اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۹ خرداد)

اضافه شدن ماتیک و سولانا به سبد محصولات گری‌اسکیل

شرکت مدیریت سرمایه گری‌اسکیل (Grayscale)، اعلام کرد در حال بررسی ۱۳ آلتکوین شامل ماتیک (MATIC) و سولانا (SOL) است تا به سبد محصولات خود تنوع بیشتری ببخشد. گری‌اسکیل در حال حاضر معادل ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال را برای مشتریان خود مدیریت می‌کند. این شرکت در طول ۳۰ روز گذشته آلتکوین‌های متعددی شامل فایل‌کوین (Filecoin)، چین‌لینک (Chainlink)، مانا (MANA)، لیورپییر (Liverpeer) و لایت‌کوین (Litecoin) را خریداری کرده است.

منبع: EWN  

نظرسنجی: بیش از دو میلیون بریتانیایی دارایی کرپیتو دارند

مرجع رفتار مالی (Financial Conduct Authority) بریتانیا در آخرین نظرسنجی خود به این نتیجه رسیده است که آگاهی عمومی نسبت به رمز ارزها افزایش پیدا کرده ست. بنابر این نظرسنجی که نتایج آن روز پنج‌شنبه منتشر شد هم اکنون ۲.۳ میلیون بزرگسال در بریتانیا دارای رمز ارز هستند، در حالی‌که این رقم در سال قبل در حدود ۱.۹ میلیون نفر بود. همزمان با افزایش تعداد افراد در این حوزه، میانگین سرمایه‌گذاری در کریپتو نیز از ۳۷۰ دلار در سال قبل به ۴۲۰ دلار در سال جاری افزایش داشته است.

منبع: cointelegraph

پاراگوئه برای بیت کوین در ماه آینده قانون‌گذاری می‌کند

کارلیتو آنتونیو رخالا خلمان (Carlitos Antonio Rejala Helman)، نماینده مجلس پاراگوئه، اعلام کرد کشورش در ماه جولای به قانون‌گذاری بیت ‌کوین می‌پردازد. او قصد دارد لایحه مربوط به این موضوع را در ماه آینده به مجلس ارائه دهد. او پیش‌تر از پروژه بزرگ همکاری کشورش با بیت کوین و پی‌پال (PayPal) خبر داده بود. در همین حال، گروپو سینکو (Grupo Cinco)، یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه سرگرمی در پاراگوئه، در حال برنامه‌ریزی برای پذیرش پرداخت‌ها از طریق بیت کوین و سایر رمز ارزها است.  

منبع: cryptobriefing

راننده معروف درآمد خود را از طریق بیت کوین دریافت می‌کند

لاندن کسیل (Landon Cassill)، راننده مسابقات نسکار (Nascar) یا همان انجمن ملی مسابقات خودروهای ارتقاءیافته در آمریکا، دستمزد خود را به طور کامل از طریق رمز ارز دریافت خواهد کرد. پس از امضای قرارداد با وویجر (Voyager)، اپ سرمایه‌گذاری کریپتو، به عنوان اسپانسر جدید مسابقات، عمده دستمزد کسیل از طریق بیت کوین (Bitcoin) و  لایت‌کوین (Litecoin) پرداخت خواهد شد.

منبع: u.today

رمز ارز‌ها بازنمایی پارادایم آینده هستند

اسکات ماینرد (Scott Minerd)، مدیر ارشد سرمایه گذاری در شرکت خدمات مالی گوگنهایم پارتنرز (Guggenheim Partners)، در توییتی گفت رمز ارز‌ها بازنمایی پارادایم (چارچوب و الگو) آینده هستند. وی در عین حال معتقد است تغییرات شدید قیمتی در این حوزه باقی خواهند ماند.

منبع: u.today

دومین بانک بزرگ اسپانیا خدمات معاملات بیت کوین ارائه می‌دهد

بانکو بیلبائو ویسکایا آرخنتاریا (BBVA)، دومین بانک بزرگ اسپانیا، اعلام کرد اپلیکیشن معاملات بیت کوین خود را پس از یک دوره آزمایشی ۶ ماهه از روز یک‌شنبه ۳۱ خرداد راه‌اندازی خواهد کرد. این اپلیکیشن جدید با قابلیت امانت‌گذاری و معاملات کریپتو در این مرحله تنها به مشتریان خصوصی این بانک در سوئیس ارائه می‌شود.  

منبع: u.today

جذب سرمایه ۱۴ میلیون دلاری تویط پلتفرم سنگاپوری

در حالی که صرافی هوبی (Huobi) در چین معاملات فیوچر را برای کاربران خود محدود کرده است، پلتفرم سنگاپوری سین‌فیوچرز (SynFutures) موفق به جذب ۱۴ میلیون دلار در مرحله اول جذب سرمایه شد. پالی‌چین کپیتال (Polychain Capital) در صدر سرمایه‌گذاران این مرحله قرار داشت و شرکت‌های همچون فریم‌ورک کپیتال (Framework Capital)، پنترا کپیتال (Pantera Capital)، بای‌بیت (Bybit)، کرونوس ریسرچ (Kronos Research)، وو ونچرز (WOO Ventures)، وینترمیوت (Wintermute) از دیگر سرمایه‌گذاران این مرحله هستند.   

منبع: cointelegraph

سناتور آمریکایی: بیت کوین بهترین راه مبارزه با تورم

سینثیا لومیس (Cynthia Lummis)، اولین سناتور زن ایالت ویومینگ (Wyoming)، اعلام کرد یکی از علاقه‌مندان بیت کوین است. او افزود تورم سالانه در آمریکا در حدود ۲ درصد است و برخی می‌گویند این نرخ در حال افزایش است. وی ادامه داد با این اوصاف بیت کوین بهترین راه مقابله با تورم است و مردم به آن به عنوان بهترین راه ذخیره ارزش نگاه می‌کنند.

منبع: bitcoinist

پشتیبانی هزاران خودپرداز چینی از یوآن دیجیتال

بانک صنعت و معدن چین (Industrial and Commercial Bank of China) به تازگی امکانی را فراهم کرده تا شهروندان چینی از طریق هزاران دستگاه خودپرداز (ATM) این بانک بتوانند به تبدیل ارز دیجیتال پرداخت الکترونیک (DCEP) یا همان یو‌آن دیجیتال (e-CNY) به یوآن فیات و بالعکس بپردازند.
منبع: btcmanager

آپگرید اتریوم در مراحل نهایی

هارد فورک لاندن (London) در ماه جولای راه‌اندازی می‌شود. آپدیت EIP-1559 اتریوم که همزمان با هارد فورک لندن انجام خواهد شد، مشکل هزینه‌های تراکنش در شبکه اتریوم (gas fees) را برطرف می‌کند.

منبع: decrypt

مارک کیوبن خواستار قانون‌گذاری حوزه استیبل‌کوین‌ها شد

مارک کیوبن (Mark Cuban)، میلیاردر معروف طرفدار حوزه خدمات مالی غیر متمرکز (DeFi)، خواستار رگلاتوری حوزه استیبل‌کوین (stablecoin) شد. او که در پروژه آیرن فایننس پروتکل (Iron Finance protocol) سرمایه‌گذاری کرده بود، پس از بحرانی شدن وضعیت این پروژه به واسطه هجوم سرمایه‌گذاران برای تخلیه سرمایه‌های خود، ضرر کلانی داشت. در این بحران، تایتن (TITAN)، توکن بومی این پروژه،‌ در ظرف دو روز از اوج ارزش خود در ۶۴ دلار و ۴ سنت به میزان ۱۰۰ درصد سقوط کرد. کیوبن خواستار شفافیت وثیقه‌گذاری (collateralization) برای این پروژه‌ها شد.    

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.