سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
کیف پول ارز دیجیتال

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

ارز دیجیتال با ارز سنتی متفاوت است و برای نگهداری آن نیازمند کیف پول خاصی هستیم. چون ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم و پرفکت مانی و… شکل فیزیکی ندارند، به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را مانند سکه و اسکناس‌ها نگه‌داری کرد.

ذخیره ارزهای دیجیتال با کلید خصوصی صورت می‌گیرد. کلید خصوصی اجازه دسترسی به موجودی را می‌دهد و کمک می‌کند با استفاده از آن تراکنش انجام شود. کلید خصوصی را به هیچ عنوان نباید در اختیار شخص دیگری قرار دهید. در این مقاله در مورد بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم.

کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی تنها یک برگه ست که در آن آدرس عمومی (که با آن می‌توانید ارز دیجیتال دریافت کنید) و کلید خصوصی شما قرار گرفته است. کلید‌های عمومی و خصوصی معمولا شکل QR-Code هستند که به راحتی با اسکن کردن بتوان آن را اسکن کرد و تراکنش انجام داد.

کیف پول‌های کاغذی از این جهت مزیت دارند که به هیچ عنوان کلید عمومی و خصوصی شما را در فضای آنلاین ذخیره نمی‌کنند. یعنی اگر شما اطلاعات حساب کاربری‌تان به هر دلیلی افشا شد، کسی به کلید خصوصی و عمومی شما دسترسی نخواهد داشت. این موضوع باعث به حداقل رسیدن احتمال سرقت توسط هکرها می‌شود.

کیف پول کاغذی در کنار مزیت بزرگی که دارد، یک عیب بزرگ هم دارد، شما کلید خصوصی‌تان را روی برگه چاپ می‌کنید، بنابراین اگر کیف پول شما گم شد، دزدیده شد یا به هر دلیلی از بین رفت، امکان بازیابی وجود نخواهد داشت و همه موجودی ارز شما از بین می‌رود.

کیف پول موبایلی

کسانی که روزانه مشغول انجام تراکنش هستند، نیاز به کیف پول موبایی دارند چون میزان استفاده آن‌ها از ارز دیجیتال بسیار زیاد است. کیف پول موبایلی در واقع یک نرم افزار است که روی گوشی تلفن همراه شما نصب می‌شود و معمولا دو سیستم عامل اندروید یا ios دارد. کلید خصوصی شما در همین نرم افزار نگه‌داری می‌شود و امکان ارسال بیت کوین، اتریوم و… خواهید داشت. یکی از پر خطرترین کیف پول ها، کیف پول موبایلی ست چون همواره در معرض هک شدن قرار دارد. اگر گوشی تلفن همراه شما گم شود یا دزدیده شود، شخص دیگری می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

کیف پول دسکتاپ

کیف پولی که بتوانید روی PC یا لپتاپ نصب کنید. کلید خصوصی شما در این مدل کیف پول، روی هارد کامپیوتر شما نگهداری می‌شود. یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها همین کیف پول دسکتاپ است چون کلید خصوصی شما در معرض سو استفاده قرار نمی‌گیرد و روی هارد خودتان است و در اختیار شخص یا سرور یک شرکت نیست. اما به این معنا نیست که اصلا در معرض خطر هک قرار نمی‌گیرند چون برای انجام تراکنش‌ها به اینترنت متصل می‌شوند.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول آنلاین و تحت وب

کیف پول آنلاین یا کیف پول تحت وب نوعی از کیف پول‌ها هستند که توسط یک شرکت یا اشخاصی خاص نگهداری می‌شوند و کلید خصوصی شما را روی سرورهای‌شان نگهداری می‌کنند. این کیف پول‌ها بسته به امکاناتی که دارند، می‌توانند به کیف پول موبایلی یا کیف پول دسکتاپ متصل شوند. این کیف پول هم امکان دسترسی به ارز دیجیتال را به کاربر می‌دهند و با آن‌ها می‌توان تراکنش انجام داد. برایانتخاب این کیف پول باید دقت کنید و به شخص یا اشخاصی که آن را ارائه می‌کنند، اعتماد داشته باشید چون این مدل کیف پول اگر به درستی پیاده سازی نشوند، ممکن است باعث شود شخص یا اشخاص نگهدارنده کیف پول، به کلید خصوصی شما دسترسی داشته باشند.

کیف پول سخت افزاری

یکی از بهترین کیف پول‌هایی که یک کاربر می‌تواند از آن استفاده کند و ارزهای دیجیتال خود را با آن نگهدارد. یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها، کیف پول سخت افزاری ست و تا کنون گزارشی مبنی بر هک شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات از این کیف پول گزارش نشده است. در مقابل ویروس‌های کامپیوتری هم ایمن هستند و مشکلی برای‌شان پیش نمی‌آید.

لیست کیف پول‌های سخت افزاری:

  • کیف پول  Ledger Nano S
  • کیف پول  TREZOR
  • کیف پول  KeepKey
  • کیف پول  Ledger HW.1

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.