سه‌شنبه 28 فروردین 1403
ارز دیجیتال آدکس چیست ؟

ارز دیجیتال آدکس (ADX) چیست و چه آینده‌ای دارد؟

فهرست مطالب با دسترسی مستقیم

ارز دیجیتال آدکس (Ambire AdEx) چیست؟

شبکه آدکس (AdEx) یک صرافی غیرمتمرکز پیاده سازی شده بر روی شبکه اتریوم و قراردادهای هوشمند است. آدکس یک پلتفرم تبلیغاتی برای رساندن تبلیغ‌کنندگان و ناشران آنلاین به یکدیگر ایجاد شده که هدف آن اصلاح برخی از ناکارآمدی‌های بزرگ صنعت تبلیغات آنلاین است و کلیه تعاملات بین ناشران، تبلیغ‌کنندگان و کاربران نهایی را پوشش می‌دهد.

یکی از خصیصه‌های اصلی پلتفرم این صرافی تبلیغاتی حفظ حریم خصوصی کاربران است.

بنانگذاران ارز دیجیتال آدکس  ایوو جورجیوف و دیمو اسوانوف
بنیانگذاران ارز دیجیتال آدکس

تاریخچه و تیم توسعه دهنده آدکس

شبکه آدکس (AdEx Network) در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز برای تبلیغات و خدمات مربوط به صنعت تبلیغات تاسیس شد. این پروژه با همراهی ۲ کارآفرین به نام‌های ایوو جورجیوف (Ivo Georgiev) و دیمو اسوانوف (Dimo Stoyanov) توسط آپورو کادوال (Apoorv Khandelwal)، محقق و مهندس نرم افزار تاسیس شد که از همان ابتدا کل تیم آدکس بر بحث تبلیغات غیرمتمرکز تمرکز داشته است و در این سال‌ها هرگز تغییر سیاست خاصی در اکوسیستم آدکس مشاهده نشده است.

امروز شبکه آدکس تیمی متشکل از ۲۰ متخصص در بستر تبلیغاتی AdEx Network و اکوسیستم سرمایه‌گذاری (Staking) دارند.

پرتال سپرده‌گذاری (staking) آدکس در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و از آن پس امکان سپرده‌گذاری توکن‌های ADX برای دارندگان آدکس فراهم شد.

زا زمان راه‌اندازی آدکس نتورک بیش از ۴ هزار کاربر در این بستر ثبت‌نام کرده‌اند و هزینه‌ای بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در فناوری بلاک‌چین مربتط با رمز ارز آدکس پرداخت شده است.

نحوه عملکرد شبکه آدکس
نحوه کار شبکه آدکس

نحوه کار آدکس

شبکه AdEx با استفاده از پرداخت‌های خرد در پلتفرم اتریوم و با استفاده از کانال‌های پرداخت لایه ۲ و بهرمندی از برنامه‌های غیرمتمرکز مالی در حوزه دیفای (DeFi)، ارز دیجیتال ADX را ارائه می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال آدکس اعتبار سنجی آن است و کاربران با حضور ADX از صحت تبلیغات آنلاین اجرا شده کسب اطمینان می‌کنند. بنابراین آدکس مسئول بررسی و سنجش این کمپین‌های تبلیغاتی است و می‌تواند پرداخت هزینه‌های مربوطه بین ناشران و تبلیغ‌کنندگان را مدیریت کند.

آدکس کانال‌های پرداختی قابل قبولی دارد که پردازش تراکنش‌ها و پرداخت‌ها را به عهده دارند. هرچه تعداد توکن‌های ADX در یک بستر تبلیغاتی بیشتر باشد، ضمانت‌های ارائه شده مربوط به اعتبار سنجی تبلیغات آنلاین، تاثیر بیشتری خواهند داشت.

کاربرد ارز دیجیتال آدکس

هزینه تبلیغات، ایجاد انگیزه در زمان اعتبارسنجی، اطمینان از اجرای روان کمپین‌های تبلیغاتی و سپرده‌گذاری (staking) توکن‌های Adex از اصلی‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال آدکس به شمار می‌روند. تبلیغ‌کنندگان برای پرداخت هزینه‌های تبلیغات نیاز به تهیه توکن‌های ADX دارند و از طرف دیگر، کاربران و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با تهیه و سپرده‌گذاری توکن‌های آدکس از دارایی‌های خود کسب درآمد کنند.

اعتبارسنج‌ها بری هر کمپین تبلیغاتی در شبکه منصوب می‌شوند و وظیفه پردازش پرداخت‌های خرد بین ناشران و تبلیغ‌کنندگان از طریق کانال‌های پرداخت لایه ۲ را دارا هستند. هرچه توکن‌ها بیشتر باشد، ضمانت‌های شبکه نیز قوی‌تر خواهد بود. از اواخر سال ۲۰۲۰، اعطای سود سالانه به سپرده‌های ADX به بیش از ۵۰ درصد رسیده بوده است اما بطور میانگین، استخرهای موجود در سایت staking.adex.network بین ۳۰ الی ۴۰ درصد سود سالیانه به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال آدکس

آدکس با استفاده از قراردادهای هوشمند بر تبلیغات مربوط به یک کالا نظارت دارد. ارز آدکس سعی می‌کند برای تبلیغ‌کنندگان تجربه کاری خوبی را رقم بزند. برای درک بهتر مفهوم و کارایی آدکس مهم‌ترین مزایا و معایب آدکس را بررسی می‌کنیم.

مزایای آدکس:

پردازش سریع: بزرگ‌ترین مزیت آدکس سریع بودن آن است. به طور عمده، رمز ارز آدکس تراکشن‌های تبلیغاتی را با سرعت زیادی پردازش می‌کند که این امر سبب افزایش کارایی تبلیغات آنلاین می‌شود.

تسهیل معاملات پیچیده: ارز دیجیتال آدکس تمامی معاملات پیچیده را به کمک قراردادهای هوشمند به معاملات ساده تبدیل می‌کند.

کنترل بهتر: با کمک آدکس می‌توان انواع شبکه‌های بلاک‌چینی را به راحتی کنترل کرد.

معایب آدکس:

پشتیبان بازار ناپایدار: آدکس هرگز به ارزش بازار اهمیتی نمی‌دهد، بدین ترتیب گاهی در بازارهای کم‌ارزش نیز حاضر می‌شود. به عبارت دیگر، آدکس در بازارهای ناپایدار و متغیر نیز حضور دارد.

کاربران محدود: از آنجایی که آدکس تنها برای تبلیغ‌کنندگان مناسب است، کاربران کمتری به این رمز ارز توجه دارند. از این رو، آدکس برای تمامی اقشار سودمند نخواهد بود و برای کاربران محدودی عمل می‌کند.

توکن‌های آدکس
توکن‌های آدکس

توکن‌های ADX

توکن‌های ADX برای تبلیغ‌کنندگان جهت ایجاد تبلیغات استفاده می‌شود. این توکن‌ها بر بستر اتریوم و قراردادهای هوشمند قرار دارند. به دلیل استفاده توکن‌ها از فناوری قراردادهای هوشمند، امکان ارائه گزارش‌های شفاف برای کاربران و تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌شود که این کار باعث سهولت در ثبت عملکرد هر کمپین تبلیغاتی می‌شود. آدکس بر گزارش دهی شفاف تمرکز دارد و این امکان از طریق انواع مرورگرها از جمله مرورگرهای تحت وب و تلفن‌های هوشمند ایجاد شده است.

کل توکن‌های قابل عرضه آدکس ۱۵۰ میلیون واحد است که تقریبا همه آن در بازار ارزهای دیجیتال عرضه شده و در گردش است. پایین‌ترین قیمت تاریخی ثبت شده برای این ارز دیجیتال ۰.۰۳۵۱۱ دلار (۹ ژانویه ۲۰۱۸) و بالاترین قیمت تاریخی آن ۳.۴۹ دلار (۱۳ مارس ۲۰۲۰) بوده است.

توکن‌های آدکس (ADX) نتورک را از کجا خریداری کنیم؟

توکن‌های ADX را می‌توان در اکثر صرافی‌ها و بروکرهای معتبر جهان خرید و فروش کرد. از جمله صرافی‌های معروف پشتیبانی کننده بیفای فایننس می‌توان به اکسکوینو (Excoino)، ای‌ترو (eTroX)، کوکوین (KuCoin)، بایننس (Binance)، کرپیتوکام (Crypto.com)، گیت (Gate.io)، یونی سواپ (Uniswap)، هوبی گلوبال (Houbi Global)، پنکیک سواپ (PancakeSwap)، هیت بی‌تی‌سی (HitBTC) و غیره اشاره کرد. توکن Adex در این صرافی‌ها و بروکرها با جفت ارزهای تتر (USDT)، بیت‌کوین (BTC)، اتر (ETH) و غیره قابل معامله است.

نحوه ذخیره سازی و کیف پول ADX
ذخیره سازی و کیف پول آدکس

نحوه ذخیره سازی و کیف پول ADX

معتبرترین کیف پول‌های پشتیبانی کننده و ذخیره کننده توکن‌های آدکس کیف پول‌های صرافی اکسکوینو (Excoino)، تراست ولت (Trust Wallet)، کیف‌پول زنجیره بایننس (Binance Chain Wallet) و متامسک (MetaMask) هستند.

آینده ارز دیجیتال آدکس (ADX)

آدکس روی نقطه خوبی در صنعت ارزهای دیجیتال تمرکز کرده است. در صورتی‌که آدکس بتواند جامعه کاربری گسترده‌تری را پوشش دهد و به نوعی بتواند کاربران عادی بیشتری (به غیر از تبلیغ‌کنندگان) را با روش‌های تشویقی جذب اکوسیستم خود کند، به موفقیت بزرگی دست پیدا خواهد کرد. در این صورت است که با ایجاد تقاضای بیشتر، موجب افزایش بیشتر و بیشتر قیمت توکن‌های ADX‌ خود خواهد شد که این مهم به هم به نفع کاربران و سرمایه‌گذاران و هم به نفع تبلیغ‌کنندگان خواهد بود که برای خرید ارز دیجیتال AdeX بهانه خوبی است.

پیش بینی قیمتی ADX

بر اساس پیش‌بینی سایت walletinvestor.com قیمت هر توکن آدکس تا سال ۲۰۲۳ بین ۰.۴ دلار تا ۱.۱۶ دلار، تا سال ۲۰۲۴ بین ۰.۴۲ دلار تا ۲.۵ دلار و تا سال ۲۰۲۵ بین ۱ دلار الی ۱۰.۶ دلار برآورد شده است.

لازم به ذکر است که پیش‌بینی‌های انجام شده توسط سایت‌های پیش‌بینی بر اساس شرایط تکنیکال بازار است و قطعا عوامل فاندامنتال (مثبت یا منفی) تاثیر بسیار بیشتری بر قیمت ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.