چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
استراتژی سرمایه گذاری hodl در ارز دیجیتال

HODL ؛ بهترین استراتژی سرمایه­ گذاری در ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال اصلا به تلاطم و نوسان قیمتی­‌اش شناخته می‌­شود که این مسئله مستلزم صبر زیاد و پرهیز از گله­‌مندی نیز خواهد بود. تغییرات سه صدم درصدی تا 30 درصدی در یک شبانه روز می‌­تواند سرمایه­‌گذاران را دچار سود یا ضرر هنگفت نماید. حتی بیت کوین، اتریوم و ریپل نیز از این قضیه مستثی نبوده و نیستند. این در حالی است که این مسئله در چند ماهه اخیر به اوج خود رسیده است.

در سال 1396 رشد این ارزها به اوج خود رسید و افراد را به سرمایه­‌گذاری و مخصوصا خرید و فروش بیت کوین بیشتر سوق داد تا این ­که در سال  97 با افت شدید و پایدار همراه شد. اما با این وجود نیز، رمز ارزهایی نظیر ریپل و اتریوم با توسعه‌­های فنی و زیرساختی­‌شان رشد مناسبی را تجربه نمودند.

با این تفاسیر، آیا باید هم اکنون مجددا سرمایه­‌گذاری نمود (به این عرصه وارد شد) یا منتظر رویدادی نظیر دسامبر 2017 باشیم تا دوباره به اوج و شکوفایی برسند؟ در این نوشته به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

وارن بافت: بازار سهام جایی است که (صاحبان خرد/کلان) پول را از بی صبری به صبر سوق می‌­دهد.

سرمایه­ گذاری در کریپتو؛ دو دیدگاه

قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال و  پتانسیل تکنولوژیک آن­‌ها در زمینه ترید شدن به دو دیدگاه کلی تقسیم می­شود؛
1) تریدرهایی که معتقدند کریپتوها بسیار پربازده بوده و ابزار بسیار مناسبی برای تجارت هستند. این افراد نوسان قیمتی را مشاهده می­‌کنند و با دیدی واقع­‌گرایانه با فروش و خرید در زمان مناسب سوددهی و ضرر خود را کنترل می­‌کنند. آن­‌ها همیشه آماده نقد نمودن (به ارز فیات) هستند و در مواقع لازم همراه با مطالعه کافی به ورود یا خروج از محیط ترید می‌­پردازند.

2) اما مهم­ترین استراتژی سرمایه گذاری که میان کاربران ارزهای دیجیتال باب است HODL نام دارد که بسیار شبیه به HOLD می­‌باشد. معنای این استراتژی “برای زندگی عزیز به نگه داشتن ادامه بده (Hold On for Dear Life)” بوده و آن­‌ها حاضر به نگهداری از سرمایه­‌های دیجیتال­‌شان برای مدت بسیار طولانی هستند. در گام اول برای ورود به این قانون، باید دست از قیمت و نوسان لحظه‌­ای آن برداشت. مخصوصا با درنظر گرفتن کاهش یک‌باره قیمت از 20.000$ به 6300$ و سپس 3500$ افراد بیشتری را متمایل به پیروی از این اصل نموده است.

استراتژی HODL

HODL، بهترین استراتژی تجارت کریپتو

این اصطلاح در سال 2013 و در یک انجمن گفتگوی بیت­ کوین و با اشتباه تایپی Hodl به جای Hold به وجود آمد. از آن پس در علاقه­ مندان ارز­های دیجیتال به عنوان یک اصطلاح باب شد.

از این پس تعداد افرادی که باور دارند، پتانسیل­‌های انقلابی فناوری بلاک­ چین می‌­تواند منجر به تحول در نحوه زندگی و حتی قیمتی ارز­های شود از آن زمان تاکنون بسیار افزایش یافته است. نکته دیگری که باید در کریپتوکارنسی­‌ ها دانست، این ست که سابقه یک اسِت نمی‌­تواند آینده آن را پیش ­بینی کند. همین طور تخمین قیمت آن نیز آسان نیست، زیرا مثلا میزان خرید و فروش بیت کوین در یک روز بسیار متفاوت‌تر از روز دیگر است و حتی با دانستن میزان تغییر جابجایی ارز، تعیین قیمت آن تنها با بررسی­‌ها و محاسبات پیچیده رایانه‌­ای امکان پذیر خواهد بود. بنابراین باید از این بابت، سایت­‌های خبری ارزهای دیجیتال خارجی و داخلی مانند کوین ­بیس، کوین ­دسک و  اکسکوینو را دنبال نمود.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.