وام ارز دیجیتال چیست

وام ارز دیجیتال چیست؟

همه ما می‌دانیم که برای گرفتن وام بانکی باید “کفش آهنی” به پا کرده و از “هفت خان رستم” عبور کنیم! زیرا بانک‌ها در سال‌های اخیر مشکلات زیادی را برای گرفتن وام‌های خرد ایجاد کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها درخواست ضامن و یا سند ملکی است. در چنین شرایطی یک راه حل جذاب وجود دارد و آن وام ارز دیجیتال است. در حال حاضر دنیای کریپتو وارد ماجراجویی هیجان‌انگیزی شده که مسیر وام‌دهی را به کلی تغییر داده است! ما با استفاده از ارز دیجیتال می‌توانیم به راحتی و با سرعت وام بگیریم و به ضامن و دردسرهای آن هیچ نیازی نداشته باشیم؛ چی از این بهتر؟! احتمالاً تا الان سوالات زیادی در مورد نحوه گرفتن وام ارز دیجیتال برایتان ایجاد شده است و هرچه سریع‌تر می‌خواهید با انواع این وام‌ها و روش دریافت آن آشنا شوید. به همین دلیل، ما در این مقاله قرار است در مورد وام‌های ارز دیجیتال صحبت کنیم؛ همراه ما باشید.

وام ارز دیجیتال چیست؟

گاهی اوقات شما به‌عنوان فعال حوزه کریپتو به این نتیجه می‌رسید که بخشی از ارز دیجیتال خود را در اختیار پلتفرم‌هایی قرار دهید که سود ماهیانه و مشخصی داشته باشند. این پلتفرم‌ها هم با استفاده از سرمایه‌ فوق به کاربران دیگر وام می‌دهند که به آن وام ارز دیجیتال یا Crypto Lending می‌گویند. بعضی از این پلتفرم‌ها به‌صورت متمرکز عمل می‌کنند و توسط شرکت یا شخص ثالثی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشکلی حین فرایند وام‌دهی و پرداخت آن ایجاد نشود. اما برخی دیگر از پلتفرم‌ها به‌صورت غیرمتمرکز هستند و بر اساس سیستم بلاکچین طراحی شده‌اند که به سیستم دیفای معروف هستند.

واژه دیفای DeFi در حقیقت به معنای فایننس غیرمتمرکز است که هدف از آن انجام مبادلات مالی بدون دخالت واسطه‌هاست. ازآنجایی که پروژه‌های DeFi در بستر بلاکچین هستند، می‌توانند امنیت بسیار بالایی داشته باشند. بنابراین، بهترین گزینه برای وام کریپتو استفاده از همین دیفای است. از جمله مزیت‌های سیستم وام‌دهی در دیفای باید به شفافیت بالا و سرعت دسترسی آن اشاره کرد. علاوه‌برآن، امکان کسب سود بیشتر و بهره‌مندی از نوسانات ارز دیجیتال نیز در صورت پیوستن به پلتفرم‌های وام‌دهی وجود دارد.

وام ارز دیجیتال چیست

وام‌ ارز دیجیتال چه مزایا و معایبی دارد؟

وام گرفتن در شرایط تورمی همواره جزء انتخاب‌های هوشمندانه است که می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی شما پس از دوران تورم داشته باشد. در چنین شرایطی، بهتر است از ظرفیت‌های بازار کریپتوکارنسی نیز بهره برده و پس از آشنایی با پلتفرم‌های وام‌دهی، از آن‌ها برای دریافت نقدینگی استفاده کنید. همچنین، اگر به‌دنبال سود ماهیانه و مطمئن در بازار ارز دیجیتال هستید، می‌توانید روی این تکنولوژی برای وام دادن به دیگران و دریافت سود، حساب کنید! از جمله مزایای گرفتن وام ارز دیجیتال می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • دریافت سریع تسهیلات
  • عدم نیاز به ضامن و اسناد ضمانتی
  • نرخ سود معقول
  • بالاتر رفتن امنیت سرمایه‌گذاری

به عبارت دیگر، دریافت وام‌های کریپتو بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از دریافت وام‌های بانکی است. علاوه‌برآن، به حضور ضامن و سند ملک هم نیازی نیست و تنها پس از وثیقه کردن بخشی از دارایی خود قادر به دریافت وام خواهید بود. در ضمن، نرخ سود در نظر گرفته شده برای هر پلتفرم با هم متفاوت است و قبل از هر کاری باید از میزان سود وام مطمئن شوید. ما تا اینجای مقاله بیشتر در مورد مزایای وام ارز دیجیتال صحبت کردیم؛ این در حالی است که معایب نیز در این سیستم وجود دارد. نوسانات شدید ارز دیجیتال می‌تواند روی میزان دارایی شما تاثیرگذار باشد.

انواع وام ارز دیجیتال

حالا که با مزایا و معایب وام‌های کریپتو آشنا شدیم، بهتر است انواع این وام‌ها را نیز بشناسیم تا در صورت نیاز، انتخاب بهتری داشته باشیم. همان‌طور که گفتیم، پرداخت وام ارز دیجیتال معمولاً بر اساس وثیقه‌گذاری انجام می‌شود که مطابق با آن، فرد می‌تواند مبلغ معینی از ارز دیجیتال خود را وثیقه وام قرار دهد. اما روش‌های دیگری نیز برای دریافت این وام‌ها طراحی شده است که شامل موارد زیر است:

  • وام بدون وثیقه
  • وام اعتباری
  • وام فلش

وام‌های بدون وثیقه زمانی مطرح می‌شوند که پلتفرم وام‌دهی بتواند هویت فرد را احراز کرده و از توانایی او برای بازپرداخت وام مطمئن شود. اما مشکل اینجاست که احراز هویت برای بسیاری از کاربران دشوار بوده و اطلاعات شخصی نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد. وام اعتباری روی بیت‌ کوین، اتریوم و … نیز نیازی به وثیقه ندارد و به صورت اعتبار در اختیار شما قرار می‌گیرد که با آن قادر به خرید انواع ارزهای دیجیتال خواهید بود. وام فلش هم برای مواقعی کاربرد دارد که مدت زمان بازپرداخت وام بسیار کوتاه باشد و پس از چند ماه بخواهید آن را تسویه کنید.

انواع وام ارز دیجیتال

معرفی پلتفرم‌های دریافت وام ارز دیجیتال

در بخش‌های قبلی گفتیم که پلتفرم‌های غیر متمرکز برای دریافت وام کریپتو مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام از آن‌ها دارای شرایط خاص خود هستند. به همین دلیل، اگر به دنبال این وام‌ها هستید، بهتر است یک پلتفرم مناسب را انتخاب کنید که جوابگوی نیازهای شما باشد. از جمله معروف‌ترین پلتفرم‌های دریافت وام ارز دیجیتال عبارتند از:

1- پلتفرم بایننس (Binance)

بایننس یکی از معروف‌ترین صرافی‌های کریپتوکارنسی است که در زمینه وام ارز دیجیتال نیز فعالیت دارد. نرخ بهره پایین و راحت بودن مراحل دریافت وام در پلتفرم بایننس جزء ویژگی‌های این صرافی است. البته به دلیل بالا بودن تعداد کاربران بایننس، معمولاً زمان رسیدگی به درخواست‌های وام کمی طولانی می‌شود.

2- پلتفرم یونی ‌سواپ (uniswap)

یونی سواپ به عنوان یک صرافی غیر متمرکز شناخته می‌شود که خدمات گسترده‌ای در زمینه ترید ارز دیجیتال دارد. علاوه بر آن، امکان دریافت وام در این پلتفرم نیز فراهم شده و با شما با استفاده از قراردادهای هوشمند در بستر بلاک چین می‌توانید درخواست وام داده و یا به عنوان وام ‌دهنده، از نرخ سود مناسب بهره‌مند شوید.

جمع بندی

اگر شما هم می‌خواهید از نوسانات موجود در بازار کریپتو استفاده کنید، بهتر است به‌دنبال وام‌های ارز دیجیتال باشید تا با کمک آن میزان دارایی خود را افزایش داده و سودهای بزرگتری را تجربه کنید؛ البته در این مسیر نباید هیجان‌زده شوید. در آخر، می‌توانید تجربه‌های ارزشمند خود در مسیر گرفتن وام ارز دیجیتال از پلتفرم‌های مختلف را در بخش کامنت‌ها مطرح کرده و با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید؛ همچنین اگر سوال و یا ابهامی در این زمینه دارید، از ما بپرسید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.