تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار بیت کوین

ارز دیجیتال ATM چیست؟

ارزهای دیجیتال کاربردهای فراوانی دارند و هر کدام برای اهداف خاصی ایجاد شده‌اند. توکن‌های هواداری آن دسته از ارزهای دیجیتال هستند که برای کاربردهای مختلفی درباره باشگاه‌های ورزشی ایجاد شده‌اند. در این مقاله می‌خوایم درباره ارز دیجیتال ATM که توکن هواداری ویژه باشگاه ورزشی اتلتیکو مادرید است، صحبت کنیم.

ارز دیجیتال ATM چیست؟

ارز دیجیتال ATM توکن هواداری باشگاه فوتبال اسپانیایی اتلتیکو مادرید (Atletico Madrid) است که بر روی پلتفرم اتریوم ایجاد شده است. طرفداران تیم فوتبال اتلتیکو مادرید می‌توانند با خرید توکن‌های ATM در نظرسنجی‌ها و تصمیم‌گیری‌های این باشگاه شرکت کنند. دارندگان این توکن به تجربیات VIP (VIP experiences) و محصولات این باشگاه دسترسی خواهند داشت و به نوعی صاحب بخش کوچکی از این باشگاه پر طرفدار محسوب می‌شوند.

توکن هواداری چیست؟

ارزهای دیجتال کاربردهای مختلفی دارند. برخی از توکن‌های رمز ارزی در نقش یک دارایی نقش آفرینی می‌کنند و برخی به عنوان گواهی مالکیت یا عضویت در یک پروژه حتی غیر رمز ارزی. از آنجایی که کوین‌ها و توکن‌های دیجیتال برای اهداف مختلفی به کار می‌روند، پتلفرم‌های مختلفی نیز به منظور پشتبیانی از این توکن‌ها گسترش یافته‌اند.

یکی از شناخته شده‌ترین این بلاک‌چین‌ها، بلاک‌چین اتریوم است که از توکن‌های استاندارد ERC پشتیبانی می‌کند. سایت socios.com یک اپلیکیشن طراحی شده برای طرفداران فوتبال است. در این وبسایت کاربران دارای حق رای هستند و می‌توانند بر سرنوشت باشگاه‌های فوتبال مورد علاقه خود تاثیر گذار باشند. توکن‌های هواداری مثل توکن ارز دیجیتال ATM نیز مانند سایر توکن‌های هواداری به همین منظور ایجاد و عرضه شده است. دارندگان این توکن می‌توانند با مشارکت در نظرسنجی‌ها و مسائل درونی باشگاه، نقش بسزایی در تعیین سرنوشت باشگاه خود داشته باشند.

در نتیجه، این توکن‌ها شباهتی به توکن‌های رمز ارزی ارائه دهنده خدمات در حوزه پروژه‌های مالی و تراکنش‌های ارزی ارزهای دیجیتال نیستند و برای استفاده‌های محدودی کاربرد دارند؛ تقاضا در این مورد توکن‌ها از ظرفیت طرفداران یک باشگاه نشات می‌گیرد. به این معنی که هرچقدر طرفداران یک باشگاه بیشتر باشند و توکن‌های بیشتری برای خود تهیه کنند، تقاضا نیز برای توکن‌هایی مانند ارز دیجیتال ATM یا همان توکن هواداری باشگاه اتلتیکو مادرید نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

تعداد کل توکن‌های عرضه شده ارز دیجیتال ATM در حال حاضر ۱۰ میلیون توکن است.
توکن‌های ATM

توکن‌های ATM

تعداد کل توکن‌های عرضه شده ارز دیجیتال ATM در حال حاضر ۱۰ میلیون توکن است. حجم کل بازار آن نیز به حدود ۵۴ میلیون دلار می‌رسد. بالاترین قیمت تاریخی ثبت شده برای توکن هواداری باشگاه اتلتیکو مادرید ۵۸.۵ دلار در تاریخ ۱۶ می بوده است.

یکی از مهم‌ترین خصیصه‌های توکن‌های هواداری مانند توکن ATM، نوسانات قیمتی خارج از روند بازار ارزهای دیجیتال است.

برای مثال، در روزهایی که تیم فوتبال اتلتیکو مادرید بازی دارد، قیمت ارز دیجیتال ATM کاملا می‌تواند تحت تاثیر اخبار و حواشی بازی و بویژه نتیجه بازی تغییرات محسوسی پیدا کند. این تعریف اصطلاحا عدم همبستگی (corrolation) آن با قیمت بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. اگرچه نمی‌توان با قاطعیت درباره تغییرات قیمتی ارز دیجیتال ATM در روزها و ساعات انجام بازی‌های تیم فوتبال اتلتیکو مادرید صحبت کرد، اما تاثیر نتیجه بازی می‌تواند بسیار در روند قیمت این توکن تاثیرگذار باشد.

از سوی دیگر، به دلیل محدود بودن تعداد این توکن‌ها، برخی از هواداران این باشگاه، این توکن‌ها را صرفا برای استفاده کلکسیونی خریداری می‌کنند که خود این امر نیز موجب افزایش تقاضا و کاهش عرضه آن‌ها می‌شود.

توکن‌های ATM را از کجا خریداری کنیم؟

در حال حاضر توکن هواداری باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید (ATM token) در اکسکوینو (Excoino) و صرافی‌های بایننس (Binance)، چیلیز (Chiliz)، بی‌کی‌اکس (BKEX)، هیت (HitBTC) و غیره قابل خریداری است.

نحوه ذخیره سازی و کیف پول ارز دیجیتال ATM

از جمله کیف پول‌های اصلی پشتیبانی کننده توکن‌های ارز دیجیتال ATM که امکان نگهداری آن را به کاربران خود می‌دهند، اکسکوینو (Excoino) و لجر(Ledger) هستند.

آینده ارز دیجیتال ATM

با توجه به تعداد کم عرضه این توکن، در صورت تقاضای بیشتر، رشد قیمتی توکن هواداری اتلتیکو مادرید بسیار جذاب خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی سایت swapspace.co که حداقل رشد انواع ارزهای دیجیتال در آینده را منتشر می‌کند، قیمت ارز دیجیتال ATM در سال ۲۰۲۲ تا ۷ دلار و تا سال ۲۰۲۴ به ۱۱ دلار نیز می‌تواند برسد.

در نظر داشته باشید که تعداد عرضه این توکن تقریبا نصف تعداد کل عرضه بیت‌کوین است. همانطور که می‌دانید، این یک توصیه مالی نیست اما بسیار تامل برانگیز است!

پیش بینی قیمتی ارز دیجیتال ATM

با توجه به تعداد عرضه بسیار پایین تعریف شده برای توکن‌های ارز دیجیتال ATM، سایت‌های پیش بینی قیمتی مختلف نظریات جالبی درباره آینده قیمتی ارز ATM مطرح کرده‌اند. یکی از این سایت‌ها، digitalcoinprice.com است که می‌گوید تا سال ۲۰۲۳ قیمت هر توکن ATM به ۵.۱۳ دلار، تا سال ۲۰۲۵ به ۷.۵۲ دلار و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۶.۹۸ دلار خواهد رسید!

در نظر داشته باشید که موفقیت‌های ورزشی باشگاه اتلتیکو مادرید نیز می‌تواند بر جذاب‌تر شدن توکن‌های این ارز کمک شایانی کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا