چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال دنتDENT چیست و چه آینده ای دارد؟

ارز دیجیتال دنت DENT چیست و چه آینده ای دارد؟

تا به حال برایتان پیش آمده بعد از خرید یک بسته اینترنتی نتوانسته باشید از آن بسته بصورت کامل استفاده کنید و حجم باقی مانده اینترنت شما به علت اتمام مهلت استفاده و سر رسیدن وقت انقضای بسته از بین برود؟ یا این که در تعطیلات باشید و با مشکلات تغییر سیم کارت، پیدا کردن شبکه تلفن همراه و یافتن نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه بسته‌های مکالمه یا اینترنت درگیر باشید؟

در این مقاله قصد داریم به راه حل این قبیل مشکلات و معرفی رمز ارز دنت (DENT) بپردازیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

ارز دیجیتال دنت چیست ؟

تا حالا برایتان پیش آمده بعد از خرید یک بسته اینترنتی نتوانسته باشید از آن بسته بصورت کامل استفاده کنید و حجم باقی مانده اینترنت شما به علت اتمام مهلت استفاده و سر رسیدن وقت انقضای بسته از بین برود؟ یا این که در تعطیلات باشید و با مشکلات تغییر سیم کارت، پیدا کردن شبکه تلفن همراه و یافتن نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه بسته‌های مکالمه یا اینترنت درگیر باشید؟

مشکل اصلی تعدد شبکه‌های تلفن همراه و پراکنده بودن آنها در سراسر جهان است. برقراری تماس‌های بین‌المللی، اغلب گران و دشوار است. هدف ارز دیجیتال (DENT) ایجاد یک بازار جهانی داده‌های تلفن همراه بر بستر بلاک‌چین و حل کردن این مشکلات است.

ارز دیجیتال دنتDENT چیست و چه آینده ای دارد؟
ارز دیجیتال دنتDENT چیست و چه آینده ای دارد؟

پروزه دنت با خارج کردن مصرف‌کنندگان از زیر سلطه شرکت‌های مخابراتی، به این افراد کمک کرده تا بتوانند در انتخاب بسته‌های داده و خرید و فروش بسته‌های خود آزادی عمل بیشتری داشته باشند. این بلاک‌چین یک بازار شفاف و فرصتی را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند تا بتوانند به راحتی داده‌های تلفن همراه خود را به پول نزدیک کنند. به این صورت که داده اضافی خود را به عنوان یک کالا فروخته و معادل پولی آن را ارز دیجیتال دنت دریافت کنند.

در واقع دنت (Dent) یک پروژه منحصربه‌فرد است که با استفاده از فناوری بلاک‌چین و ارز دیجیتال اختصاصی خود تبادل داده‌ها را تسهیل کرده و به دنبال ایجاد یک شرکت مخابراتی مجازی (Telco) و بازار داده در سراسر جهان است. به عبارتی دیگر دنت داده‌های تلفن همراه را مانند ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز، به صورت آزادانه در شبکه‌ها به جریان می‌اندازد.

در صورتی که این پروژه بتواند به صورت فراگیر اجرا شود تمام شبکه‌های موبایل جهان به هم متصل شده و هزینه‌‌های ناشی از رومینگ به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

دنت چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال دنت یک توکن ERC-20 است که بر بستر اتریوم ساخته شده است. این ارز دیجیتال به استفاده از توکن بومی خود که با نماد نمایش داده می‌شود این امکان را برای کاربران فراهم ساخته تا در کمترین زمان و به سرعت به شبکه‌های مخابراتی در سراسر جهان متصل شوند. به این ترتیب، این توکن قابلیت قراردادهای هوشمند مورد‌نیاز برای پیاده‌سازی یک بازار داده تلفن همراه مبتنی بر بلاک‌چین را فراهم می کند. این بدان معناست که دراین بازار بسته‌های داده تلفن همراه به صورت قراردادهای هوشمند ارائه می‌شوند.

دنت چگونه کار می‌کند؟
دنت چگونه کار می‌کند؟

اجزای اصلی پروژه دنت

پروژه ارز دیجیتال دنت از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  • بازار داده تلفن همراه: این یازار مکانی است که به کاربران این امکان را داده تا با استفاده از توکن‌های دنت به خرید و فروش داده‌های تلفن همراه خود بوردازند. نحوه کار هم به این صورت است که فروشندگان این داده‌ها، توکن‌های DENT را به ازای واگذار‌کردن بسته داده تلفن همراه خود دریافت می‌کنند. این در حالی است که خریداران می‌توانند این توکن را از صرافی‌ها خریداری کنند. علاوه‌بریان، دنت همچنین با ایجاد یک Offer Wall، این امکان را به کاربران داده تا با انجام بازی‌ها، شرکت در نظرسنجی‌ها و برخی موارد دیگر، به صورت رایگان توکن DENT دریافت کنند.
  • صرافی داده‌های تلفن همراه: در صرافی دنت بیش از ۱۳ میلیون کاربر در حال خرید، فروش و مبادله بسته‌های داده تلفن همراه خود به صورت توکنیزه شده هستند.
  • اپلیکیشن‌های موبایل دنت: اپلیکیشن‌های تلفن همراه دنت به عنوان یک رابط اصلی برای دسترسی به صرافی و تعامل با Offer Wall دنت عمل می‌کنند. علاوه‌براین، با اجرای برنامه وفادارسازی مشتریان دنت که Afterburner نام دارد و در اپلیکیشن‌ موبایل آن قابل دسترس است، کاربران می‌توانند توکن‌های DENT خود را استیک کرده و تخفیف کارمزد تراکنش و سایر مزایا را دریافت کنند.

اپلیکیشن‌ دنت دارای هر دو نسخه iOS  و اندروید بوده و در صورت داشتن هر گونه سؤالی در مورد عملکرد این برنامه، می‌توانید به صورت مستقیم از طریق support@dentwireless.com با توسعه‌دهندگان این پروژه در ارتباط باشید.

تاریخچه ارز دیجیتال دنت

شرکت دنت وایرلس مستقر در هنگ‌کنگ در سال ۲۰۱۴ میلادی تاسیس و راه‌اندازی شد. این شرکت در ابتداکماندو کدر (Commando Coder) نام داشت و یک بازار خودکار ساخته‌شده بر اساس عملکردهای مدیریت ریسک بود. در حال حاضر پلتفرم دنت اکثر فناوری‌های شرکت اولیه را در برمی‌گیرد. در سال ۲۰۱۷، دنت به دنبال دریافت بودجه از سایر بنیانگذاران آن راه‌اندازی شد.

تاریخچه ارز دیجیتال دنت
تاریخچه ارز دیجیتال دنت

بنیانگذاران دنت را چه کسانی تشکیل داده‌اند؟

تیم دنت در حال حاضر متشکل از ۹ نفر بوده که تجارب گوناگونی در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری‌های تلفن همراه گرفته، مهندسی نرم افزار و معاملات فارکس دارند.

مهمترین عناصر و عوامل اصلی پروژه دنت شامل افراد ذیل می‌شود:

  • ترو کاتاجاینن (Tero Katajainen) که در سال ۲۰۱۵ به عنوان مشاور ارشد جاوا/اندروید برای سازمان ملل متحد مشغول کار شد بنیانگذار و مدیر عامل شرکت دنت وایرلس است که سابقه بسیار خوبی در زمینه فعالیت در پلتفرم‌های معاملاتی فارکس و اپراتورهای تلفن همراه دارد. کاتاجاینن یکی از اولین توسعه‌دهندگانی بود که سیستم پرداخت مستقیم را در برنامه‌های مشتریان اپراتور تلفن همراه راه‌اندازی کرد. او جوایز بسیار و دستاوردهای افتخاری در زمینه فناوری دارد. 
  • میکو لیناماکی (Mikko Linnamaki) از دیگر بنیانگاران پروژه دنت است و یکی از کارآفرینان قهار به شمار می‌رود که در زمینه معماری بنیادی موبایل سابقه بسیار خوبی دارد و به همین خاطر هم لیناماکی یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین بنیانگذاران دنت محسوب می‌شود.
  • آندریاس ولمر (Andreas Ulmer) یکی از متخصصان ماهر تلفن همراه است که با برخورداری از بیش از ۱۲ سال سابقه در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های تلفن همراه فعالیت داشته  و در حال حاضر به عنوان یکی دیگر از بنیانگذاران شرکت دنت شناخته می شود.
 بنیانگذاران دنت را چه کسانی تشکیل داده‌اند؟
بنیانگذاران دنت را چه کسانی تشکیل داده‌اند؟

صرافی‌ های مناسب برای خرید ارز دیجیتال DENT

از آنجا که توکن‌های DENT از نوع توکن‌های ERC-20 هستند، برای خرید دسترسی نسبتا خوبی دارند. یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید این توکن، صرافی بایننس (Binance) است که بیشترین حجم معاملات توکن‌‌های DENT را تا آوریل ۲۰۲۱ دارد. گزینه دیگر برای خرید توکن‌ های دنت، صرافی کوکوین (KuCoin) است. از جمله دیگر صرافی‌ها برای خرید و مبادله این توکن به صرافی‌هایی چون اف تی‌ایکس (FTX)، آپ‌بیت (Upbit) و هیت‌بی‌تی‌سی (HitBTC) می‌توان اشاره کرد.

 البته همه ما بر این مسئله واقفیم که خیلی از این صرافی‌ها کاربران ایرانی را تحریم کرده و مانع فعالیت آنها می‌شود. به همین خاطر بسیاری از کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند به جای فعالیت در صرافی‌های خارجی از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی که از این ارز پشتیبانی می کنند استفاده نمایند. صرافی اکسکوینو پلتفرم جامع رمز ارزهاست که به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده کیف پول رمز ارز در ایران با مجوز معاونت ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۶ مشغول به فعالیت است. با کیف پول اکسکوینو می‌توانید علاوه بر رمز ارز دنت به بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر دسترسی داشته و به خرید و فروش و مبادله آنها بپردازید.

صرافی‌ های مناسب برای خرید ارز دیجیتال DENT
صرافی‌ های مناسب برای خرید ارز دیجیتال DENT

نحوه ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال دنت

مانند رمز ارزهای دیگر، یکی از چالش‌های اصلی دارندگان آنها، ذخیره و نگهداری اینگونه دارایی‌های دیجیتال است. یکی از راه‌های مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال استفاده از نرم‌افزار‌ها یا کیف پول‌های آفلاین که به آنها در اصطلاح کیف پول‌ سرد گفته می شود و نرم افزارها یا کیف پول‌های آنلاین که تحت عنوان کیف پول گرم شناخته می‌شوند، است.

نحوه ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال دنت
نحوه ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال دنت

از بهترین نمونه‌های کیف پول گرم و آنلاین به کیف پول‌های تراست (Trust) و اتمیک (Atomic) می‌توان اشاره کرد. کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nnao S) و ترزور (Trezor) با سطوح امنیتی بسیار بالا از کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد مناسب برای ذخیره و نگهداری دنت و سایر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

سایر کیف پول‌های زیر از جمله کیف پول‌های پشتیبان‌کننده ارز دیجیتال دنت DENT عبارتند از:

۱- کیف پول مای اتر MyEther

۲- کیف پول متامسک MetaMask 

۳- کیف پول کوینومی Coinomi

معماری شبکه دنت

همانطور که پیشتر گفته شد دنت یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که بر بستر شبه اتریوم اجرا می‌شود و به همین خاطر یک توکن غیرقابل استخراج به‌شمار می‌رود. هدف تین رمز ارز ایجاد یک بازار جهانی برای خرید و فروش داده‌های تلفن همراه است تا از طریق شراکت با اپراتورهای تلفن همراه، شبکه‌های مختلف موبایل را به یکدیگر وصل کرده و پرداخت هزینه رومینگ را به حداقل کاهش دهد.

 معماری شبکه دنت
معماری شبکه دنت

جامعه هدف دنت چه کسانی هستند؟

جامعه هدف ارز دیجیتال دنت را افرادی تشکیل می‌دهند که دارای گوشی موبایل هستند یا به نحوی با اینترنت سر و کار دارند. در واقع ارز دیجیتال DENT این فرصت را برای کاربران فراهم ساخته تا در کمترین زمان به هر یک از شبکه های مخابراتی سراسر جهان متصل شده و از خدمات آنها بهره‌مند شوند.

جامعه هدف دنت چه کسانی هستند؟
جامعه هدف دنت چه کسانی هستند؟

آیا ارز دنت را می‌توان استخراج کرد؟

از آنجا که ارز دیجیتال دنت یک توکن با استاندارد ERC-20 مبتنی بر اتریوم است پلتفرم این رمز ارز به روش اجماع اثبات سهام یا PoS عمل می‌کند. به همین دلیل و با توجه به الگوریتم مورد استفاده در آن، ارز دیجیتال دنت را نمی‌توان استخراج کرد و تنها راه برای کسب و برخورداری از آن خرید از طریق صرافی‌ها است.

آیا ارز دیجیتال دنت را می‌توان استخراج کرد؟
آیا ارز دیجیتال دنت را می‌توان استخراج کرد؟

اینده ارز دیجیتال دنت

در سال ۲۰۲۰، بسیاری از متخصصان و کارشناسان ارز دیجیتال دنت را رمز ارز خوبی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دانستند. اما بعد از آن دنت توانست با تغییراتی در ارزش خود نظر کارشناسان را عوض کند و اکنون بسیاری ارز دیجیتال دنت را سرمایه‌گذاری مناسبی می دانند. در واقع پلتفرم ارز دیجیتال دنت پتانسیل زیادی برای رشد دارد که همین امر آن را به سرمایه‌گذاری خوبی تبدیل می‌کند. با توجه به روند فعلی قیمت دنت این انتظار می‌رود، ارزش این ارز دیجیتال در سالهای آینده افزایش یابد.

 اینده ارز دیجیتال دنت
اینده ارز دیجیتال دنت

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ارز دیجیتل دنت رداختیم و سعی کردیم تا تمام مطالب مفید پیرامون این ارز دیجیتال را برای شما گرداوری کنیم. همان‌طور که اشاره کردیم دنت با ایجاد یک بازار جهانی و صرف‌نظر از اینکه مشتری کدام شرکت مخابراتی هستید امکان خرید و فروش داده‌های تلفن همراه را را برای تمام کاربران در سراسر جهان فراهم می‌کند. توسعه‌دهندگان این پروژه توکن DENT را برای تسهیل این امر ایجاد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که بیش از ۱۳ میلیون کاربر در سراسر جهان دارند.

هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد موفقیت‌آمیز بودن پروژه‌های ارزهای دیجیتال با قطعیت نظر دهد، اما به نظر می‌رسد پروژه دنت پروژه‌ای با پتانسیل بالا و اهداف زیاد است که باید آن را مدنظر قرار داد.

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف آموزشی گردآوری شده است و نباید به عنوان توصیه مالی در نظر گرفته شود چرا که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد. هر سرمایه‌گذار باید قبل از تعهد به سرمایه‌گذاری، دیدگاه‌های متعددی را بررسی کند و با تمام مقررات محلی آشنا باشد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

2 نظرات

  1. تا جایی که بنده مطالعه کردم ارز دنت یک کلاهبرداری و دروغ بود ، آیا شما قبل از انتشار مقاله درباره آن تحقیق انجام داده اید ؟
    قیمت آن هم یک سقوط ازاد تجربه کرده.

    • نفیسه محروقی

      سلام وقت شما بخیر. خیر این پروژه کلاهبرداری نبوده و در حال حاضر هم مشغول به فعالیت هست دوست عزیز.

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.