چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال منچسترسیتی چیست ؟ معرفی توکن هواداری CITY
ارز دیجیتال منچسترسیتی چیست ؟ معرفی توکن هواداری CITY

ارز دیجیتال منچسترسیتی چیست ؟ معرفی توکن هواداری CITY

همانطور که می دانید مدتی است که توکن‌های هواداری جای خود را در بازار رمزارزها باز کرده‌اند و محبوبیت خاصی در بین طرفداران خود پیدا کرده‌اند.

اگر شما هم از طرفداران و هواداران ورزش فوتبال هستید و اسم توکن‌های هواداری در فضای رمزارزها را شنیده‌اید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

در این مقاله سعی شده تا بیشتر شما را به طور کلی با مفهوم توکن‌های هواداری و نکات مربوط به ان و به طور خاص با توکن هواداری منچسترسیتی آشنا کنیم.

قطعا دانستن این نکات می تواند برای شما قبل از سرمایه‌گذاری بر روی این توکن‌های هوادارای آموزنده و مفید باشد.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

توکن هواداری یا فن توکن (Fan Token)، نوعی ارز دیجیتال است که افراد می‌توانند با داشتن آن، از مزایای مختلف عضویت در یک باشگاه ورزشی، از حق رأی در تصمیمات باشگاه گرفته تا گرفتن پاداش و طراحی لباس باشگاه، بهره‌مند شوند.

این نوع از ارزهای دیجیتال، توسط باشگاه‌های ورزشی، باشگاه‌های هواداری مخصوص موسیقی و سایر سازمان‌ها برای دموکراتیزه کردن و سازماندهی تجربیات کاربری و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

برخلاف توکن‌های غیرمثلی (NFT) توکن‌ هواداری کاملا مثلی و قابل خرد شدن است. این بدان معنی است که درست مانند فیات یا پول نقد، این توکن‌ها را می‌توان با کالاهای فیزیکی، دسترسی به امکانات ویژه باشگاه و … مبادله کرد. علاوه بر این، این کلاس از دارایی‌ها نقش مهمی در تقویت جامعه حول باشگاه‌ها دارد.

توکن هواداری یا FAN TOKEN چیست؟

نحوه عملکرد توکن‌های هواداری

روش کار فن توکن‌ها مثل سایر ارزهای دیجیتال است. همانطور که ارزهای دیجیتالی مثل «بیت‌تورنت»، «سولانا» و «ریپل» را با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری می کنید، طرفداران توکن‌های هواداری هم می‌توانند با استفاده از همین روش توکن‌های هواداری مورد نظر خود را خریداری و معامله کنند.

البته توکن‌های هواداری به نسبت سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های کمتری قابلیت خرید و فروش دارند و به همین دلیل، کاربران باید ابتدا صرافی مناسب فروش توکن هواداری را پیدا کنند. صرافی «شبکه چیلیز» و صرافی «بایننس» از جمله صرافی‌های اصلی فروش توکن‌های هواداری هستند.

فن توکن‌ها هم مثل باقی ارزهای دیجیتال، تابع هیجانات بازار هستند و ثبات چندانی ندارند. به همین دلیل، امکان افزایش یا کاهش قیمت آن‌ها در بازار وجود دارد و هیچ تضمینی برای کسب سود و درآمد از طریق داشتن توکن‌های هواداری وجود ندارد و باشگاه‌ها هیچ مسولیتی در قبال تغییرات قیمتی توکن‌ها ندارند.

نحوه عملکرد توکن‌های هواداری
نحوه عملکرد توکن‌های هواداری

ویژگی‌های FAN TOKEN چیست؟

طرفداران می‌توانند توکن‌های هواداری را خریداری کرده و آن‌ها را مثل سایر ارزهای دیجیتال، معامله کنند. در زمان معامله، قیمت فن‌ توکن‌ها اغلب توسط فروشنده مشخص می‌شود؛ همچنین ممکن است با توجه به روند بازار و میزان محبوبیت توکن در آن زمان، قیمت تغییر کند. اما از خصوصیات منحصر به فرد فن توکن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • فن توکن‌ها را می‌توانید با لباس ورزشی تیم محبوبتان یا خدمات ویژه باشگاه هواداری یا ارزهای دیجیتال دیگر معاوضه کنید.
  • با فعالیت، حضور، بازی و چت در اپلیکیشن‌های فن توکن همچون برنامه Socios، می‌توانید پاداش‌های مختلفی بگیرید.
  • قیمت ارزهای دیجیتال طرفداری هم مانند سایر رمزارزها، روند صعودی و نزولی دارد که می‌توانید از فروش آن‌ها کسب سود کنید.
  • به مالکان قدرت حاکمیتی می‌دهند؛ یعنی با کمک آن‌ها می‌توانید در تصمیمات مهم باشگاه‌ها، تاثیرگذار باشید!

علاوه‌بر موارد بالا، فن توکن‌ها ارزش خود را صرفا از بازار کریپتوکارنسی نمی‌گیرند؛ بلکه بیشترین ارزش آن‌ها از باشگاه‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند، سرچشمه می‌گیرد. اعطای امتیازات این‌چنینی به هواداران حس غرور و مشارکت بیشتری در تیم مورد علاقه‌ خود می‌دهد که باعث رشد برند باشگاه، تیم و در نهایت افزایش قیمت فن توکن می‌شود.

این پلتفرم لایه جدیدی از تعاملات دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. طرفداران به کمک این پلتفرم می‌توانند به باشگاه محبوب خود نزدیک‌تر شوند. حال حاضر بازار کالاهای دیجیتال از رونق خوبی برخوردار است. در نتیجه بخشی از درآمدی که از این توکن نصیب باشگاه خواهد شد، با بلاک چین چیلیز تقسیم می‌شود.

چیلیز نه تنها باشگاه منچسترسیتی بلکه ۲۴ سازمان ورزشی دیگر را نیز در خود جای داده است که باشگاه‌های برتری مانند بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن، آث‌میلان و یوونتوس نیز از این دست هستند.

منچسترسیتی علاوه بر این‌ها با شرکت سرگرمی آنیموکا (Animoca) که در بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین فعالیت می‌کند همکاری کرده و در فروش رمزهای خود از این شرکت کمک می‌گیرد.

ویژگی‌های FAN TOKEN چیست؟

توکن هواداری منچسترسیتی CITY Token چیست؟

فن توکن سیتی یکی از انواع توکن‌های هواداری است که متعلق به باشگاه فوتبال منچسترسیتی است. این باشگاه فوتبال انگلیسی توکن هواداری خود را با همکاری سایت سوسیوس (Socios) و ارائه اپلیکیشن ساخته شده روی بلاکچین چیلیز (CHZ)، ایجاد کرده است.

توکن هواداران منچسترسیتی که با نماد اختصاریCITY نمایش داده می شود به طرفداران خود این امکان را می‌دهد تا سهم نمادین تیم خود را خریداری کرده و به این وسیله در تصمیم‌گیری‌های مهم باشگاه شرکت کنند. این توکن توسط شرکت Socios.com و بر روی بستر توکن چیلیز ایجاد شده و یکی از توکن‌های با استاندارد BEP20 و مبتنی بر شبکه بایننس‌اسمارت‌چین است.

تصمیمات مختلف باشگاه که طرفداران ابن توکن می‌توانند در آن سهیم باشید می‌تواند شامل انتخاب آهنگ جشن گل یا تصمیم‌گیری‌های کلان باشگاه، داشتن فرصتی برای ملاقات با بازیکنان مورد علاقه خود و موارد دیگر باشد.

توکن هواداری منچسترسیتی CITY Token چیست؟
توکن هواداری منچسترسیتی CITY Token چیست؟

توکنومیک توکن هواداری CITY

عرضه توکن سیتی به ماه مارچ سال ۲۰۲۱ برمی گردد. تعداد کل توکن‌های موجود آن (Total Supply) ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد است که طبق داده‌های سایت کوین مارکت‌کپ (coinmarketcap) از این میزان، حدود ۱۷.۵ درصد یعنی ۳,۵۰۸,۱۴۰ توکن در گردش است. از این میزان، سالانه حدود ۱۵ درصد، یعنی ۲,۵۰۰,۰۰۰ واحد سیتی در میان هواداران توزیع می شود. 

قیمت CITY در زمان نگارش این مقاله، ۱۵.۳۷ دلار است. ارزش بازار این رمز ارز ۵۳,۹۰۹,۱۵۷ دلار، و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن حدود ۵.۵ میلیون دلار است. فن توکن CITY از نظر مارکت کپ در رتبه ۵۳۴ بازار رمزارزها قرار دارد. اطلاعات کامل این ارز دیجیتال را می‌توانید در سایت کوین‌مارکت‌کپ مشاهده کنید.

  • نام توکن: CITY
  • استاندارد پشتیبانی: BEP20 شبکه چیلیز (CHZ)
  • بلاکچین: بایننس اسمارت چین (BSC)
  • تعداد توکن‌های در گردش: ۳،۵۰۸،۱۴۰
  • تعداد کل توکن‌ها: ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
  • قیمت کنونی سیتی: ۵.۵ دلار
  • حجم کنونی بازار سیتی: ۵۳,۹۰۹,۱۵۷ دلار
توکنومیک توکن هواداری CITY
توکنومیک توکن هواداری CITY

باشگاه منچسترسیتی

باشگاه فوتبال منچستر سیتی  یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در لیگ برتر انگلستان است که در شهر منچستر قرار دارد. این تیم در سال ۱۸۸۰ با نام سنت مارک تأسیس شد. هفت سال بعد به پدرو آردویک تغییر نام داد، این نام نیز هفت سال روی این تیم بود تا اینکه در سال ۱۸۹۴ به نام فعلی منچستر سیتی تغییر نام داد.

اوج قدرت منچستر سیتی به سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ بازمی‌گردد که بازیکنانی هم چون کالین بل، فرانسیس لی، نیل یانگ، دنیس لا، آلن آواکس در این مدت در سیتی بازی می‌کردند و منچستر سیتی بخش اعظمی از جام‌های خود را در این سال‌ها به دست آورده‌است.

در سال ۲۰۰۸ این شیخ منصور بود که سیتی را از تاکسین شیناواترا خریداری کرد و با سرمایه گذاری خود جان تازه ای به این تیم بخشید.

این باشگاه در دو سال متوالی قهرمان لیگ انگلیس شد و دارای اسطوره‌های فراوانی می‌باشد.در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۴ – ۲۰۱۳ به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرد اما در مرحله حذفی توسط بارسلونا حذف شد. در سال ۲۰۱۶ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیدند و توسط رئال مادرید حذف شدند.

در سال ۱۷-۲۰۱۶ در مرحله یک‌هشتم نهایی به موناکو باخت و از صعود به یک چهارم نهایی بازماند. این اولین باری بود که پپ گواردیولا با تیمش در مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی حذف می‌شود و در دو سال بعد این تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط دو تیم انگلیسی لیورپول و تاتنهام حذف شد.

در سال ۲۰۲۰ هم در یک چهارم نهایی توسط لیون حذف شد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند. منچسترسیتی تنها تیم تاریخ لیگ برتر است که موفق به کسب سه‌گانه داخلی شده است.

باشگاه منچسترسیتی
باشگاه منچسترسیتی

نقشه‌راه پروژه فن توکن سیتی

  • افزودن زبان‌های مختلف برای کاربران از سراسر جهان
  • ترتیب دادن برنامه‌هایی با حضور سلبریتی‌ها
  • ترتیب دادن برنامه‌هایی برای ارتقا توکن CITY
  • ارتباط با سایر توکن‌های هواداری
  • افزودن قابلیت‌های جدید برای سپرده‌گذاری کردن توکن سیتی
نقشه‌راه پروژه فن توکن سیتی
نقشه‌راه پروژه فن توکن سیتی

نحوه خرید توکن هواداری منچسترسیتی

توکن هواداری منچسترسیتی را می‌توانید از صرافی ارزهای دیجیتال خارجی همچون صرافی چیلیز و صرافی پاریبو خریداری کنید.

توکن سیتی را همچنین می‌توان در صرافی بایننس با جفت ارزهای USDT، BUSD، BTC و BNB معامله کرد. این توکن در صرافی FTX و همین‌طور روی پلتفرم Chiliz هم قابل خرید و فروش است.

اما با توجه به اینکه خرید و فروش در بسیاری از صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان پذیر نیست، می‌توانید از صرافی‌های معتبر داخلی استفاده کنید.

اگر شما هم یکی از هوادارن تیم منچسترسیتی هستید یا به دنیای رمزارزها و توکن‌های هواداری علاقمندید می‌توانید به زودی توکن هواداری تیم منچسترسیتی را در اکسکوینو خرید و فروش کنید.

نحوه خرید توکن هواداری منچیسترسیتی
نحوه خرید توکن هواداری منچیسترسیتی

کیف پول‌های توکن CITY

از آن جایی که توکن CITY یک رمزارز مبتنی بر شبکه بایننس‌اسمارت‌چین و بر پایه استاندارد BEP-20 است، برای ذخیره‌سازی آن می‌توانید از کیف پول‌های سازگار با شبکه هوشمند بایننس استفاده کنید. از جمله کیف پول‌های توکن طرفداری سیتی، می‌توان به والت‌های زیر اشاره کرد:

  • کیف پول کوینومی
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول تراست والت
  • کیف پول اتمیک
  • کیف پول سخت افزاری لجر
کیف پول‌های توکن CITY
کیف پول‌های توکن CITY

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به بیان تمامی نکات و جزيیات مربوط به توکن هواداری منچسترسیتی بپردازیم.

توکن‌های طرفداری را می‌توان از جمله دارایی‌های دیجیتالی کلکسیونی دانست که به طرفداران یک باشگاه ورزشی، رویداد سینمایی، گروه موزیک و غیره تعلق می‌گیرند. دارندگان این رمزارزها از خدمات و امتیازاتی همچون تخفیف در تهیه محصولات رویداد، مشارکت در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی، بلیط رایگان، جایگاه ویژه برای حضور در رویدادهای خاص و حساس بهره‌مند می‌شوند. فن توکن CITY یکی از جدیدترین توکن‌های هواداری است که به صورت یک رمزارز BEP-20 در بستر BSC تولید و عرضه شده است.

نظر شما در مورد توکن‌های هواداری چیست؟ آیا شما هم دوست دارید روی این نوع از ارزهای دیجیتل سرمایه‌گذاری کنید؟

نظراتتون رو با ما در میان بگذارید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.