بررسی کامل ارز دیجیتال لینیر فایننس LINA
بررسی کامل ارز دیجیتال لینیر فایننس LINA

بررسی کامل ارز دیجیتال لینا LINA + پیشی‌بینی آینده

لینی‌یر فایننس که با نماد اختصاری لینا LINA در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود نوعی دارایی دیجیتال غیرمتمرکز است که وظیفه ان ایجاد دارایی‌های مصنوعی با نقدینگی نامحدود است.

مبادله این ارز دیجیتال در زنجیره‌هایی با شبکه DAO (سازمان خودگردان غیرمتمرکز) صورت می‌گیرد و کاربران خود را قادر می‌سازد تا سرمایه‌های خود را با خاطری آسوده و سرعت تراکنش بالا معامله کنند.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

ارز دیجیتال لینیر فایننس LINA چیست؟

لینیر فایننس (Lina) یک پروژه بلاک‌چینی نسبتا جدید است که هدف از ایجاد آن بهبود برنامه‌های مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) است.

از دیگر اهداف اصلی این پروژه این است که مشکلات نقدینگی در صف تراکنش‌ها را برطرف کرده و به این ترتیب سبب کاهش چشمگیر کارمزدهای بالای تراکنش‌ها (gas fee) شود.
لینیر فایننس نحستین پروتکل دارایی دلتا است که با زنجیره‌های محتلفی سازگار است. این پروتکل تریدرها را قادر می‌سازد تا دارایی‌های مصنوعی را ایجاد کرده و به مدیریت و ترید آنها بپردازند.

در چنین شرایطی امکان دستیابی به طیف وسیعی از دارایی‌ها بدون نیاز به خرید مستقیم آنها برای این دسته از کاربران فراهم می‌شود.
پروتکل غیرمتمرکز میان زنجیره‌ای مورد استفاده در لینیر فایننس امکان مبادلات سریعتر، امن‌تر و مقرون‌به‌صرفه را برای طیف وسیعی از دارایی‌های مالی مصنوعی ایجاد می‌کند.

ارز دیجیتال لینا LINA چیست؟
ارز دیجیتال لینا LINA چیست؟

توکن بومی لینیر فایننس

اکوسیستم لینیر فایننس توسط توکن بومی آن یعنی لینا (LINA) تقویت می‌شود. ارز دیجیتال لینا در واقع یک توکن با استاندارد مبتنی بر ERC-20 است ک برای تحقق چندین کارکرد اصلی از جمله سهام، حاکمیت، استخراج نقدینگی، پرداخت‌ها و سرمایه‌گذاری در پلتفرم “Liquids” طراحی شده است.

پلتفرم «Liquids» همان دارایی‌های مالی مصنوعی ایجاد شده در صرافی لینیر است که فرصت‌های جدیدی را فراهم کرده و بر اساس اهداف مالی هر فردی قابل تغییر است.

مهمترین ویژگی لینیر قابلیت همکاری بالای این پلتفرم است، تیم لینیر با ساخت زنجیره‌های سازگار با اتریوم (ETH) و ماشین مجازی آن (EVM) مانند بایننس‌اسمارت‌چبن (BSC) کار خود را آغاز کرده است.

طبق نقشه راه این پروژه، این شبکه به زودی به زنجیره‌های سازگار با غیر از اتریوم هم گسترش می‌یابد. این زنجیره‌های جایگزین می‌توانند سرعت بالاتر، هزینه معامله کمتر و قابلیت دسترسی بیشتر را ارائه دهند.

توکن بومی لینیر فایننس

بنیانگذاران لینیر فایننس چه کسانی هستند؟

ارز دیجیتال لینا در ابتدا توسط دو شخص به نام‌های دری نگ (Drey NG) و کوین تای (Kevin Tai) با چشم‌انداز دسترسی فراگیر و دموکراتیک تر به فرصت های سرمایه گذاری ایجاد و به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد.

این شبکه در حال حاضر متشکل از یک تیم ۱۲ نفره است. دری‌نگ از بنیان‌گذاران و مدیران ارشد محصولات Liquefy است که پلتفرمی با امکانات کاهش موانع ورود و دسترسی به اوراق بهادار توکن‌شده را فراهم می‌کند.

وی همچنین به عنوان مربی در زمینه صنعت بلاک‌چین در هنگ‌کنگ فعالیت کرده و چندین سال تجربه در صنعت فین‌تک را دارد.

کوین تای معاون رئیس Credit Suisse در هنگ کنگ، یک مدیر برجسته سرمایه جهانی و یک بانک سرمایه گذاری بود. وی از دانشکده بازرگانی هاروارد فارغ التحصیل شد و بیش از یک دهه تجربه در بخش اقتصاد دارد.

بنیانگذاران لینیر فایننس
بنیانگذاران لینیر فایننس

لینیر فایننس چگونه کار می‌کند؟

پروتکل غیرمتمرکز لینیر امکان ضرب و معامله دارایی‌های مصنوعی یا همان لیکوئیدها (Liquids) را امکان‌پذیر می‌کند. به عبارت ساده‌تر پروتکل لینیر به کاربران خودش این امکان را داده تا دارایی‌های مصنوعی مختلفی را که مبتنی بر دارایی‌های مالی واقعی هستند، ایجاد و معامله کنند.

هر دارایی مصنوعی توسط کاربران با وثیقه بیش از حد استیبل‌کوین مبتنی بر دلار USD ایجاد می‌شود. به این معنی که برای ایجاد دارایی‌های مصنوعی در این شبکه باید بیش‌ازحد وثیقه گذاشت یعنی ارزش وثیقه باید از ارزش دارایی مصنوعی بیشتر باشد. همچنین استفاده از وثیقه بیش از حد، تضمین می‌کند که سیستم حتی در زمان بی ثباتی شدید فعال باقی بماند و تخریب نشود.

کاربردهای لینیر چیست؟

این شبکه دارایی مصنوعی با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد امکان سرمایه‌گذاری ایمن و سرعت بالای تراکنش‌ها را برای کابران فراهم می‌کند. با استفاده از قابلیت‌های استاندارد ERC-20 می‌توان کل میزان موجودی و میزان عرضه‌ها را بررسی کرد، تراکنش انجام داد یا اجازه مدیریت توکن‌ها به سایر پلتفرم‌های مالی و غیرمتمرکز را منتقل کرد.

از ویژگی‌های قابل‌توجه ارز دیجیتال لینا انعطاف‌پذیری آن است که سرمایه‌گذاران را محدود نمی‌کند و کاربران می‌توانند مزیت‌های بیشتری به شبکه اعمال و پارامترها و استانداردهای مدنظر خود را با توجه به نیازهایی که دارند تعیین کنند.

کاربردهای لینیر چیست؟
کاربردهای لینیر چیست؟

هدف لینیر فایننس

از آنجا که لینیر قابلیت‌های زنجیره‌ای متقابل و بر پایه بایننس دارد، هدف اصلی آن ارائه تجربه کاربری برتر با مقیاس‌پذیری بهتر و سرعت بالاتر است. درواقع لینی‌یر قصد دارد راه‌حلی ساده برای کاربرانی ارائه دهد که می‌خواهند در عین بهره‌مندی از ویژگی‌های فعال بلاک‌چین در معرض دارایی‌های سنتی قرار گیرند.

مزایا و معایب لینیر فایننس

همانطور که اشاره کردیم پروتکل Linear به کاربرانش وعده ارائه نقدینگی بی‌نهایت رو تحت هر شرایطی می‌دهد. در ادامه به بیان برخی از مزایا و معایب پروژه لینیر فیننس پرداختیم:

مزایا

  • قابلیت تعویض و مبادله با رمزارزهای دیگر
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • ایمنی کافی برای دارایی‌های کاربران
  • سرعت بالای انجام تراکنش‌ها
  • اعتبار و محبوبیت در بازار

معایب لینا

  • تأخیر انجام تراکنش‌ها در زمان شلوغی شبکه
  • کارمزد بالای انجام تراکنش‌های زیاد
مزایا و معایب لینیر فایننس
مزایا و معایب لینیر فایننس

ویژگی‌های ارز دیجیتال لینا

ویژگی برجسته ارز دیجیتال لینا قابلیت همکاری آن است. تیم لینیر با ساخت زنجیره‌های سازگار با اتری.م (ETH) و ماشین مجازی اتریوم (EVM) مثل Binance Smart Chain (BSC) کار خود را آغاز خواهد کرد و بعد از آن قرار است به زنجیره‌های سازگار با غیر ETH هم گسترش پیدا کند. این زنجیره‌های جایگزین می‌‌توانند سرعت بالاتر، هزینه معامله کمتر و قابلیت دسترسی بیشتر را ارائه دهند.

در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های این پروژه پرداختیم:

1-کاربری آسان و راحت: لینا نوید معاملات سریع با کارمزد معاملاتی پایین را می‌دهد. هر نوع کاربر می‌تواند از این پلتفرم لذت ببرد. خواه یک شرکت سازنده بازار، بورس یا معامله‌گر باشد.

2-شفافیت: برای جلوگیری از پیش‌دستی در  هر معامله‌ای که در بازار انجام می‌شود، همه چیز برای همه کاربران شفاف است. این امر خطرات سیستماتیک هر معامله‌گر در شبکه را کاهش می‌دهد

3-مبتنی بر اتریوم: از آنجا که  شبکه اتریوم  با سازگاری میان زنجیره‌ای ساخته شده است ، می‌تواند در کنار سایر پروژه‌های دیفای نیز کار کند.

امنیت شبکه ارز دیجیتال لینیر

از آنجا که ارز دیجیتال لینا یک توکن با استاندارد ERC-20 و بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است، از یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های استخراج اثبات کار (POW) برای ایمن‌سازی توکن‌های خود استفاده می‌کند.

علاوه بر این دارندگان LINA قدرت رای‌دهی در مورد پیشنهادات مطرح شده برای مدیریت کریپتوکارنسی مورد نظر را دارند، این امر به اطمینان از توسعه اکوسیستم لینیر فایننس در مسیر مورد نظر کاربران آن کمک می‌کند.

باید توجه داشته باشید که پروتکل دارایی که لینا از آن استفاده می‌کند، یک دارایی واقعی معتبر نیست و بر اساس قراردادهای هوشمند اتریوم است که می‌توانید در صورت نیاز آن را به‌روزرسانی کنید.

 کیف پول ترون اسکن (Tron Scan)
امنیت شبکه ارز دیجیتال لینیر

کیف پول های ارز دیجیتال لینیر

از آنجا که ارز دیجیتال لینا یک توکن با استاندارد ERC20 است، کاربران می‌توانند این رمز ارز را در هر کیف پولی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند، ذخیره و نگهداری کنند. البته نحوه انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کیف پول به نوع استفاده و مقداری که برای ذخیره آن رمز ارز مدنظر است بستگی دارد.

به عنوان مثال برای آن دسته از افرادی که تعداد زیادی توکن LINA در اختیار دارند، کیف پول‌های سخت افزاری بهترین گزینه محسوب می‌شود. برای افرادی هم که تعدادی کمی توکن LINA دارند، والت‌های نرم افزاری می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کیف پول های لینا
کیف پول های لینا

همانطور که می‌دانید و حتما شنیده‌اید کیف پول‌های سخت افزاری امن‌ترین و مناسب‌ترین گزینه برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال هستند. ولی به دلیل قیمت و هزینه بالا با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه نیستند.

از طرفی دیگر کیف پول‌های نرم افزاری هم به دلیل رابط کاربری راحت و امنیت خوب، گزینه مناسبی برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند که هزینه راه‌اندازی خاصی هم ندارند.

بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال لینا عبارتند از:

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم‌افزاری متامسک (Metamask)

نحوه خرید لینا

ارز دیجیتال لینا را هم مانند همه ارزهای دیجیتال باید از صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی خریداری کرد. از بهترین صرافی‌های خارجی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • صرافی بایننس
  • صرافی هوبی گلوبال
  • صرافی بیت‌مکس
  • صرافی بیت هامب
  • صرافی اف تی ایکس
  • صرافی یونی سواپ
  • صرافی پنکیک سواپ
  • صرافی آپ بیت
نحوه خرید توکن LINA
نحوه خرید توکن LINA

با توجه به این مسئله که بسیاری از صرافی های خارجی مدتی است که مانع از فعالیت کاربران ایرانی شده و حساب کاربری آنها را مسدود می کنند، کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند از صرافی‌هایمعتبر و امن داخلی برای ذخیره سرمایه خود و معامله و ترید ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

خبر خوب اینکه صرافی اکسکوینو با برخورداری از بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال در دو محیط مبتدی و حرفه‌ای این فرصت را برای کاربران فراهم کرده تا به خرید و فروش و معامله رمز ارزهای محبوب و مورد نظر خود بپردازند.

ارز دیجیتال لینا یکی از این ارزهای دیجیتال است که می‌توانید براحتی آن را در اکسکوینو خریده و یا با انتقال آن به مارکت اکسکوینو به معامله و ترید آن در کنار بسیاری از رمز ارزهای دیگر و با کامزد بسیار پایین و نزدیک به صفر بپردازید.

پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال اکسکوینو
پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال اکسکوینو

توکنومیک

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط سایت کوین مارکت‌کپ (coinmarketcap) تعداد کل توکن‌های ارز دیجیتال لینا ۱۰ میلیارد واحد است. نحوه توزیع این مقدار توکن طبق برنامه خاص و دقیق تیم توسعه‌دهنده آن به شکل زیر است:

  • توزیع ۳۰۰ میلیون توکن در عرضه اولیه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت.
  • ۶۰۰ میلیون توکن در قرارداد هوشمند قفل شده و هر سال ۱۰ درصد آن (معادل ۶۰ میلیون توکن در سال) عرضه می‌شود.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ در حال حاضر عرضه در گردش این ارز دیجیتال حدود۳ میلیارد ۶۳۰ میلیون از این توکن است.

توکنومیک لینا
توکنومیک لینا

پیش بینی قیمت لینا

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۳
پیش‌بینی شده قیمت ارز دیجیتال لینا در سال ۲۰۲۳ به حداقل۰.۰۴۲ دلار برسد. قیمت این رمز ارز می‌تواند به حداکثر سطح ۰.۰۵۰ دلار با میانگین قیمت ۰.۰۴۲ دلار دراین سال برسد.

پیش بینی قیمت در سال‌های ۲۰۲۵ – ۲۰۲۴
با توجه به قیمت پیش‌بینی‌شده و تحلیل تکنیکال این رمز ارز ، پیش‌بینی می‌شود که قیمت Linear در سال ۲۰۲۴ به حداقل ۰.۰۶۰ دلار برسد. قیمت LINA می‌تواند با میانگین قیمت معاملاتی ۰.۰۶۱ دلار به حداکثر سطح ۰.۰۷۳ دلار برسد.

انتظار می‌رود قیمت ۱ لینیر در سال ۲۰۲۵ به حداقل سطح ۰.۰۸۸ دلار برسد. قیمت LINA می‌تواند در این سال به حداکثر سطح ۰.۱۰ دلار با میانگین قیمت ۰.۰۹۱ دلار در طول سال ۲۰۲۵ برسد.

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۶
پیش‌بینی می‌شود که قیمت لینا در سال ۲۰۲۶ به پایین‌ترین سطح ممکن ۰.۱۴ دلار برسد. طبق داده‌ها، قیمت LINA می‌تواند به حداکثر سطح ممکن ۰.۱۶ دلار با میانگین قیمت پیش‌بینی‌شده ۰.۱۴ دلار برسد.

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۷
با توجه به تحلیل‌های فنی و با در نظر گرفتن داده‌های قیمت گذشته LINA، در سال ۲۰۲۷ پیش بینی می‌شود قیمت این ارز دیجیتال در حدود حداقل ارزش ۰.۲۰ دلار معامله شود.

ارزش قیمت این رمز ارز با میانگین ارزش معاملاتی ۰.۲۱ دلار به دلار می‌تواند به حداکثر۰.۲۳ دلار برسد.

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۸
بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، قیمت Linear در سال ۲۰۲۸ به حداقل ۰.۳۰ دلار خواهد رسید. قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند به حداکثر ارزش ۰.۳۵ دلار با میانگین قیمت معاملاتی ۰.۳۱ دلار در سال ۲۰۲۸ برسد.

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۹
طبق پیش بینی و تحلیل تکنیکال، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۹ قیمت Linear به حداقل ارزش قیمت ۰.۴۳ دلار برسد. قیمت LINA می‌تواند به حداکثر ارزش قیمت ۰.۵۱ دلار با ارزش متوسط ۰.۴۴ دلار برسد.

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۳۰
پیش بینی می شود قیمت Linear در سال ۲۰۳۰ به حداقل ۰.۵۹ دلار برسد. قیمت Linear می‌تواند به حداکثر ارزش ۰.۷۳ دلار با میانگین قیمت معاملاتی ۰.۶۱ دلار در سال ۲۰۳۰ برسد.

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۳۱
پیش‌بینی می‌شود که قیمت خطی در سال ۲۰۳۱ به پایین‌ترین سطح ممکن ۰.۸۷ دلار برسد. طبق یافته‌های موجود، قیمت LINA می‌تواند به حداکثر سطح ممکن ۱.۰۴ دلار با میانگین قیمت پیش‌بینی‌شده ۰.۹۰ دلار برسد.

نتیجه‌گیری

لینیر با ایجاد بستری مناسب برای سرمایه‌گذاران و مدیریت قوی و مناسب، مجموعه‌ای از محصولات سنتی و دیجیتال را به آ‌ن‌ها عرضه می‌کند. همچنین با ایجاد دسترسی به دارایی‌های کاربران و در عین حال صرفه‌جویی در هزینه‌ها، محیط مناسبی را برای آن‌ها ایجاد و شبکه از طریق دارایی‌های مصنوعی پروژه دموکراتیزه می‌کند.

ارز دیجیتال لینا هم مانند هزاران ارز موجود در مارکت ارزهای دیجیتال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد ولی تصمیم نهایی با خود شماست. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که چنانچه تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و رمز ارز لینا را دارید، اطلاع از تحلیل تکنیکال نمی‌تواند به تنهایی به شما کمک کند.

تحلیل فاندامنتال هر ارز و فناوری عظیمی که در پس آن نهفته است هم در کنار هم می‌توانند در تعیین ارزش دارایی موردنظر به شما کمک شایانی کنند.

سوالات متداول

توکن بومی پلتفرم لینیر فایننس چیست و هدف از ابداع آن چه بوده است؟

توکن بومی پلتفرم لینیر فایننس لینا با نام اختصاری LINA نام دارد. از آنجا که لینیر قابلیت‌های زنجیره‌ای متقابل و بر پایه بایننس دارد، هدف اصلی آن ارائه تجربه کاربری برتر با مقیاس‌پذیری بهتر و سرعت بالاتر است.

در واقع لینی‌یر قصد دارد راه‌حلی ساده برای کاربرانی ارائه دهد که می‌خواهند در عین بهره‌مندی از ویژگی‌های فعال بلاک‌چین در معرض دارایی‌های سنتی قرار گیرند.

ارز دیجیتال لینا را در چه کیف پول هایی می‌توان ذخیره کرد؟

از آنجا که ارز دیجیتال لینا یک توکن با استاندارد ERC20 است، کاربران می‌توانند این رمز ارز را در هر کیف پولی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند، ذخیره و نگهداری کنند. البته نحوه انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کیف پول به نوع استفاده و مقداری که برای ذخیره آن رمز ارز مدنظر است بستگی دارد.

از بهترین نمونهاین کیف پول ها عبارتند از کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)، کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت (Trust Wallet) و کیف پول نرم‌افزاری متامسک (Metamask)

تعداد کل توکن‌های ارز دیجیتال لینیر چقدر است و در حال حاضر چه میزان توکن در حال گردش دارد؟

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط سایت کوین مارکت‌کپ (coinmarketcap) تعداد کل توکن‌های ارز دیجیتال لینیر ۱۰ میلیارد واحد است. در حال حاضر عرضه در گردش این ارز دیجیتال حدود۳ میلیارد ۶۳۰ میلیون از این توکن است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.