سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
فورد

فورد؛ بلاک­ چین می‌­تواند به مبارزه علیه کار کودکان کمک کند.

استفاده فورد از بلاک چین

 

غول خودرو سازی فورد به تازگی وارد یک همکاری با IBM، Huayou Cobalt و LG Chem شده است تا یک پلتفرم بلاک چین برای نظارت بر نحوه و میزان ارائه کبالت از جمهوری دموکراتیک کنگو و اطمینان از عدم فعالیت هیچ یک از کودکان در این مجموعه ارائه کند.

فورد و IBM برای نظارت بر معادن کبالت

در روز چهارشنبه (26/10/1397) اعلام شد که این پروژه توسط پلتفرم بلاک چین آی­بی­ام برای نظارت استخراج کبالت به منظور استفاده در باتری­‌های لیتیم-یون هدایت می‌­شود.

این حرکت همگام با دیگر صنایع تولیدی که در مراحل اولیه تطابق با صنعت بلاک ­چین هستند آغاز شده و از این تکنولوژی برای راه حل‌­های اساسی به منظور پیگیری زنجیره تامین منابع معدنی داخل کشور­های فقیر که احتمال بالایی برای فعالیت کودکان کار هست استفاده شده و از ورود این منابع به داخل بازار جهانی جلوگیری خواهد شد.

 

شرکت دیگری با نام Alrosa که دومین غول استخراج الماس در جهان است نیز به Tracr پیوسته است. یک سیستم نظارت بر زنجیره تامین که مبتنی بر بلاک چین بوده و توسط گروه De Beers غول استخراج الماس توسعه داده شده است.

این سامانه نیز دقیقا مشابه با فورد، به منظور جلوگیری از استفاده از کودکان کار و مقابله با حکومت­‌های خودمختار مناطق فقیر نشین آفریقا طراحی شده است. نکته قابل توجه این سیستم، استفاده از اینترنت اشیاء در کنار تعبیه بلاک چین است که جزئیات را دقیق­تر می‌­کند.

چالش­‌های نظارت بر استخراج

بلاک چین و کودکان کار

برخلاف الماس، بخش­‌های گوناگون و منحصر­به فردی در استخراج معادن استفاده می‌­شود. یکی از مهم‌­ترین مسائل استخراج فلزات ترکیب شدن و ادغام گاها عمدی فلز خالص و ناخالص (دارای آلودگی) است. علت عمده آن نیز ندانستن منبع ارسال سنگ فلز است. IBM طی یک بیانیه اعلام کرده که با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به آنالیز کبالت خواهد کرد تا مطمئن شود کبالت “تمیز” با کبالت “کثیف” مخلوط نشده باشد.

چالش ضدعفونی زنجیره تامین کبالت به طور ویژه‌­ای اهمیت دارد زیرا با افزایش تقاضا برای خودرو­­های الکتریکی نیاز به باتری‌­های لیتیم-یون بیشتری احساس خواهد شد.

با توجه به گروه توسعه دهنده این پلتفرم، واسطان محلی نامعلوم با این سیستم، مجبور به ثبت رسمی هستند و امکان تشخیص و برداشت تصویر از هر فرد و منابع معدنی که استخراج کرده، و محل زندگی تامین کنندگان کبالت وجود خواهد داشت.

این­‌ها تنها بخشی از قابلیت‌­های سیستم بلاک چین هستند و در آینده‌­ای نه چندان دور ظهور خدمات جدید را نظاره‌­گر خواهیم بود.

 

منبع:CCN

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.