توکن هواداری ACM

ارز دیجیتال آث میلان چیست ؟ معرفی توکن هواداری ACM

اگر شما هم یکی از هواداران ورزش فوتبال هستید و جدیدا در فضای رمزارزها اسم توکن‌های هواداری را شنیده‌اید این مقاله را از دست ندهید. البته در ابتدا باید با معنی ارز دیجیتال آشنا باشید تا در ادامه ما به بررسی توکن هواداری آث میلان بپردازیم و درباره کاربرد، مزایا و تاریخچه این باشگاه صحبت کنیم. با اکسکوینو همراه باشید.

فن توکن یا توکن هواداری چیست؟

توکن‌های هواداری رمزارزهایی هستند که امکانات زیادی به هولدرهای خود می‌دهند. هولدرهای این نوع دارایی‌ها به انواع امتیازات هواداری مانند رای‌گیری در مورد باشگاه، جوایز، طراحی کالا‌های مرتبط با باشگاه و … دسترسی خواهند داشت.

این توکن‌ها می‌توانند توسط باشگاه‌های ورزشی، کلوپ‌های طرفداران موسیقی و سایر سازمان‌ها برای دموکراتیزه کردن و سازماندهی تجربیات کاربری و … مورد استفاده قرار گیرند.

برخلاف توکن‌های غیرمثلی (NFT) توکن‌ هواداری کاملا مثلی و قابل خرد شدن است. این بدان معنی است که درست مانند فیات یا پول نقد، این توکن‌ها را می‌توان با کالاهای فیزیکی، دسترسی به امکانات ویژه باشگاه و … مبادله کرد. علاوه بر این، این کلاس از دارایی‌ها نقش مهمی در تقویت جامعه حول باشگاه‌ها دارد.

fan token
توکن هواداری
ارز دیجیتال هواداری
انواع توکن هواداری

توکن‌های هواداری، رمزارزهایی هستند که لزوما پشتوانه‌هایی برای بیان ارزش همانند بیت‌کوین یا اتریوم ندارند.

این توکن‌ها ارزش خود را از میزان مشارکت هواداران در باشگاه و کسب مزایای منحصر به فرد بدست می‌آورند.

توکن چیلیز اولین و برجسته‌ترین توکن هواداری است که باعث ایجاد توکن‌های جدیدی مانند توکن هواداری تیم‌هایی مانند منچستر سیتی، آ‌ث میلان، یوونتوس و … شده است.

این رمزارزها موارد کاربردی نوینی را به فضای بلاکچین و رمزنگاری آورده‌اند و باعث رشد هر چه بیشتر این حوزه خواهد شد.

توکن‌های هواداری چگونه کار می‌کنند؟

هواداران یک باشگاه می‌توانند توکن‌های دیجیتال را خریداری کنند و مانند سایر رمزارزها به ترید آن بپردازند.

هنگام معامله، قیمت یک توکن هواداری معمولا توسط فروشنده تعیین می‌شود. همچنین ارزش هر توکن نیز با توجه به حرکت بازار و میزان محبوبیت آن توکن نیز با گذر زمان متغییر خواهد بود.

با داشتن تعداد معینی از این توکن‌های هواداری، به کاربر حق رای در مورد موضوعات مختلف مربوط به باشگاه مورد علاقه خود داده می‌شود. مواردی که هواداران می‌توانند به آن‌ها رای دهند تا حد زیادی به باشگاه بستگی دارد اما به صورت کلی می‌توان از موارد زیر در این بخش نام برد:

  • طراحی کالای تجاری باشگاه
  • طرح‌های اتوبوس باشگاه
  • مسائل مربوط به بلیط
  • محل برگزاری مسابقات

این امتیازات باعث ایجاد حس مشارکت بیشتر در میان هواداران می‌شود. با رشد بیشتر باشگاه در طول زمان ارزش توکن هواداری آن نیز افزایش می‌یابد.

توکن‌ هواداری، یک جامعه انحصاری از هواداران پرشور ایجاد می‌کند و با ایجاد یک راه جدید برای آن‌ها باعث مشارکت هواداران در یک سیستم هیجان‌انگیز رای‌گیری و پاداش‌دهی می‌شود.

هر چه توکن‌های هواداری بیشتری داشته باشید، نفوذ شما بر باشگاه بیشتر خواهد شد و وفاداری بیشتری به تیم خود نشان می‌دهید.

توکن هواداری ACM یا ارز دیجیتال ACM چیست؟

توکن هواداری ACM در اصل توکن هواداری باشگاه آ.ث. میلان و یکی از ۴۰ توکن هواداری باشگاه‌های مختلف فوتبال بین‌المللی تحت سوسیوس Socios است که به هواداران این باشگاه‌ها امکان شرکت در تصمیم‌گیری‌های مهم باشگاه و کسب جوایز و مجوز‌های ویژه را می‌دهد.

توکن هواداری ACM یک توکن کاربردی در بلاک چین چیلیز و یک زنجیره جانبی اثبات هویت PoA بر بستر اتریوم است.  این رمزارز به طرفداران باشگاه فوتبال آث میلان با استفاده از اپلیکیشن و خدمات سوسیوس سهم نمادینی از نفوذ بر تصمیمات باشگاه می‌دهد.

ارز دیجیتال ACM
توکن هواداری ACM
acm fan token
فن توکن ACM
توکن هواداری ACM

این رمزارز نیز مانند سایر توکن‌های هواداری قدرت شرکت در تصمیم‌گیری‌ها و نحوه عملکرد سیستمی باشگاه به هوادارن تیم آث میلان اهدا می‌کند. هولدرهای این توکن هواداری می‌توانند برای تغییر طرح‌های پیراهن، نام‌گذاری محل‌های تمرین و انتخاب رویداد بعدی هواداران رای دهند.

ارز دیجیتال ACM به‌عنوان دروازه‌ای برای هر هوادار آث میلان عمل می‌کند تا با کسب امتیازهای تشویقی و VIP و خرید کالاهای باشگاه، وفاداری و حمایت خود را از تیم نشان دهد. مانند هر سیسنم حاکمیتی در دنیای رمزارزها نیز هرچه تعداد توکن‌های بیشتری در اختیار داشته باشید، سطح نفوذ بالاتری در باشگاه خواهید داشت.

بنیانگذاران ارز دیجیتال ACM آن را به عنوان «نهایی‌ترین ابزار تعاملی با هوادارن» توصیف می‌کنند.

توکنومیک

در ۲۶ فوریه ۲۰۲۱، توکن هواداری ACM راه اندازی و در بایننس که به عنوان بزرگترین صرافی رمزارزهای جهان شناخته می شود، عرضه شد.

به واسطه همین عرضه تنها در چند ساعت بیش از شش میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری شد و حجم معاملاتی این دارایی تقریبا در سی دقیقه به پنجاه میلیون دلار رسید.

طبق داده‌های بایننس ارز دیجیتال ACM حداکثر عرضه ۲۰ میلیون توکنی دارد و در حال حاضر ۳۱۴۱۱۷۲ توکن ACM در گردش است. از این تعداد، ۲۰۰۰۱۵۷ واحد توکن در ابتدا از طریق یک پیشنهاد هواداری میان هوادارن آث میلان توزیع شد.

باقی توکن‌های ACM در اختیار باشگاه آث میلان قرار دارد و قرار است در یک جدول زمانی مشخص به مدت شش سال منتشر شود که در آن ۴ میلیون توکن در سال اول و ۳.۲ میلیون توکن در پنج سال بعدی منتشر خواهد شد.

توکن هواداری ACM در حال حاضر با ارزشی ۶.۹ دلاری با حجم بازار ۲۱.۶ میلیون دلار در رده ۷۶۰ ام سایت کوین مارکت کپ قرار گرفته است.

باشگاه آث میلان

آث میلان یا به طور کامل Associazione Calcio Milan اسم یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال مستقر در میلان ایتالیا است. لقب این تیم به دلیل رنگ سیاه و قرمز لباسشان روسونری به معنای قرمز و سیاه است.

این باشگاه یکی از پر افتخارترین تیم‌های ایتالیا است که ۱۸ قهرمانی لیگ سری آ در کارنامه خود دارد. این تیم همچنین یکی از موفق‌ترین تیم‌های جهان در مسابقات بین‌المللی است.

ac milan
باشگاه اث میلان
ارز دیجیتال ACM
توکن هواداری ACM
acm fan token
فن توکن ACM
لوگو باشگاه آث میلان

باشگاه فوتبال و کریکت میلان در دسامبر ۱۸۹۹ به دست یک مرد انگلیسی به نام آلفرد اورموند ادواردز تاسیس شد. در سال ۱۹۰۸ به دلیل مشکلات داخلی، بعضی از اعضای تیم جدا شده و باشگاهی به نام اینتر میلان را تشکیل دادند.

باشگاه خانگی آث میلان سن سیرو نام دارد. این تیم قبل از نقل مکان به سن سیرو در سال ۱۹۲۶ در پنج استادیوم مختلف بازی می‌کرد. این استادیوم در سال ۱۹۹۰ برای مسابقات جام جهانی فوتبال بازسازی شد و اکنون بیش از ۸۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

هولدرهای ACM به چه جوایزی دست پیدا می‌کنند؟

به واسطه تعاملی که پلتفرم سوسیوس برای هواداران ایجاد می‌کند (تعاملاتی چون رای دادن در نظرسنجی‌ها، رقابت در مسابقات و آزمون‌ها، ارتباط و چت کردن با کاربران همفکر، و …) جوایزی به هواداران هولدر توکن ACM تعلق می‌گیرد. جوایزی چون:

  • بلیط مسابقه
  • تجربیات انحصاری مانند بازی در مسابقه انحصاری مورد علاقه خود
  • تخفیفات بازگشت نقدی در فروشگاه‌های آنلاین رسمی باشگاه
  • بدست آوردن توکن CHZ درون برنامه
  • کسب نشان‌های افتخاری دیجیتال
  • NFTهای مخصوص باشگاه

در آینده نیز قرار است کاربردهای جدیدی برای توکن هواداری ACM تعریف شود که شامل موارد زیر می‌شود:

  • خرج توکن‌های ACM برای خرید کالا و خدمات VIP
  • یکپارچه‌سازی دسترسی ACM در برنامه‌ها و سایت‌های مرتبط
  • استیک ACM برای دریاف NFTهای مخصوص
    • دارایی‌های کلکسیونی خالص و نایاب
    • با کاربرد گیم‌فای (NFTهای مخصوص بازی‌های مبتنی بر بلاک چین)
    • با کاربرد در دنیای واقعی (NFTهایی که مالکیت آنها به معنای مالکیت کالا در دنیای واقعی، دسترسی به بخش VIP استادیوم‌ها، بلیط‌های روز مسابقه و … است)

در سال ۲۰۲۱ پلتفرم سوسیوس به بیش از پنج هزار هوادار آث میلان جوایز فوق الذکر را اهدا کرد.

برای اینکه به کانون هواداری تیم خود بپیوندید یک توکن هواداری نیز برای لذت بردن از این سرویس جدید کافی است.

توکن‌های هواداری زمان انقضا ندارند اما هر چه تعداد بیشتری توکن هولد کرده باشید طبیعتا ارزش رای‌های شما بیشتر خواهد شد و شانس بیشتری برای بردن جوایز خواهید داشت.

تیم پروژه

ارز دیجیتال ACM تحت پلتفرم سوسیوس اجرا می‌گردد که توسط کارآفرین فرانسوی الکساندر دریفوس Alexander Dreyfus در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. دریفوس در مصاحبه‌ای با رسانه خبری فرانسوی Sportspro اسپورتس‌پرو گفته است که هدف سوسیوس «حمایت از باشگاه‌ها برای ارتباط بهتر بین هواداران و باشگاه» است.

بنیان‌گذار پروژه چیلیز و سوسیوس

دریفوس همچنین در مصاحبه خود اعلام کرد که هدف این کسب‌وکار حمایت از باشگاه‌ها برای ایجاد درآمد بیشتر است و در عین حال تشکیل کانون‌های هواداری فعالی را هدف گرفته به طوری که بتوان از این کانون‌ها کسب درآمد داشت و هواداران نیز به رسمیت شناخته شوند.

قبل از تأسیس سوسیوس، دریفوس پروژه چیلیز Chiliz را تاسیس کرد و در حال حاضر نیز مدیر عامل آن است.

CHZ توکن بومی این پروژه، یک رمزارز فعال در حوزه ورزش و سرگرمی جهانی و تبادلات توکنیزه شده است که نیرو بخش پلتفرم سوسیوس است و توسط برخی از بزرگترین شرکت‌های بلاک چینی جهان حمایت می‌شود.

بیش از ده سال است که دریفوس برای نزدیک کردن رمزارزها با دنیای ورزش در تلاش است.

ویژگی‌های منحصر به فرد توکن هواداری ACM

در اصل هدف و یکتایی توکن هواداری ACM از متصل کردن بازیکنان مشهور فوتبال با هواداران عادی است.

این توکن پشتیبانی هواداران را به سطح بالاتری می‌برد و به طرفداران تیم این شانس را می‌دهد که از نزدیک با تیم و بازیکنان مورد علاقه خود آشنا شوند و از مزایای ویژه‌ای بهره‌مند شوند.

ارز دیجیتال ACM با اتصال دو عرصه بسیار متفاوت که از دنیاهایی متفاوت هستند یعنی ورزش و رمزارزها، به جلو پیش می‌رود.

هواداران اکنون می‌توانند نقشی پر رنگی در زندگی بازیکنان تیم محبوب خود داشته باشند و سازمان‌های ورزشی نیز می‌توانند بهتر از قبل با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند.

برای مثال، هولدرهای توکن ACM شعار رسمی هواداران آث میلان را انتخاب کرده‌اند.

توکن هواداری ACM سه هدف استفاده اصلی دارد: حکمرانی (سهم داشتن در تصمیمات باشگاه فوتبال)، پاداش (بر اساس تعامل) و استیک کردن (در آینده، توکن‌ها را می‌توان برای به دست آوردن توکن‌های غیرمثلی NFT استیک کرد).

امنیت ارز دیجیتال ACM از طریقی تامین می‌شود؟

از آنجایی که بیشتر تعامل هواداران با توکن‌ها از طریق رای‌گیری صورت می‌گیرد، شبکه‌ ACM از طریق فناوری بلاک چین ایمن می‌شود.

یکتایی و صلاحیت هر رای از طریق عوامل بی‌شماری از جمله ارائه دهندگان پرداخت‌ تایید شده، مقررات حفظ حریم خصوصی داده‌ها و مشارکت با برندهای برتر تضمین می‌شود.

قرارداد هوشمند 
توکن هواداری ACM
قرارداد هوشمند توکن ACM

ارز دیجتال ACM یک توکن کاربردی بر بستر شبکه اتریوم است و همچنین به عنوان قرارداد هوشمند یک برنامه‌ ساخته شده بر بستر بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود.

وجود قراردادهای هوشمند امکان انعقاد روابط مورد اطمینان، تراکنش‌ها و توافقات بین طرفین ناشناس را فراهم می‌کند.

پیش‌بینی قیمت آینده ACM تا سال ۲۰۳۱

در این بخش با استناد به تحلیل سایت PricePrediction.Net، آینده قیمتی ارز دیجیتال ACM بررسی گشته است.

تحلیل ارزش آتی توکن هواداری ACM در این تیم با اعمال تجزیه و تحلیل فنی عمیق به کمک هوش مصنوعی بر روی داده‌های تاریخی این دارایی محاسبه شده است.

توکن هواداری ACM
ارز دیجیتال ACM
قیمت توکن هواداری ACM
نمودار کامل قیمت توکن هواداری ACM

پرایس پردیکشن:

با توجه به تحلیل‌های فنی عمیق ما بر روی داده‌های قیمتی گذشته ACM، پیش‌بینی می‌شود که سال ۲۰۲۲ حداقل قیمت ACM سطح ۶.۳۰ دلار باشد و در بهترین حالت به ارزش ۷.۳۷ دلار برسد. انتظار می‌رود سال ۲۰۲۳ نیز این روند ادامه یابد و ارزش هر توکن هواداری ACM به ۸.۹۹ دلار برسد.

اگر هم روند موفقیت‌آمیز تیم آث میلان و هم توکن هواداری آن ادامه یابد تیم پرایس پردیکشن امیدوارست که در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ترتیب ارزش این دارایی به محدوده‌ها ۱۳.۲۷-۱۵.۷۴ و ۱۸.۵۶-۲۲.۱۶ دلار برسد

اگر یک هوادار بسیار پرشور هستید و دیدی بلند مدت برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها دارید شاید بخواهید بدانید که ارزش این دارایی تا سال ۲۰۳۱ چقدر خواهد بود. خوشبختانه تیم پرایش پردیکشن عملکرد ارز دیجیتال ACM را تا ۵ سال آینده پیش بینی کرده است. این تیم ادعا می‌کند تا ۲۰۳۱ این دارایی به محدوده ۱۷۴.۴۸-۲۱۲.۷۸ دلاری خواهد رسید.

توکن هواداری ACM را از کجا بخریم؟

خرید توکن ACM بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در برنامه سوسیوس ثبت نام کنید و با خرید رمزارز CHZ آن را با ACM مبادله کنید. وقتی توکن‌های ACM را خریداری کردید، به‌طور خودکار از طریق برنامه Socios.com به بخشی از یک دفتر کل رمزگذاری‌شده ملحق و طبیعتا صاحب حق رای می‌شوید.

البته اگر فقط به فکر خرید و سرمایه‌گذاری در این ارز هستید، صرافی‌های زیادی این توکن هواداری ACM را لیست کرده‌اند. صرافی‌هایی از جمله بایننس Binance، پریبو Paribu، پایونکس Pionex، بی‌کی‌اکس BKEX، ماندلا اکسچنج Mandala Exchange، هیت‌ بی‌تی‌سی HitBTC، پلتفرم چیلیز Chiliz.

خبر خوب برای کاربران ایرانی؛ صرافی اکسکوینو نیز به زودی ارز دیجیتال ACM را بخاطر هواداران تیم آث میلان در میان رمزارزهای خود لیست خواهد کرد.

پلتفرم معاملات رمزارز اکسکوینو

شما می‌توانید در پلتفرم معاملات رمزارز اکسکوینو به خرید و فروش توکن هواداری ACM بپردازید.

چه کیف پول‌هایی از ACM پشتیبانی می‌کنند؟

از آن‌جایی که این دارایی بر بستر شبکه اتریوم و چیلیز ساخته شده است در بیشتر کیف پول‌هایی که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، می‌توان ارز دیجیتال ACM را ذخیره کرد.

علاوه بر صرافی‌های نام برده شده کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر مدل نانو اس و نانو ایکس نیز از این توکن هوادارای پشتیبانی می‌کنند.

اگر با بازار رمزارزها آشنا باشید طبیعتا با تمامی خطرات نگه‌داری دارایی در کیف پول صرافی‌های خارجی نیز آشنا هستید. به واسطه تحریم‌های بین‌المللی و عدم دسترسی آزاد کاربران ایرانی به خدمات شرکت‌های اقتصادی شما می‌توانید توکن هواداری ACM خود را در کیف پول اکسکوینو ذخیره کنید.

سخن نهایی

بسیاری از کارشناسان معتقدند که توکن هواداری ACM می‌تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد و با توجه به برنامه‌های آینده این پروژه در آینده نزدیک بازدهی خوبی خواهد داشت.

البته فراموش نکنید که عملکرد این توکن با عملکرد باشگاه ارتباط تنگاتنگی دارد و با تقویت زیرساخت‌های آث میلان رشد خوبی در انتظار این توکن هواداری خواهد بود.

نظر شما در مورد توکن هواداری ACM چیست؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر از این مقاله لذت بردید آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.