انواع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به دلیل رشد قیمت ارز دیجیتال مورد استقبال زیاد سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قرار گرفته است. ارزهای دیجیتال شکل مجازی یا دیجیتالی دارایی‌های واقعی هستند که تنها از طریق اینترنت و فضای مجازی قابل معامله و خرید و فروش هستند.به عبارت ساده‌تر، رمزارزها ماهیت فیزیکی و ملموسی ندارند.

در شرایطی که تورم بالا در کشورمان بیداد می‌کند و هر روز شاهد افزایش شدید قیمت‌ها و کاهش ارزش پول نقد و به تبع آن کاهش قدرت خرید هستیم بسیاری از افراد به دنبال راهی مطمئن برای رمایه‌گذاری پول نقد خود و جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه‌شان هستند.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال
انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یکی متداول‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی است. این نوع از سرمایه گذاری با وجود سودآوری و درآمدزایی مطلوبی که برای سرمایه گذاران خود به ارمغان می‌آورد، روشی پرریسک نیز به شمار می‌رود.

در ادامه قصد داریم شما را با انواع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید با داشتن اطلاعات و آگاهی کافی در این زمینه، تصمیمات بهتری در خصوص سرمایه‌گذاری‌های خود داشته باشید.

انواع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کدام است؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روش‌های متنوعی دارد که با انتخاب بهترین روش و تناسب با اهداف سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند درآمد و سودهای بالایی را برای سرمایه گذاران رقم بزند.

از مهمترین روش‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ترید روزانه

یکی از کاربردی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ترید روزانه است. بازار ارزهای دیجیتال با تغییرات قیمتی زیادی که به همراه دارد فرصت های کسب سود زیادی را برای معامله‌گران و تریدرهای خود فراهم می‌کند و افراد می‌توانند با استفاده از این فرصت‌ها و در نظر گرفتن بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال به سودهای زیادی برسند و سرمایه خود را چند برابر کنند.

ترید روزانه
ترید روزانه

شناسایی بهترین نقاط خرید و فروش و انجام معاملات روزانه در این نقاط از مهمترین نکات کلیدی در تریدهای روزانه است. برای این کار داشتن اطلاعات و دانش در زمینه تحلیل ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت است تا بتوانید وضعیت ارزهای دیجیتال را بررسی و ارزیابی کنید و قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کنید.

استخراج ارز دیجیتال

یکی دیگر از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، استخراج ارز دیجیتال یا همان ماین کردن ارزهای دیجیتال است. برای این کار در قدم اول نیاز است تا تجهیزات سخت‌افزاری مورد‌نیاز مثل دستگاه ماینر متناسب با رمزارزی که می‌خواهید استخراج کنید را تهیه و راه‌اندازی کنید.

این نکته را فراموش نکنید که استخراج ارزهای دیجیتال فرایندی پر هزینه و زمان‌بر است. بنابراین با در نظر گرفتن تمامی جوانب و هزینه‌های مربوطه اقدام به استخراج رمزارز موردنظر خود کندید.

استیکینگ ارز دیجیتال

استیکینگ یا سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال از دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. در حقیقت، استیکینگ Staking به فرایندی اطلاق می‌شود که طی آن با قفل کردن دارایی خود در شبکه ارز دیجیتال موردنظر، ارز دیجیتال جدید توسط الگوریتم اثبات سهام تولید می‌شود.

استیکینگ ارز دیجیتال

هولد کردن ارز دیجیتال

در بازار رمزارزها هولد ارز دیجیتال به معنای نگهداری ارزهای دیجیتال برای مدت زمان مشخص و جهت رسیدن به سود موردنظر است. در واقع، این روش نیز مانند ترید کردن یکی از مهمترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است و هولدر برای این کار در وهله اول نیاز به یادگیری تحلیل فاندامنتال یا بنیادی دارد تا با بررسی و ارزیابی دقیق و درست بتواند بهترین و مناسب‌ترین ارزهای دیجیتال را از نظر پتانسیل رشد قیمت بالا انتخاب کند.

همچنین انتخاب و استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال امنی مثل کیف پول‌های سخت افزاری از دیگر نکات مهم برای سرمایه‌گذاری به روش هولد کردن است.

شرکت در ایردراپ‌ها

ایردراپ به معنی ارسال ارزهای دیجیتال رایگان از طرف پدیدآورنده آن رمزارز است. در واقع شرکت‌های تازه تاسیس بر پایه بلاک‌چین از این روش به منظور تبلیغ و افزایش کاربران خود استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال و ارائه‌دهنده‌های کیف پول نیز برای جذب کاربران جدید یا حفظ مشتریان خود از روش ارائه ایردراپ استفاده می‌کنند.

شرکت در ایردراپ‌ها

نکته‌ای که در خصوص دریافت ایردراپ‌ها باید بدانید این است که از آنجا که توکن‌های اراسل شده به کاربران در ایردراپ‌ها بیشتر توکن‌های اتریومی هستند، شما در قدم اول نیاز به یک کیف پول رمزارزی و ترجیحا کیف پول‌هایی که از شبکه اترسوم پشتیبانی می‌کنند دارید. همچنین در نظر داشته باشید تنها داشتن کیف پول کافی نیست و فعالیت مستمر شما نیز نقش مهمی در دریافت ایردراپ‌ها ایفا می‌کنند چراکه معمولا این توکن‌های رایگان به کاربران فعال اهدا می‌شود.

آربیتراژ ارز دیجیتال

آخرین روش از انواع روش‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، استفاده از آربیتراژ ارز دیجیتال است. آربیتراژ به روش کسب سود از اختلاف قیمت یک رمزارز بین دو یا چند صرافی گفته می‌شود. همانطور که از توضیح آربیتراژ مشخص است سرمایه‌گذاران با بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف، صرافی‌هایی با پایین‌ترین و بالاترین قیمت را پیدا کرده و از این اختلاف قیمت‌ها به نفع خود سود می‌برند.

آربیتراژ ارز دیجیتال

به یاد داشته باشید که بازار رمزارزها هم مثل دیگر بازارهای مالی خالی از ریسک نیست و چالش‌های مختص به خود را دارد. اگر شما هم علاقه دارید به جمع سرمایه‌گذاران این بازار بپیوندید باید بدانید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روشی پرریسک است، پس اگر فردی ریسک‌پذیر و با تحمل بالا هستید وارد این بازار شوید و پولی را در آن سرمایه‌گذاری کنید که به آن نیاز ندارید و اگر هم به هر دلیلی این سرمایه را از دست دادید متحمل ضرر و زیان سنگین نشوید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.