پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بازی‌های کریپتویی محبوب

این روزها کسب درآمد در دنیای ارز دیجیتال برای هر فرد راه متفاوتی دارد؛ برخی خرید و فروش می‌کنند، برخی سرمایه‌گذاری می‌کنند و عده دیگری از راه بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین و رمز ارز کسب درآمد می‌کنند. در دنیای مدرن گیمرها می‌توانند از راه‌های مختلفی با بازی کردن در‌آمد کسب کنند و یکی از این راه‌ها انجام بازی‌های بلاک چینی است. 

ساز و کار و نحوه کسب درآمد از این بازی‌ها را می‌شناسید؟ در ادامه‌ی این مطلب از اکسکوینو، با محبوب‌ترین بازی‌های کریپتویی و نحوه کسب درآمد از آن‌ها آشنا می‌شوید.

تفاوت بازی کریپتویی و بازی‌های دیگر

امنیت و پویایی

شبکه بلاک چین یک شبکه‌ی امن و پویا است و به طبع بازی‌هایی که روی این شبکه ساخته می‌شوند از امنیتی متفاوت و دنیایی پویا و جذاب برخوردارند. ساخت بازی روی این شبکه‌ها باعث می‌شود که دنیای بازی غیر متمرکز باشد و به دلیل امنیت و شفافیت شبکه بلاک چین، امکان تقلب و کلاه‌برداری در بازی به صفر برسد. 

از طرف دیگر سرور بازی‌های کریپتویی در انحصار یک شخص یا کمپانی نیست و به همین دلیل سرور بازی‌هایی که روی این شبکه‌ها ساخته می‌شوند، قابلیت حذف توسط سازنده و هیچ فرد دیگری را ندارد. از طرف دیگر به دلیل امنیت بالای شبکه، حریم خصوصی بازیکنان کاملا رعایت می‌شود. 

کسب درآمد واقعی

اکثر بازی‌ها، راهی برای کسب در‌آمد از طریق سکه، GEM و دیگر آیتم‌های مختلف در فضای بازی دارند و شما نمی‌توانید درآمد داخل بازی خود را به پول و آیتم‌های ارزشمند واقعی تبدیل کنید. درواقع واحدهای پولی بازی‌های معمولی، فقط داخل بازی کاربرد دارند و آورده‌ی ارزشمندی در دنیای واقعی برای‌تان ندارند اما در بازی‌های کریپتویی شما می‌توانید از چندین طریق مختلف درآمد کسب کنید و درآمد خود را در صرافی‌های ارز دیجیتال به پول واقعی تبدیل کنید. 

راه‌های کسب درآمد از بازی‌های کریپتویی

بسته به نوع بازی، شما می‌توانید از راه‌های مختلفی کسب درآمد کنید. در برخی بازی‌ها با خرید و فروش زمین، خانه و خدمات، در برخی دیگر با ساخت آیتم‌های مخصوص و منحصربه‌فرد و تبدیل این آیتم‌ها به NFT یا فروش مستقیم آن‌ها و در نوع پاداش محور، فقط با انجام بازی مقدار کمی توکن مخصوص پاداش می‌گیرد که معمولا این توکن‌ها بعد از رسیدن به یک عدد خاص قابل برداشت و تبدیل به پول هستند.

هم‌چنین می‌توانید در تازه‌ترین «لایو کست» اکسکوینو، با جهان بازی‌های بلاک چینی بیش‌تر آشنا شوید.

۳ بازی محبوب کریپتویی جهان

Decentraland 

یکی از مشهورترین بازی‌های کریپتویی حال‌حاضر دنیا، بازی دیسنترالند است. Decentraland یک بازی جهان باز (Open World) است که به‌صورت سه‌بعدی طراحی و ساخته شده است و از سال ۲۰۲۰ در دسترس بازیکنان قرار دارد. بازی‌های Open World (مثل Cyberpunk 2077) به دلیل پویایی و شبیه‌سازی دنیای واقعی با امکانات فرای تصور،‌ طرفداران بسیاری در جامعه گیمرها دارند.

دیسنترالند شبیه‌ساز یک دنیای واقعی در متاورس است. شما در بدو ورود به جهان این بازی، یک آواتار مخصوص برای خودتان می‌سازید تا بتوانید در رویدادهای بازی شرکت کنید و با دیگر بازیکنان در اقصی نقاط جهان ارتباط برقرار کنید.

شما می‌توانید در این بازی زمین بخرید، خانه بسازید، سرزمین خود را توسعه بدهید یا NFT بسازید و از تمام این راه‌ها کسب درآمد کنید؛ اگر هم کد نویسی بلد باشید، می‌توانید آیتم‌های کاملا منحصربه‌فردی در بازی برای خود ایجاد کنید که معمولا این آیتم‌ها به دلیل کمیابی از ارزش بالایی برخوردارند. اگر در این بازی قلمرویی برای خودتان بخرید، می‌توانید آن قلمرو را مثل یک کشور واقعی با قانون‌گذاری و رای‌گیری‌های مختلف هدایت کنید. 

کنترل شبکه‌ی بازی دیسنترالند غیر متمرکز است و در اختیار کاربران قرار دارد. 

ارز دیجیتال محلی بازی دیسنترالند، MANA نام دارد که تمام معاملات و معادلات درون بازی با این رمز ارز انجام می‌شود و می‌توانید توکن MANA را از صرافی‌های مختلف مانند اکسکوینو خریداری کنید. 

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت بازی Decentraland برگزاری فستیوال‌های مختلف موسیقی برای هر سلیقه‌ای به‌صورت مجازی در جهانِ این پلتفرم است. دیسنترالند را می‌توانید روی Web و با ورود به وب‌سایت این پلتفرم، به‌صورت مهمان یا بازیکن تجربه کنید.

The Sandbox

بازی سندباکس هم یک فضای متاورسی دارد و روی شبکه اتریوم ساخته شده است. The Sandbox یک بازی جهان باز دو بعدی است که شباهت زیادی به ماین‌کرفت دارد و بازیکنان می‌توانند از طریق کرفت کردن یا استخراج منابع مختلف، در جهان این بازی زمین‌سازی و قلمرو سازی کنند. 

شیوه کسب درآمد این بازی، شباهت زیادی به دیسنترالند دارد؛ درآمدزایی از طریق خرید و فروش زمین و آیتم‌های بازی، ساخت و فروش NFT و حل معماها و مدارهای مختلف بازی در سندباکس امکان‌پذیر است؛ هم‌چنین بازیکنان می‌توانند به‌صورت کاملا رایگان در متاورس سندباکس یک بازی جدید بسازند که بازیکن‌های منحصربه‌خود را داشته باشد و از این طریق هم کسب درآمد کنند.

توکن محلی این بازی Sand نام دارد که پایه‌ی تمام تراکنش‌ها و فعالیت‌های بازی است و شما می‌توانید توکن Sand را از صرافی‌های مختلف مانند اکسکوینو خریداری کنید. 

بازی کریپتویی The Sandbox را می‌توانید روی ویندوز، اندروید و iOS تجربه کنید.

The Sandbox

Axie Infinity

بازی کریپتویی اکسی اینفینیتی، یکی از محبوب‌ترین و درآمدزاترین بازی‌های بر پایه بلاک چین در جهان است. فضای بازی Axie Inifinity شباهت زیادی به فضای بازی Pokemon دارد. این بازی کارتی، در سبک استراتژی/مبارزه‌ای است و روی شبکه رمز ارز اتریوم قرار دارد و نحوه درآمد آن، پاداش محور و از طریق فروش آیتم‌های داخل بازی است. شما در این بازی می‌توانید موجودات بامزه‌ای که Axie نام دارند را به سرپرستی بگیرید، ارتقا دهید و با آن‌ها مبارزه کنید و قسمت‌های مختلف بازی را کشف کنید تا پاداش بگیرید. درواقع هرکدام از Axieها، یک NFT منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. برای شروع بازی باید حتما ۳ Axie خریداری کنید و به پرورش آن‌ها بپردازید، قیمت هر اکسی نیز از ۸۰ دلار شروع می‌شود که باید با پرداخت اتریوم آن‌ها را خریداری کنید.

این بازی دو توکن به‌نام‌های SLP و AXS دارد. توکن SLP با انجام تسک‌های روزانه و نبردهای داخل بازی به دست می‌آید و نامحدود است اما AXSها محدود هستند و فقط ۲۷۰ میلیون واحد از آن داخل بازی ایجاد خواهد شد. کسانی که توکن AXS را داشته باشند می‌توانند با حق رای، درمورد آینده بازی تصمیم‌گیری کنند؛ درصورت پیشرفت بازی، دارندگان توکن AXS می‌توانند سهام Sky Mavis (شرکت سازنده Axie Infinity) را هم خریداری کنند. شما می‌توانید توکن AXS را از صرافی‌های مختلف مانند اکسکوینو خریداری کنید. 

بازی کریپتویی Axie Infinity را می‌توانید روی ویندوز، مک او اس، اندروید و iOS تجربه کنید. 

Axie infinity

افراد زیادی این روزها تمام وقت و تمرکز خود را روی بازی‌های رمز ارزی گذاشته‌اند و درآمد خوبی از این بازی‌ها کسب می‌کنند، اما این کار آن‌قدرها که به‌نظر می‌رسد هم کار ساده‌ای نیست. برای انتخاب این راه به‌عنوان محل اصلی درآمد، لازم است که اطلاعات زیادی از دنیای گیم و رمز ارزها کسب کنید و زمان مناسبی از روز خود را (دقیقا مانند یک شغل تمام وقت یا نیمه وقت)‌ به معاملات و پیشرفت‌های داخل بازی بپردازید تا موفق شوید!

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.