دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

همه آنچه که باید در مورد رمزارز ولت اینو Volt Inu بدانید!

Volt Inu با نماد VOLT میهمان جدید اکوسیستم‌های NFT ،GameFi و DeFi در دنیای رمزارزها است. این رمزارز جذاب جدید بیشتر به‌عنوان یک میم‌کوین شناخته می‌شود؛ اما ویژگی‌های جالب‌توجه و شگفت‌انگیز دیگری دارد که آن را تا حدودی از سایر میم‌کوین‌ها متمایز می‌کند.

ولت اینو (VOLT) چیست؟

ولت اینو یک میم‌کوین بر روی شبکه بلاک‌چین اتریوم است و برخلاف برخی از پروژه‌های میم که صرفاً برای سرگرمی ایجاد شده‌اند، Volt Inu برنامه واضحی برای تبدیل‌شدن به یک ارز دیجیتال کاربردی با استفاده از دو استراتژی مکانیسم سوختن و مکانیسم بازتاب دارد.

اکوسیستم Volt Inu هنوز درحال‌توسعه و شامل بخش‌های اصلی VoltChange ،Volt NFT ،VoltiCard ،VoltiGames و VoltEco است. این بخش‌ها هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده‌اند؛ اما در نقشه راه توسعه این شبکه به‌عنوان نقاطی حائز اهمیت به چشم می‌خورند. مانند سایر پروژه‌های بلاک‌چین این اکوسیستم سعی بر حل مشکلات جهانی حوزه دیفای با ابزار موجود دارد. این مقاله به بررسی ساختار Volt Inu و نحوه مشارکت علاقه‌مندان در این پروژه می‌پردازد.

ولت اینو (VOLT) چیست؟

 تاریخچه پروژه ولت اینو

Volt Inu در دسامبر ۲۰۲۱ بر روی بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شد و متعاقباً زنجیره Polygon و Binance Smart Chanin را در فهرست بلاک‌چین‌های پشتیبانی شده خود قرار داد. به دلیل تصمیم هسته شکل‌گیری اولیه این پروژه، اطلاعات کمی در مورد تیم توسعه آن وجود دارد. این موضوع یک روش مرسوم در بین توسعه‌دهندگان پروژه‌های میم است و به‌عنوان یک ضعف یا کاستی در دنیای رمزارزها به شمار نمی‌آید.

فوریه سال ۲۰۲۲ رمزارز VOLT در صرافی غیرمتمرکز PancakeSwap فهرست شد و به افزایش محبوبیت آن کمک کرد. در پی این اتفاق ارزش بازار این ارز دیجیتال به ۱۰۰ میلیون دلار رسید. مارس سال ۲۰۲۲ بود که پروژه Volt Inu با اعلام راه‌اندازی VoltChange، صرافی غیرمتمرکز خود، به نقطه عطف دیگری در مسیر توسعه اکوسیستم خود دست‌یافت. این شبکه در ماه آوریل همان سال، Volt NFT را برای اعضای جامعه خود راه‌اندازی کرد. این دو پلتفرم به اکوسیستم Volt Inu اجازه دادند تا چشم‌انداز خود برای کاهش تورم توکن‌های رمزنگاری شده را عملی کرده و ارزش پروژه خود را افزایش دهند.

در ادامه شبکه Volt Inu یک پلتفرم استیکینگ، یک بازی برای کسب درآمد اعضای جامعه و یک صندوق خیریه را راه‌اندازی کرد. این محصولات و خدماتی که Volt Inu راه‌اندازی کرده است توانسته به تمایز آن از سایر کوین‌های میم بدون کاربرد کمک شایانی کند.

در ادامه مراحل توسعه پروژه Volt Inu از نسخه V1 به V2 مهاجرت کرد تا چندین مشکل را که هنگام فهرست‌کردن توکن‌های خود در صرافی‌های متمرکز با آن روبرو شده بود حل کند. مشکل اصلی ۱۹ رقم اعشار قیمتی در قرارداد هوشمند آن و سقف عرضه شصت و نه میلیاردی بود که موجب نگرانی جامعه این شبکه می‌شد. پس از رفع این مشکلات هولدرهای این شبکه توانستند توکن‌های V1 خود را به کیف پول مخصوص مهاجرت بفرستند و به‌جای آن توکن‌های نسخه V2 دریافت کنند.

البته این تنها مهاجرت بزرگ این شبکه نبود و Volt Inu انتقال دیگری به نسخه V3 را برای ماه می ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی و اجرا کرد. طی این رویداد قرار بود کارمزدهای درون زنجیره‌ای برای تراکنش‌های VOLT بررسی و اصلاح شود. مهاجرت به نسخه V3 برای حذف مالیات بر روی سه زنجیره‌ی اتریوم، پالیگان و بایننس اسمارت چین بود که پروژه Volt Inu روی آن‌ها فعالیت می‌کرد. این کار موجب ترغیب صرافی‌های متمرکز به لیست‌کردن توکن VOLT می‌شد.

تاریخچه پروژه ولت اینو

 مکانیزم‌های درون‌شبکه‌ای ولت اینو چگونه کار می‌کند؟

  • مکانیسم سوزاندن یا  Burn Mechanism

مکانیسم سوزاندن (Burn Mechanism) روشی برای کاهش تورم شبکه است که توسط پروژه‌ها برای خارج‌کردن بخشی از توکن‌های در گردش باهدف کاهش عرضه استفاده می‌شود. این مکانیزم در طول زمان موجب افزایش ارزش توکن‌های در گردش می‌شود.

پروژه Volt Inu از مکانیزم سوزاندن برای تأمین انرژی صرافی غیرمتمرکز خود یعنی VoltChange استفاده می‌کند. رویکرد ضد تورمی ولت اینو موجب بهره‌وری، شفافیت و پایداری بیشتر شبکه می‌شود. مکانیزم سوزاندن به طور خودکار در هر معامله با سوزاندن ۰.۲۵٪ از ارزش تراکنش، بخشی از عرضه‌ی در گردش را با فرستادن به آدرسی غیر قابل بازیابی برای همیشه از شبکه خارج می‌کند. نکته جالب‌توجه صداقت و شفافیت این پروژه در مکانیزم سوزاندن است. به‌گونه‌ای که مقدار سوزانده شده برای دید عموم قابل‌مشاهده و از مداخله دستی مصون باشد؛ بنابراین، کاربران به‌راحتی متوجه می‌شوند که چه تعداد توکن سوزانده شده و چگونه بر عرضه تأثیر گذاشته است.

طبق گزارش Certik، نهاد بررسی امنیت قراردادهای هوشمند و پروژه‌های بلاک‌چینی، مکانیسم سوزاندن VoltChange در عین نوآورانه بودن مستعد آسیب‌پذیری مهمی است. در صورت بروز حمله موفقیت‌آمیز و هک BurnAddress این اکوسیستم، شبکه Volt Inu در پیشبرد مکانیزم کاهش تورم خود دچار مشکل جدی شده و این روند معکوس می‌شود. به‌نظر می‌رسد این شبکه باید به‌زودی نسبت به رفع نپرانی‌ها در این خصوص اقدام کند.

  • مکانیسم بازتاب یا   Reflection Mechanism

مکانیزم Reflection یا بازتاب یک سیستم پاداش‌دهی است که به دارندگان توکن VOLT اجازه می‌دهد از آن به‌عنوان یک منبع درآمد خودساز استفاده کنند. با هر کارمزد تراکنش در اکوسیستم Volt Inu، ضمن این‌که بخشی از مقدار انتقالی سوزانده می‌شود، بخش دیگر مجدداً در بین دارندگان VOLT توزیع می‌شود.

این مکانیسم، هولدرهای شبکه را تشویق به حفظ دارایی کرده و درعین‌حال از فشار فروش ناشی از نقدینگی هولدرهای اولیه VOLT کم می‌کند. توسعه‌دهندگان Volt Inu یک استراتژی چندوجهی کامل برای درآمدزایی ابداع کرده‌اند که شامل استیکینگ (Staking)، ییلد فارمینگ  (Yield Farming) و ایجاد NFT است.

محصولات اکوسیستم ولت اینو

 محصولات اکوسیستم ولت اینو

  • Volt Change

VoltChange یک صرافی غیرمتمرکز است که بر روی زنجیره BSC ساخته شده است. طراحی کاربرپسندی دارد که آن را برای معامله‌گران در تمام سطوح مهارت در دسترس‌تر می‌کند و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اکوسیستم Volt Inu مانند فهرست‌بندی خودکار، نشانه‌های کاهش تورم و سهام استفاده می‌کند.

VoltChange به طور خودکار تمام پروژه‌هایی که در Uniswap و PancakeSwap لیست شده‌اند را فهرست می‌کند. این کار موجب راحتی کاربران در پیداکردن دارایی‌های موردعلاقه‌شان برای معامله می‌شود.

  • Volt NFT

باشگاه ملوانان ولت اینو یا Volted Dragons NFT مجموعه‌ای از ۱۰ هزار NFT منحصربه‌فرد است که بر بستر اکوسیستم Volt Inu منتشر شده است. این کلکسیون‌های سه‌بعدی منحصربه‌فرد امکان سفارشی‌سازی توسط کاربران را داشته و به آن‌ها اجازه می‌دهد شخصیت و علایق خودشان را به‌وسیله این NFTها به سایر کاربران نشان دهند.

توسعه‌دهندگان Volt Inu قصد دارند یک بازار NFT بزرگ به نام Volt NFT برای مبادله این توکن‌های غیرمثلی و سایر مجموعه‌های NFT که در آینده فهرست می‌شوند ایجاد کنند.

دارندگان Vol NFTها به مجموعه آثار بعدی دسترسی انحصاری دارند و می‌توانند در رویدادهای دنیای واقعی و ملاقات‌ها شرکت کنند. سهمی از درآمدهای اکوسیستم از این محصول در قالب توکن VOLT به صاحبان NFT اختصاص می‌یابد.

  • Volti Games

VoltiGame مجموعه‌ای از بازی‌های Play 2 Earn که بر روی زنجیره BSC ساخته شده. این بازی‌ها به بازیکنان و کاربران اجازه می‌دهند تا از NFT استفاده کنند و برای دریافت جوایز و درآمدزایی باهم رقابت کنند.

این بازی‌ها رایگان هستند؛ اما بازیکنان برای شرکت در مسابقات باید Volt NFT داشته باشند. محصول VoltiGame به‌تازگی منتشر شده و هنوز درحال‌توسعه است و نسخه آلفا این محصول در حال حاضر صرفاً برای رایانه‌های شخصی در دسترس است.

این بازی‌ها به‌صورت تک حذفی و مسابقات Battle Royale طراحی شده‌اند و آخرین بازیکنی که توانسته در همه نبردها پیروز شود به‌عنوان برنده نهایی اعلام می‌شود. در انتهای هر بازی بازیکنان جوایزی شامل توکن‌های Volt و Volt NFT دریافت می‌کنند.

  • Volti Card

محصول جذاب دیگر این شبکه VoltiCardها یا کارت‌های نقدی پشتیبانی شده توسط شرکت بزرگ ویزاکارت هستند. این کارت‌ها به کاربران اجازه می‌دهد که دارایی‌های رمزارزی خود را در فروشگاه‌های آنلاین سراسر دنیا خرج کنند. VoltiCardها فعلاً فقط به‌عنوان کارت مجازی در دسترس‌اند اما انتظار می‌رود که کارت‌های فیزیکی آن نیز به‌زودی منتشر شود. این کارت‌ها در تمامی پایانه‌های ویزاکارت قابل‌استفاده هستند. VoltiCardها به دلیل کارمزد پایین تراکنش، روشی مقرون‌به‌صرفه برای خرج‌کردن ارزهای دیجیتال، بدون تبدیل به پول فیات یا استفاده از مؤسسات مالی واسط به‌حساب می‌آیند.

زیرساخت بلاک‌چین Volt Inu ضمن تضمین امنیت موردنیاز صاحبان کارت، امکاناتی نظیر بازگشت نقدی از خرید و شرکت در طرح‌های Airdrop را برای تشویق آن‌ها فراهم می‌کند.

  • VoltiEco

اگر فکر می‌کنید محصولات این اکوسیستم به همین‌جا ختم می‌شود باید بگوییم ولت اینو برای مبحث ترند این روزها یعنی هوش مصنوعی، برنامه‌های زیادی دارد. VoltiEco بخشی از اکوسیستم Volt Inu است که مزایای هوش مصنوعی را به این شبکه می‌آورد. این ویژگی هوش مصنوعی را با فناوری بلاک‌چین ترکیب می‌کند تا کاربران بتوانند با شناسایی بهترین طرح‌های ایردراپ در بین تمام پروژه‌ها، به‌صورت خودکار در آن‌ها شرکت کرده و از این طریق در وقت خود صرفه‌جویی کنند.

راه‌حل هوش مصنوعی اکوسیستم ولت اینو طرح‌های ایردراپ‌های منتشر شده را بررسی کرده و آن‌هایی که واجد شرایط هستند را انتخاب می‌کند. سپس با دریافت توکن‌های ایردراپ شده آن‌ها را به اکوسیستم Volt Inu می‌آورد. ۴۵ درصد از درآمد ایجاد شده به عملیات اکوسیستم VOLT و ۲۵ درصد به استخرهای ییلد فارمینگ، ۲۰ درصد برای خرید VOLT و ۱۰ درصد به خرید ان‌اف‌تی های VDSC اختصاص می‌یابد. این امر به حداکثر رساندن ارزش مالی اکوسیستم ولت اینو از طریق استیکینگ، ییلد فارمینگ و استخراج نقدینگی (Liquidity Mining) کمک می‌کند.

توکن VOLT چیست؟

 سوالات متداول

توکن VOLT چیست؟

توکن VOLT ارز بومی و نماد اکوسیستم Volt Inu است. از این توکن برای انجام تراکنش و خرید رمزارزهای دیگر در صرافی غیرمتمرکز VoltChange، شارژ کارت‌های Volti، خرید NFT و مشارکت در زیرساخت‌های گیم‌فای (GameFi) شبکه ولت استفاده شود. ازآنجایی‌که Volt Inu برای کاهش اثر تورمی سایر پروژه‌ها طراحی شده، توکن VOLT ستون فقرات قیمت‌گذاری و کنترل ارزش در فضای این اکوسیستم است. این توکن قابلیت کسب درآمد غیرفعال (Passive Income) را از طریق هولد کردن و استیکینگ برای کاربران فراهم می‌کند.

روی VOLT سرمایه‌گذاری کنیم؟

طراحی منحصربه‌فرد پروژه Volt Inu با دو مکانیزم ضد تورمی و بازتابی (Burn & Reflection Mechanism) موجب حضور فعال کاربران در این اکوسیستم می‌شود. این ویژگی مهمی است که در اکثر پروژه‌های میم که صرفاً برای سرگرمی ایجاد می‌شوند وجود ندارد. ولت اینو برای آرا و نظرات جامعه کاربرانش هم اهمیت قائل است و هولدرهای توکن VOLT می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های شبکه نقش داشته و تصمیماتی بگیرند که ارزش کلی شبکه در بلندمدت را بهبود می‌دهد. این امر تا حدودی پایداری بلندمدت شبکه را تضمین می‌کند.

هرچند این شبکه سعی کرده اکوسیستمی چندجانبه و کامل را برای کاربرانش فراهم کند و با سایر میم‌کوین‌ها متفاوت باشد باید در نظر داشته باشیم بخشی از محصولات این اکوسیستم هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود هستند. این مورد ضمن ایجاد فرصتی برای سرمایه‌گذاری اهمیت احتیاط و زیر نظر گرفتن پروژه را دوچندان می‌کند.

نحوه خرید، فروش و معامله توکن VOLT

برای خرید، فروش و معامله توکن VOLT می‌توانید از بخش تبدیل «پلتفرم مبادلات رمزارز اکسکوینو» استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از طرح‌های «استیکینگ» و «صندوق مشارکت» ارز دیجیتال VOLT در اکسکوینو، با همکاران ما در واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.