تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

تفاوت تتر و دلار | خرید دلار بهتر است یا تتر؟

تتر یا دلار؟ در این مطلب، تفاوت تتر و دلار را به طور کامل توضیح داده‌ایم. با توجه به وضعیت کنونی بازار مالی ایران، اگر قصد ورود به فضای خرید و فروش ارز دیجیتال‌ را دارید، بهتر است اول از همه درباره تفاوت تتر و دلار و کاربرد این دو بیش‌تر بدانید.

می‌توانید با خرید تتر برای انواع معامله‌های آتی خود و یا حتی  تجربه سرمایه‌گذاری در این فضا مسیر خود را آغاز کنید. در هر صورت برای آشنایی با دنیای کریپتوکارنسی باید با مفهوم و ارزش انواع ارزهای دیجیتال، از جمله تتر آشنا باشید.

تفاوت قیمت تتر و دلار

بعد از آموزش و اطلاع از اینکه ارز دیجیتال تتر چیست و شناخت نسبی از این رمز ارزر، در ادامه این مقاله به بررسی تفاوت قیمت تتر و دلار می پردازیم.

عمده‌ترین تفاوت تتر و دلار: تتر (Tether) شکل دیجیتالی از دارایی است که با علامت اختصاری USDT مشخص می‌شود و خرید و فروش و نگهداری آن، از پول فیزیکی راحت‌تر است.

شما برای خرید دلار، لازم است که به صرافی‌های مختلف مراجعه کنید؛ ممکن است برای دریافت میزان خاصی از دلار به مشکل بر بخورید و اگر قصد خرید دلار در تعداد بالا را داشته باشید، مدتی طول بکشد تا به منظور خود برسید.

با خرید تتر می‌توانید این مسئله را به‌راحتی حل کنید؛ برای خرید تتر کافی است که در یک صرافی ارز دیجیتال حساب کاربری بسازید و اقدام به معاوضه پول خود با میزان دلخواه از ارز دیجیتال تتر کنید. خرید تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال، محدودیت کم‌تری از خرید دلار کاغذی دارد.

تفاوت قیمت تتر و دلار

برای فروش تتر هم می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند معاملات کریپتویی، فروش به صرافی‌های ارز دیجیتال و جابجایی آنلاین استفاده کنید و به سرعت هرکدام از این روش‌ها را انجام دهید.

نگهداری تتر از دلار فیزیکی به دلایل مختلفی امن‌تر است. تتر USDT، یک ارز رمزنگاری شده است. شما زمانی که دلار فیزیکی دریافت می‌کنید چه برای جابجایی و چه نگهداری آن، از امنیت بالایی برخوردار نیستید.

با توجه به امنیت بالای کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری، فقط خود شما می‌توانید به دارایی‌تان دسترسی داشته باشید و به این روش امنیت سرمایه شما نیز بالاتر خواهد رفت.

پلتفرم بلاک‌چین به شما این امکان را می‌دهد که از خدمات مالی، فرای مرزها و با دارایی دیجیتالی خود استفاده کنید. استیبل کوین‌هایی مانند تتر، می‌توانند مانند ارزهای فیات ارزش خود را حفظ کنند.

می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین تفاوت تتر و دلار به این اشاره کرد که تتر، مانند ارزهای فیات با بانک‌داری سنتی گره نخورده است، نسبت به پول سنتی سریع‌تر منتقل می‌شود و گزینه‌ی راحت‌تری برای فعالیت در بازارهای مالی و حتی هولد کردن است.

نکته دیگری که درمورد تفاوت تتر و دلار قابل توجه است این است که اگر شما قصد ارسال پول به خارج از کشور را داشته باشید، با تتر راحت‌تر، سریع‌تر و امن‌تر این پروسه را طی خواهید کرد و به دلیل غیرمتمرکز بودن شبکه بلاک‌چین، محدودیتی برای ارسال پول به حساب دیگری نخواهید داشت. این ویژگی برای کسانی که درحال تجارت با کشورهای خارجی هستند، بسیار کاربردی و تسریع‌کننده روند تجارت است. 

امنیت رمز ارز تتر و دلار

استیبل‌کوین‌هایی که وثیقه و پشتوانه دارند، همیشه از امنیت بیش‌تری برخوردار هستند. وثیقه نوعی پشتیبان است که به شکل یک دارایی دیگر (مانند طلا) ارائه می‌شود. این مورد به سرمایه گذاران اطمینان می‌دهد که درصورت سقوط دارایی خریداری شده و یا ارز مورد نظر، ضرر نمی‌کنند.

تتر مانند دلار آمریکا، وثیقه ندارد، اما جمعی از انواع دارایی‌های مختلف، ذخیره ارز دیجیتال تتر را پشتیبانی می‌کنند؛ دارایی‌هایی مانند اوراق قرضه، وام‌های تضمین‌شده، فلزات گران‌بها، پول نقد و…

اگرچه تاکنون انتقادهایی به‌دلیل عدم شفافیت به تتر وارد شده است، اما این کمپانی شفافیت بیش‌تری نسبت به دیگر استیبل‌کوین‌های بزرگ دنیا ارائه می‌کند.

سرمایه‌گذاری در تتر، مانند تمام سرمایه‌گذاری‌های بازار ارز دیجیتال ریسک‌پذیر است؛ اما شکی در این نیست که استیبل کوین‌ها به‌دلیل داشتن ذخایر خاص، می‌توانند آرامش بیش‌تری برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارز دیجیتال فراهم کنند.

امنیت رمز ارز تتر و دلار

نوسانات قیمت تتر

قیمت تتر همیشه با قیمت دلار برابر است اما قیمت دلار به ریال و قیمت تتر به ریال، همیشه باهم تفاوتی جزئی دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این اختلاف قیمت، سیاست‌های ارزی دولت ایران است.

دلیل دیگر گپ قیمتی بسیار کم تتر و دلار با یکدیگر است. به این حالت که در ابتدا ارزش یکی از این ارزها بیش‌تر می‌شود و پس از آن در بازه‌ی زمانی کوتاه، ارزش ارز دیگر به همان مقدار می‌رسد و این مسئله باعث ایجاد تفاوت قیمتی تتر و دلار نسبت به ریال می‌شود.

دلیل سوم کارمزد شبکه‌های مختلف در زمان معاملات تتر است. تمامی ارزهای دیجیتال کارمزد جابجایی دارند و این کارمزد تراکنش، بستگی به سرعت و توان پردازش تراکنش در آن شبکه دارد.

عامل مهم دیگری که باعث تفاوت تتر و دلار می‌شود، میزان عرضه و تقاضا است.

انجام معامله با تتر USDT

دیگر تفاوت تتر و دلار، در زمان انجام معاملات مشخص می شود. از آن‌جایی که تتر یک رمز ارز است و بر بسترهای دیجیتالی نگهداری می‌شود، انجام انواع معاملات بورسی و معاملات کریپتویی با تتر USDT راحت‌تر است.

خوب است که بدانید می‌توانید تتر را با تمامی ارزهای دیجیتال موجود بر بستر بلاک چین، به راحتی معامله کنید. درصورتی که با داشتن دلار فیزیکی، یک مرحله‌ی انتقال دارایی به روند معامله‌ی شما اضافه می‌شود.

همچنین درحال‌حاضر، بسیاری از نقل و انتقالات و حواله‌های بین‌المللی با استفاده از تتر انجام می شود.

پس شما چه به‌عنوان هولدر (برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری) و چه به‌عنوان تریدر می‌توانید روی ارزش و کارآمدی ارز دیجیتال تتر USDT حساب باز کنید.

تتر بخریم یا دلار؟

در این مطلب، تفاوت تتر و دلار را برای شما بازگو کردیم. در نتیجه شما می‌توانید با توجه به اهداف اقتصادی خود، انتخاب دقیق‌تری بین این دو گزینه داشته باشید. در ادامه مطلب نحوه خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو را کامل برای شما شرح خواهیم داد، تا با پروسه خرید ساده، امن و راحت آن نیز آشنا شوید.

نحوه خرید تتر در اکسکوینو

برای خرید تتر از صرافی اکسکوینو، می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول: وارد صفحه خرید تتر از اکسکوینو شوید

مرحله دوم: ثبت‌نام در اکسکوینو

مرحله سوم: افزایش موجودی ریالی حساب از طریق واریز آنلاین یا آفلاین

مرحله چهارم: اقدام به خرید تتر به یکی از سه روش زیر:

۱- تبدیل: خرید آنی تتر با قیمت لحظه‌ای به‌صورت مستقیم

۲- سفارش‌گذاری: سفارش‌گذاری ۸ ساعته برای مقدار تتر دلخواه

۳- اکسکوینو مارکت: مبادله تتر با دیگر کاربران با کمترین کارمزد

سوالات متداول

تفاوت تتر و دلار چیست؟

عمده‌ترین تفاوت تتر و دلار: دلار آمریکا یک واحد پولی فیات است و تتر USDT شکل دیجیتالی دلار، روی شبکه بلاک‌چین است. 

آیا تتر بر اساس دلار آمریکا است؟

تقریبا می‌توان این‌طور گفت. تتر به‌عنوان وثیقه و پشتوانه، از پول نقد، اوراق قرضه و موارد دیگر از دولت ایالات متحده و شرکت‌های بزرگ استفاده می‌کند.

تتر بخریم یا دلار؟

پاسخ این سوال کاملا به اهداف و برنامه‌ریزی‌های مالی شما بازمی‌گردد. اگر قصد فعالیت در بازار کریپتو و انجام معاملات برون‌مرزی را دارید، تتر به‌دلیل سرعت تراکنش و محدودیت‌های کم‌تر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. برای درک بهتر این موضوع تفاوت تتر و دلار را در این مطلب بخوانید.

تتر به‌صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود؟

خیر؛ تتر و دلار هر دو توسط گروهی متمرکز از تصمیم‌گیرندگان کنترل می‌شوند. بسیاری از فعالان حوزه ارز دیجیتال که به‌دنبال غیرمتمرکز بودن فعالیت‌ها و دارایی‌های خود هستند، مدل این استیبل کوین را نمی‌پذیرند.

اگر دوست ندارید به دارایی‌های صادر شده توسط نهادهای متمرکز اعتماد کنید، تتر انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. گرچه این موضوع را به‌خاطر داشته باشید که این استیبل کوین، به‌دلیل داشتن نهاد متمرکز تصمیم‌گیری و وثیقه، از امنیت و شفافیت نسبتا بالایی برخوردار است.

چطور می‌توان از تتر درآمد کسب کرد؟

شما می‌توانید با ذخیره تتر در پلتفرم‌های مختلف از آن‌ها سود دریافت کنید. درحال‌حاضر می‌توانید با ورود به طرح اکس باکس اکسکوینو، به‌صورت روزانه و ماهانه با ذخیره تتر و دیگر ارزهای دیجیتال، سود دریافت کنید.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام درمورد این مسئله که این سازمان کشور ایران رو جزو ممنوعیت های خود نام برده و چندی پیش جامعه کریپتو هشدار دادن که کیف پولهای ایرانی دارای تتر قابل بلوکه کردن هست و میشه این تترها رو فریز کرد،آیا برا کسی در ایران این اتفاق افتاد یا شایعه بود؟ایا همچنان این احتمال وجود داره و موقع انتقال تتر به فیلتر شکن نیازه؟

    1. سلام دوست عزیز. خیر خبر موثقی در این خصوص وجود ندارد. اخبار موثق در حوزه کریپتو از طریق سایت و صفحات اجتماعی رسمی اکسکوینو به اطلاع کاربران خواهد رسید.

  2. سلام ممنون بابت مطلب اما بهتر بود با تحلیلی می گفتید در حال حاضر به لحاظ قیمت تتر به صرفه تر است یا اسکناس دلار چون به نظرم اسکناس کمتر از قیمت فروش تتر توسط شما به مشتری است.

    1. اکسکوینو در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارد. شما می‌توانید قیمت دقیق رمز ارزها را از صفحه قیمت‌گذاری این مجموعه که به صورت لحظه‌ای و با توجه به قیمت‌های جهانی در حال بروزرسانی است پیگیری کنید.
      ممنون از همراهی شما.

دکمه بازگشت به بالا