ما در اکسکوینو با کمترین کارمزد بیت کوین را به ریال تبدیل می‌کنیم. برای برداشت بیت کوین‌هایتان می‌توانید به صفحه اصلی سایت ما سر بزنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا