پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۵ خرداد)

پلتفرم توکن‌های غیر مثلی برای هوادارن فوتبال

پلتفرم شرتم (Shirtum) از توکن‌های غیر مثلی (NFTs) استفاده می‌کند تا پل ارتباطی بین فوتبالیست‌ها و هوادارانشان باشد. این پلتفرم مبتنی بر بلاک‌ چین به فوتبالیست‌ها اجازه می‌دهد تا پیراهن ورزشی خود را به یک توکن‌ غیر مثلی تبدیل کنند. همچنین شرتم اجازه تعامل مستقیم بین بازیکنان و هواداران را فراهم می‌کند.
منبع: coinquora

درخواست برای قانون‌گذاری کریپتو در ایتالیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس نهاد ناظر بر بازار‌های بورس ایتالیا بر ضرورت قانون‌گذاری در حوزه کریپتو تاکید کرد. پائولو ساوونا (Paolo Savona) افزود: عدم قانون‌گذاری حوزه رمز ارز می‌تواند موجب ایجاد نگرانی و آسیب به نحوه کار بازار شود. ایتالیا بعد از هلند دومین کشوری اروپایی است که خواستار قانون‌گذاری در این حوزه شده است.
منبع: u.today

موافقت دادگاه با درخواست مهلت کمیسیون SEC

درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (US Securities and Exchange Commission) برای افزایش ۶۰ روزه مهلت کشف (discovery deadline) پرونده مناقشه حقوقی با شرکت ریپل (Ripple) با موافقت قاضی پرونده سارا نتبرن (Sarah Netburn) تایید شد. اکنون مهلت بررسی سریع تا ۳۱ آگوست و بررسی کارشناسی تا ۱۵ اکتبر تمدید شده است. درخواست مهلت کمیسیون SEC با اعتراض شدید شرکت ریپل مواجه شده بود.
منبع: u.today

مایکل سیلور: کریپتو بحران مالی در لبنان را درمان می‌کند

مایکل سیلور (Michael Saylor) ، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، گفت بیت کوین می‌تواند مشکلات مالی لبنان را حل کند. بنابر گزارش‌ها پوند لبنان (LBP) به‌تازگی کاهش ارزش دوباره داشته و همین موضوع موجب استقبال شهروندان لبنانی از رمز ارزها شده است تا با سرمایه‌گذاری در این حوزه از کاهش ارزش دارایی خود جلوگیری کنند. سیلور در توییتی خطاب به مردم لبنان گفته است اگر نگران هستید دولت با کاهش ۹۰ درصدی ارزش پس‌اندازهای یک عمر شما، دلارهایتان را از شما بگیرد، بیت کوین این موضوع را حل می‌کند.
منبع: beincrypto

چین پرداخت حقوق با پول دیجیتال را آغاز کرد

بنابر گزارش‌ها چین اولین تراکنش‌های یو‌ان دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین را در منطقه جدید شیونگ‌آن (Xiong’an) آغاز کرده است. این اقدام، برنامه چین برای سی‌بی‌دی‌سی (CBDC) یا همان ارز دیجیتال بانک مرکزی را وارد مرحله جدیدی کرده است. وبسایت رسمی منطقه جدید شیونگ‌آن در یک اطلاعیه اعلام کرد پرداخت یو‌آن دیجیتال منجر به تسهیل فرآیند پرداخت حقوق‌ها در این منطقه شده است.
منبع: cointelegraph

بیت کوین ۲۰۰ هزاردلاری در معاملات آپشن

تعدادی از معامله‌گران آپشن با رویکرد گاوی (bullish) بیت کوین را در معاملات آپشن با قیمت ۲۰۰ هزار دلاری خریده‌اند و تاریخ آن برای سررسید ۳۱ دسامبر است. بنابر داده‌های لاویتاس (Laevitas)، روز پنج‌شنبه تعداد ۴۲۵ معامله آپشن خرید بیت کوین در قیمت ۲۰۰ هزار دلار بر روی صرافی دری‌بیت (Deribit)، مهمترین صرافی معاملات آپشن در حوزه رمز ارز، انجام شده است.
منبع: coindesk

سرمایه‌گذاری میلیاردر معروف در بیت کوین

پاول تئودور جونز (Paul Tudor Jones)، سرمایه‌گذار میلیاردر اعلام کرد بیت کوین را برای متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری دوست دارد و ۵ درصد از دارایی‌های خود را به سرمایه‌گذاری در این بخش اختصاص خواهد داد. او این حوزه را قابل ‌اعتماد، مستمر، همراه با صداقت و صددرصد مطمئن دانست.
منبع: theblockcrypto

آهنگساز معروف هالیوود توکن NFT عرضه می‌کند

تام هالکنبورگ (Tom Holkenborg)، آهنگساز معروف هالیوود، اعلام کرد توکن غیر مثلی (NFT) یکی از قطعات موسیقی خود را در یک حراجی عرضه خواهد کرد. این موسیقی‌دان نسبت به بررسی فرصت‌های توکن‌های غیر مثلی و حوزه بلاک‌چین ابراز علاقه کرد. این حراج، ظهر روز چهارشنبه به وقت ساحل شرقی آمریکا آغاز خواهد شد.
منبع: coinquora

درخواست کره جنوبی برای تشدید نظارت بر کریپتو

کمیسیون خدمات مالی (Financial Services Commission) کره جنوبی، که نهاد رگلاتور حوزه رکیپتو در این کشور است، از بانک‌ها خواست نظارت بیشتری نسبت به فعالیت صرافی‌های حوزه رمز ارز داشته باشند و تمامی تراکنش‌ها همراه با احراز هویت انجام شود.
منبع: coinquora

ورود 100 تریلیون دلار به کریپتو تا سال ۲۰۳۱

یونی آسیا (Yoni Assia)، مدیرعامل پلتفرم معاملاتی ای‌تارو (eToro) پیش‌بینی کرد تا 10 سال آینده ۱۰۰ تریلیون دلار سرمایه وارد حوزه دارایی‌های دیجیتال خواهد شد. او همچنین گفت قراردادهای هوشمند (smart contracts) و دیفای (DeFi)‌، آینده خدمات مالی در جهان را شکل خواهند داد. بنابر گفته‌های آسیا، بیشتر کاربران ای‌تارو همزمان از این پلتفرم برای معاملات کریپتو و سهام استفاده می‌کنند.
منبع: coinquora

تعداد خرید بیت‌کوین از فروش آن سبقت گرفت


اکانت توییتری وو بلاک‌چین (Wu Blockchain) در تازه‌ترین پست خود اعلام کرد تعداد خرید بیت‌کوین در هفته گذشته از فروش آن سبقت گرفته است.
منبع: توییتر

مایکرواستراتژی قصد خرید ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین دارد

شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) روز دوشنبه اعلام کرد قصد دارد با مبالغ جمع‌آوری شده از طریق فروش اوراق قرضه (bond)، نسبت به خرید بیش از ۴۸۸ میلیون دلار بیت کوین اقدام کند. مایکرواستراتژی همچنین اعلام کرد در حدود ۹۲ هزار و ۷۹ بیت کوین توسط مکرواستراتژی، زیر مجموعه جدید این شرکت، هولد می‌شود.
منبع: coindesk

انتقال بزرگ بیت کوین به کیف پول ناشناس

داده‌های ربات ویل ‌آلرت (Whale Alert) نشان می‌دهد تعداد ۵ هزار بیت کوین از صرافی کوین‌بیس خارج و به یک کیف پول ناشناس منتقل شده است. انتقال‌های بزرگ از صرافی به کیف پول نشانه‌ایی از احتمال افزایش قیمت رمز ارز مورد انتقال است.
منبع: گروه تحلیل اکسکوینو

توکن پولکادات در صرافی کوین‌بیس پرو

توکن پولکادات (Polkadot) با نماد دات (DOT) از روز دوشنبه در صرافی کوین‌بیس پرو (Coinbase Pro) لیست شد. در صورت فراهم شدن شرایط نقدینگی، معاملات این توکن در این صرافی از صبح روز چهارشنبه ممکن خواهد بود.
منبع: finance.yahoo.com

احتمال ادامه روند صعودی قیمت اتر

طبق داده‌های سایت تحلیلی گلسنود (Glassnode)، 23 درصد اترهای موجود، در قراردادهای هوشمند قفل شده است؛ این خبر بسیار مهمی برای توکن بومی شبکه اتریوم (Ethereum) محسوب می‌شود؛ چراکه افرادی که اتر خود را در حوزه دیفای (DeFi) قرار می‌دهند، به این زودی قصد فروش آن را ندارند. هرچه میزان اتر (ETH) قفل شده در این پلتفرم‌ها افزایش یابد، قیمت اتر با شیب بیشتری صعود می‌کند.
منبع: گروه تحلیل اکسکوینو

مخالفت وزیر دارایی هلند با ممنوعیت کریپتو

فوپكه هويكسترا (Wopke Hoekstra)، وزیر امور مالی هلند، گفت این کشور باید به جای ممنوعیت به سراغ قانون‌گذاری حوزه رمز ارز برود. او خاطرنشان کرد که نظارت بر این حوزه بسیار موثرتر از ممنوعیت کلی ان خواهد بود. وی این نظرات را پس از آن ابراز کرد که یک مقام هلندی خواستار ممنوعیت حوزه رمز ارز در این کشور شده بود.

منبع: cointelegraph

صرافی کوین‌بیس پیگیر افتتاح دفتر در نیویورک

گزارش‌های حاکی از‌ آن است که صرافی رمز ارز کوین‌بیس (Coinbase) در حال افتتاح دفتری در محله هادسن‌یاردز شهر نیویورک است. روزنامه نیویورک پست روز یکشنبه گزارش داد این صرافی ملکی به مساحت حدوداً ۲۸۰۰ متر را در منهتن نیویورک اجاره کرده است. پس از دفتر اصلی این صرافی در سان فرانسیسکو، این دومین دفتر این شرکت است.  

منبع: cointelegraph

حمایت بزرگترین بانک توسعه آمریکای مرکزی از تصمیم السالوادور

بانک همبستگی اقتصادی آمریکای مرکزی، که بزرگترین بانک چندجانبه با هدف توسعه در این منطقه است، از تصمیم السالوادور برای پذیرش بیت کوین به عنوان یکی از پول‌های رایج در این کشور حمایت کرد و اعلام آمادگی کرد تا در زمینه مسائل فنی این موضوع به السالوادور کمک کند.

منبع: u.today

همکاری لجر لایو و پاراسوآپ

شرکت لجر (Ledger)، سازنده سخت‌افزارهای کیف پول کریپتو، پلتفرم خدمات مالی غیر متمرکز (DeFi) پاراسوآپ (ParaSwap) را در اپلیکیشن اختصاصی خود با عنوان لجر لایو (Ledger Live) گنجاند. این امکان جدید به کاربران این اپ اجازه می‌دهد تا به تهاتر (swap) توکن بر بستر بلاک‌چین اتریوم بپردازند.     

منبع: theblockcrypto

پروتکل هیومن بستری برای ارتباطات کاری

پروتکل هیومن (HUMAN) زیرساختی را فراهم می‌کند تا نحوه کار انسان‌ها را با حمایت از بازار کار توزیع‌شده تغییر دهد. این بستر اجازه می‌هد تا هر شغلی با هر اندازه و در هر نوعی به طور امنی تبدیل به یک توکن شود و پس از انتشار تکمیل شود. این پروتکل ارتباطات مستقیم را در سراسر جهان تسهیل می‌کند و کارگران را به پاداش کار خود، سازمان‌ها را نیروی کار خود و ماشین‌ها را به ادراک کارها نزدیک‌تر می‌کند.

منبع: bitcoin.com

لانچ توکن رسمی تیم ملی آرژانتین

تیم ملی آرژانتین توکن رسمی خود را در هفته گذشته راه‌اندازی کرد که با استقبال زیادی مواجه شد. این توکن به هواداران اجازه می‌دهد تا در تصمیمات مربوط به این تیم مشارکت کنند و به همین علت به سرعت به پایان رسید. تیم ملی آرژانتین اولین تیم ملی در جهان است که توکن هواداری خود را راه‌اندازی کرده است.  

منبع: bitcoin.com

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.