ارز دیجیتال آیوتکس IoTEX چیست؟ معرفی و پیش بینی آینده آیوتکس

ارز دیجیتال آیوتکس که با نماد IOTX نمایش داده می‌شود ارز دیجیتال بومی پلتفرم آیوتکس است. این پلتفرم یک سیستم بلاک چین منبع باز و مقیاس پذیر است که اساس و محوریت آن بر روی حریم خصوصی برای اینترنت اشیاء (IoT) بنا نهاده شده است. ارز دیجیتال آیوتکس توسط یک تیم جهانی متشکل از ۴۰ دانشمند و مهندس حرفه‌ای و مجرب طراحی شده است.

آیوتکس بر روی توسعه چندین فناوری داخلی برای پیشبرد مرزهای بلاک‌چین 3.0 از جمله معماری بلاک‌چین برای محاسبات ناهمگن، سازوکار توافقی Roll-DPoS سریع و متدولوژی‌های سبک وزن برای حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد.

در این مقاله شما را با پلتفرم و ارز دیجیتال آیوتکس بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ارز دیجیتال آیوتکس چیست؟

این پلتفرم یک راه‌حل مقیاس‌پذیر خصوصی برای تامین انرژی و تقویت اینترنت اشیاء (IoT) است و هدف ارز دیجیتال آیوتکس تامین انرژی اینترنت اشیاء (IoT) و توانمندسازی اقتصاد آزاد برای دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمند است. پلتفرم آیوتکس دستگاه‌های اینترنت اشیا همچون حسگرها و دوربین‌ها را با برنامه‌های غیرمتمرکز متصل می‌کند.

ارز دیجیتال آیوتکس IOTX یک توکن اتریومی و با استاندارد ERC-20 است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا ۵۰ سال آینده قابل استخراج خواهد بود. در حال حاضر ۹،۵۴۰،۱۲۴،۳۳۲ توکن آیوتکس در گردش است و مجموع عرضه این توکن ۱۰ میلیارد توکن است.

ارز دیجیتال آیوتکس چیست؟

IoTeX در واقع یک شبکه غیرمتمرکز از کاربران، توسعه‌دهندگان و مشاغل است که پلتفرم IoTeX را به طور مشترک کنترل و از آن استفاده می‌کنند. IOTX توکن بومی و ابزاری این شبکه است که یکی از وظایف آن تقویت پلتفرم IoTeX است.از این ارز می‌توان برای پرداخت هزینه کارمزد تراکنش‌ها، مشارکت و مدیریت شبکه آیوتکس IoTeX و ثبت دستگاه‌های جدید استفاده کرد.

تاریخچه آیوتکس

پروژه ارز دیجیتال آیوتکس کار خود را در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک پلتفرم منبع باز با هدف ایجاد یک محیط غیرمتمرکز آغاز کرد که در آن انسان‌ها و ماشین‌ها می‌توانند با امنیت و اعتماد مطمئن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تاریخچه آیوتکس

برخلاف بسیاری از دیگر توکن‌های موجود در بازار، IoTeX دارای ارزش بالا و مأموریت خطیری است که پشت سر این پروژه قرار دارد. هدف اصلی این پروژه این است که امکان مالکیت و بهره‌برداری از دستگاه‌ها و داده‌ها و ارزشی که افراد و شرکت‌های معمولی ایجاد می‌کنند را برای آنها فراهم سازد.

همچنین از اهداف اصلی IoTeX دموکراتیک کردن دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، دارایی‌ها و خدمات مبتنی بر ماشین از طریق پیوند‌دادن دنیای فیزیکی و دیجیتال، ارائه ارزش به کاربران و تقویت اقتصاد ماشینی جدید است.

عملکرد ارز دیجیتال آیوتکس IOTX چگونه است؟

یکی از عملکردها و قابلیت‌های اصلی ارز دیجیتال آیوتکس این است که به تراکنش‌های شبکه و قراردادهای هوشمند قدرت می‌بخشد. این ارز دیجیتال، به هر کاربر اجازه داده تا بر اساس میزان داریی خود در شبکه آیوتکس سهیم باشد. از آوریل ۲۰۱۹، شبکه اصلی آیوتکس بدون اشکال در حال فعالیت است.

آیوتکس دارای یک جامعه جهانی متشکل بیش از ۱۰۰ هزار نفر و در بیش از ۱۰۰ کشور است که با یک چشم‌انداز مشترک برای اینترنت متحد شده‌اند. در حال حاضر جامعه رو به رشدی متشکل از دستگاه‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) و دارایی‌های دیجیتال را به عنوان یک راه‌حل بلاک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چینی لایه ۱ سازگار با EVM تامین می‌کند.

ایده ارز دیجیتال آیوتکس

طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی جونیپر (Juniper)، تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیاء تا سال ۲۰۲۲ به بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه خواهد رسید که عدد بسیار بالایی است و این تعداد بیشمار از دستگاه‌های متصل به اینترنت نیز به روش‌های امن ارتباط و اتوماسیون در زمان واقعی نیاز خواهند داشت.

در همین راستا مشکلات متعددی وجود دارد که مانع از استقبال گسترده از فناوری IoT شده است. این مشکلات شامل وارد زیر است:

  • مقیاس‌پذیری
  • عدم رعایت حریم خصوصی
  • هزینه‌های عملیاتی بالا
  • فقدان ارزش عملکردی

ارز دیجیتال آیوتکس قصد دارد این مشکلات را از طریق یک بلاک‌چین حریم خصوصی برطرف کند. سیستمی که با استفاده از مکانیسم اجماع سریع مبتنی بر اثبات سهام به همراه استفاده از زنجیره‌های جانبی، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را فراهم می‌کند.

آیوتکس بدون رقیب نیست. یکی از بزرگترین رقبای آن IOTA است که با استفاده از فناوری Direction Acyclic Graph (DAG) مشکلات مقیاس‌‌پذیری را حل کرده و بستری سبک را برای دستگاه‌هایی با قدرت کم فراهم می‌کند.

استفاده IOTA از فناوری DAG هزینه بالایی دارد و این قیمت اجماع جهانی است. به اعتقاد توسعه‌دهندگان IoTeX این قیمت بسیار بالا است و همین دلیل به دنبال طراحی یک راه‌حل مبتنی بر بلاک‌چین برای غلبه بر مشکلاتی فراتر از مقیاس‌پذیری هستند.

دیدگاه آنها بلاک‌چینی است که از بلاک‌چین‌های زیادی تشکیل شده است. یک بلاک‌چین اصلی که مسئول امنیت و مدیریت شبکه خواهد بود و بعد از آن، زنجیره‌های جانبی که عملکردهای خاصی را انجام می دهند.

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال آیوتکس

تیم توسعه‌دهنده پلتفرم IoTeX و ارز دیجیتال آیوتکس متشکل از افراد حرفه‌ای و بسیار با تجربه در زمینه رمزنگاری و ارزهای دیجیتال است. راولن چای (Raullen Chai) یکی از بنیانگذاران این پروژه است که علاوه بر این به عنوان دانشمند ارشد تحقیقات در دانشگاه واترلو فعالیت داشته و دکترای رمزنگاری نیز دارد. او پیش از این در اوبر به عنوان رئیس تحقیق و توسعه رمزنگاری کار می کرد و قبل از آن مهندس امنیت در گوگل بود.

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال آیوتکس

تیم پشتیبان آیوتکس در زمینه رمزنگاری و ارزهای رمزنگاری بسیار مجرب است. راولن چای یکی از بنیانگذاران این پروژه است و در کنار دانشمند تحقیق در دانشگاه واترلو ، او همچنین دارای دکترای رمزنگاری است.

او پیش از این به عنوان سرپرست تحقیق و توسعه رمزنگاری در شرکت اوبر (Uber) مشغول به فعالیت بوده و قبل از آن هم سمت مهندس امنیت در شرکت گوگل (Google) را داشته است.

کوان گو (Qevan Guo) از دیگر از بنیانگذاران آیوتکس است و دارای مدرک دکتری در زمینه یادگیری ماشینی و بینایی رایانه‌ای از دانشگاه ملی سنگاپور است. گو قبل از شروع فعالیت خود در IoTeX، به عنوان دانشمند تحقیقاتی و مدیر مهندسی در فیس‌بوک مشغول به فعالیت بود.

سومین بنیانگذار آیوتکس جینگ سان (Jing Sun) است که بیش از ۴۰ سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت، بلاک‌چین و اینترنت اشیا را رهبری و مدیریت کرده است. او تجربه ارزشمند کسب و کار خود را در این پروژه به ارمغان می‌آورد، زیرا قبلاً در تاسیس Sparkland Capital، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر که آسیا را با سیلیکون‌ولی متصل می‌کرد مشارکت داشته است.

او قبلاً توانسته چندین مشارکت استراتژیک داشته باشد. یکی از این مشارکتها با بنیاد بلاک‌چین و دیگری با Jinse ، یک پلتفرم ارائه خدمات بلاک‌چینی، بوده است. شراکت کلیدی دیگر سان در ژوئن گذشته با شرکت امنیتی و تأیید صحت قرارداد سرتیک (CertiK) بود که به اطمینان از امنیت بلاک‌چین آیوتکس و قراردادهای هوشمند کمک می‌کند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال آیوتکس

از آنجا که آیوتکس یک سیستم غیرمتمرکز است به ماشین‌های مختلفی از دستگاه‌های هوشمند خانگی گرفته تا وسایل نقلیه خدمات می‌دهد. آیوتکس IoTeX، یک بلاک‌چین سریع با کارایی بالا و سازگار با EVM ساخته و راه‌اندازی کرده که انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را برای برنامه‌های مختلف فراهم می‌کند.

به طور کلی این پلتفرم دارای این ویژگی‌های اصلی است:

  • سریع
  • سازگار با EVM
  • کارایی بالا
  • مقیاس پذیر

توکنومیک آیوتکس

همانطور که پیشتر گفته شد ارز دیجیتال آیوتکس یک توکن اتریومی و با استاندارد ERC-20 است. بر اساس داده‌های به دست آمده از سایت کوین مارکت کپ در حال حاضر این ارز دیجیتال رتبه۱۰۶ در میان دیگر رمز ارزهای بازار را به خود اختصاص داده است و مجموع ۹،۵۴۰،۱۲۴،۳۳۲ توکن در گردش دارد. تعداد کل عرضه این توکن ۱۰ میلیارد توکن است و در زمان نگارش این مقاله توکن آیوتکس با قیمتی برابر ۰.۰۲۶۲۸ دلار معامله می شود.

عرضه اولیه توکن آیوتکس به فوریه ۲۰۱۸ ICO برمی‌گردد، که به صورت یک فروش خصوصی برگزار شد. در این عرضه الیه بنیاد آیوتکسمبلغی حدود ۱۴ میلیون دلار را با فروش هر واحد آیوتکس با قیمت ۰.۰۰۷ دلار جمع‌آوری کرد.

توکنومیک آیوتکس

IOTX در ۱ ژوئن ۲۰۱۸ با اضافه شدن به فهرست ارزهای دیجیتال صرافی بزرگ بایننس به بالاترین حد خود یعنی ۰.۰۶۸ دلار رسید . از آن زمان و با توجه به بازار خرسی ارزهای دیجیتال، قیمت این ارز دیجیتال به طور پیوسته پایین آمد. تا ۷ دسامبر ۲۰۱۸ هر واحد آیوتکس ۰.۰۰۷۱۷۷ دلار ارزش داشت.

بیشترین حجم معاملات توکن IOTX مربوط به صرافی بایننس است و مقدار بسیار کمتری از این معاملات در صرافی‌های کوکوین (Kucoin) و گیت (Gate.io) انجام می‌شود.

نقشه راه توکن آیوتکس

IoTeX در حال حاضر یکی از منحصر به فردترین و قابل اعتمادترین بلاک‌چین‌ها در جهان است که اکوسیستم متنوعی از دستگاه‌ها (مانند Ucam، Pebble)، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (مانند mimo، Cyclone) و سرویس‌هایی همچون (مانند ioPay، ioTube) را تامین می‌کند.

نقشه راه توکن آیوتکس

اما تیم این پروژه هنوز در ابتدای راه هستند. پروژه آیوتکس یک نقشه راه بلندپروازانه دارد تا ما را بیش از هر زمان دیگری به اینترنت اشیا مورد اعتماد نزدیک کند.

اجماع Roll-DPoS آیوتکس چیست؟

ساز و کار اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) با رأی سهامداران به تولیدکنندگان بلوک شبکه کار می‌کند. به این معنی که تعداد مشخص و معینی از تولیدکنندگان بلاک وجود دارد و پس از انتخاب آنها این تولیدکنندگان مسئول افزودن بلوک‌های جدید به بلاک‌چین می‌شوند.

آنها برای انجام این کار پاداش دریافت می‌کنند که بین سهامدارانی که به آنها رای داد‌ه‌اند تقسیم می‌کنند. این فرآیند تولیدکنندگان بلوک را تشویق می‌کند تا به تولید بلوک‌ها ادامه دهند و سهامداران را تشویق می‌کند تا به تولیدکنندگان بلوک رأی دهند.

اجماع Roll-DPoS آیوتکس چیست؟

این مکانیسم اجماع DPoS بدون اشکال نیست. اول و مهمتر از همه تعداد ثابت تولیدکنندگان بلوک به این معنی است که شبکه هرگز به تمرکززدایی نمی‌رسد. ثانیا، برای بلاک‌چین اینترنت اشیائی همچون آیوتکس این مسئله حائز اهمیت است که نمی‌تواند از معماری‌های پیچیده بلاک‌چین یا چندین برنامه در مقیاس بزرگ به طور همزمان استفاده کند.

آیوتکس در حال برنامه‌ریزی برای حل این مشکلات با الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده تصادفی (Roll-DPoS) است. این فرایند، DPoS را با عملکردهای تصادفی قابل تأیید (VRF) و تحمل خطای بیزانسی عملی (PBFT) ترکیب می‌کند. با در نظر گرفتن هر سه عنصر، اجماع Roll-DPoS می‌تواند به مقیاس گسترده و عدم تمرکز بهتری دست پیدا کند.

فناوری آیوتکس

از نظر معماری، هدف ارز دیجیتال آیوتکس این است که به عنوان ستون اصلی و سیستم عصبی برای سیستم‌های اینترنت اشیاء (IoT) عمل کند. این معماری شامل ویژگی‌های طراحی زیر است:

تفکیک وظایف

وقتی صحبت از اینترنت اشیاء می‌شود، نیاز به ویژگی‌های متفاوتی در بلاک‌چین وجود دارد، چراکه اپلیکیشن‌های مختلف نیازهای متفاوتی دارند. این امر باعث می‌شود که نودهای IoT در یک بلاک‌چین واحد قرار نگیرد.

علاوه‌براین، این فرایند باعث نفخ بلاک‌چین شده و به سبب آن محاسبات هم کند و سنگین می‌شود. اصطلاح نفخ بلاک‌چین یا blockchain bloat به افزایش حجم بلاک‌چین در زمان استفاده اشاره دارد.

به این‌ترتیب، آیوتکس با ایده تفکیک وظایف وارد کار می‌شود. این بدان معناست که برای هر عملکرد مورد نیاز، زنجیره جانبی ایجاد می‌شود و این زنجیره‌های جامبی یا سایدچین‌ها در صورت لزوم قادر به تعامل با یکدیگر خواهند بود. بنیاد آیوتکس معتقد است که با ایجاد سایدچین‌ها می‌تواند کارآیی بلاک‌چین و حریم خصوصی آن را به حداکثر برساند.

حریم خصوصی داخلی

آیوتکس چندین مکانیزم برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی کاربران و حفظ تراکنش‌ها در نظر گرفته است. یکی از این روش‌ها استفاده ازفناوری امضای حلقه (ring signature) است. این تکنولوژی با افزودن یک کد پرداخت قابل اعتماد، آدرس گیرنده این معامله را مخفی می‌کند.

و همه اینها بر اساس یک سیستم آدرس‌دهی سبک طراحی شده که نیازی به دریافت آدرس برای اسکن کل شبکه برای آگاهی از معاملات ورودی ندارد.

اصل تیغ اوکام (Occam’s Razor)

طبق اصل تیغ اوکام، ساده‌ترین راه‌حل معمولاً راه‌حل صحیح است. وقتی این اصل در اینترنت اشیا به کار برده می‌شود به این معنی است که دستگا‌ه‌های مختلف نیازهای متفاوتی دارند و آیوتکس این امر را با ساده‌ترین روش ممکن با تامین نیازهایی که هر دستگاه دارد و از طریق سایدچین‌های جداگانه، برطرف می‌مند. به‌عنوان مثال جایی که تراکنش‌ها باید منتقل شوند. این بلاک‌چین‌ها نیازی به قراردادهای کامل تورینگ ندارند و می‌توانند بسیار ساده‌تر باشند.

قابلیت کنار هم ماندن

راه‌حل‌های بلاک‌چین اینترنت اشیا باید سبک بوده و مصرف انرژی و نیازهای ذخیره‌سازی و محاسباتی را به حداقل برساند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی آیوتکس این است که بلاک‌چین‌های آن می‌توانند در کنار یکدیگر اجرا شده و قابلیت همکاری را حفظ کنند. این کار با استفاده از بلاک‌چین ریشه همراه با سایدچین انجام می‌شود.

بلاک‌چین ریشه و زنجیره‌های جانبی

معماری آیوتکس شامل یک بلاک‌چین ریشه است که ضمن مدیریت زیر شبکه‌ها، امنیت و مدیریت را برای شبکه فراهم می‌کند. این زنجیره‌های فرعی برای اتصال دستگاه‌های اینترنت اشیا که در محیط‌های مشابه کار می‌کنند، سطح اعتماد مشابهی دارند یا اهداف عملکردی مشابهی دارند استفاده می‌شوند.

این فرایند مزایای متعددی دارد که یکی از این مزایا این است که اگر به هر زنجیره فرعی حمله شود، زنجیره ریشه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با استفاده از بلاک‌چین آیوتکس، این معماری «بلاک‌چین در یک بلاک‌چین» هم نامیده می‌شود.

ارتباط بین بلاک‌چین

با پروتکل آیوتکس ارتباطات بین بلاک‌چین سریع، کارآمد و ارزان است. توسعه‌دهندگان، قطعیت و نهایی‌شدن ایجاد بلاک را در این راه حل قرار داده‌اند‌ که تضمین می‌کند هر بلوک جدیدی که ایجاد می‌شود غیر قابل تغییر است.

این فرایند همچنین شامل روش پگ‌گذاری (pegging) است. روشی که از زنجیره‌های جانبی برای مقیاس‌بندی شبکه بیت‌کوین استفاده می‌کند. بلاک‌چین عمومی معمولاً شامل ایجاد فوری بلاک نهایی نمی‌شود، در حالی که مکانیسم اجماع آیوتکس این مهم را امکان پذیر می‌کند.

صرافی‌های ارز دیجیتال آیوتکس

اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال آیوتکس IOTX می توانید آن را در صرافی‌های مطرحی همچون کوکوین (KuCoin)، هوبی گلوبال (Huobi Global)، بایننس (Binance) و کوین‌وان (Coinone) پیدا کنید. همچنین در این صرافی‌ها امکان معامله رمز ارز آیوتکس با جفت ارزهای USDT ،BUSD ،BTC و KRW وجود دارد.

صرافی‌های ارز دیجیتال آیوتکس

اما با توجه به تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران خیلی از این صرافی ها از سرویس‌دهی و ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری کرده و حساب‌های ایرانیان را مسدود می‌کنند.

به همین دلیل بسیاری از کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند دارایی‌های خود را در صرافی های ایرانی ذخیره و نگهداری کنند.

خبر خوب اینکه اگر شما هم از علاقه‌مندان به خرید ارز دیجیتال آیوتکس هستید از هم اکنون می‌توانید این رمز ارز را در صرافی اکسکوینو و در کنار طیف وسیعی از ارزهای دیگر خرید، فروش و معامله کنید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال آیوتکس

برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال آیوتکس می‌توانید از هر دو نوع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده کنید. از کیف پول‌های سخت‌افزاریمه از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند به کیف پول‌های لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) می‌توان اشاره کرد.

همانطور که می‌دانید در میان کیف پول‌های ارز دیجیتال کیف پول‌های سخت‌افزاری از امنیت بالایی برخوردار بوده اما به دلیل هزینه بالایی که دارند در مقایسه با کیف پول‌های نرم‌افزاری کمتر مورد استقبال قرار میگیرند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال آیوتکسکیف

از کیف پول‌های نرم‌افزاری که از ارز دیجیتال آیوتکس پشتیبانی می‌کنند، به این نمونه‌ها می‌توان اشاره کرد.

  • کیف پول تراست
  • کیف پول نرم‌افزاری متامسک
  • کیف پول نرم‌افزاری سیف‌پل

همچنین اپلیکیشن کیف پول اکسکوینو هم از گزینه‌های خوب و قابل اطمینان در داخل کشورمان بوده و کاربران براحتی می‌توانند با نصب این اپلیکیشن که در هر دو سیتم عامل اندروید و iOS قابل دسترس است در هر زمان و هر نقطه از جهان که باشند به ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال موردنظر خود بپردازند.

آیا ارزدیجیتال آیوتکس IOTX‌ را می‌توان استخراج کرد؟

استخراج یا ماین‌کردن ارز دیجیتال یکی از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن رمز ارز به دست آورد. اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که افراد در صورتی می‌توانند به استخراج رمز ارز موردنظر خود بپردازند که آن ارز دیجیتال قابلیت استخراج را داشته باشد.

آیا ارزدیجیتال آیوتکس IOTX‌ را می‌توان استخراج کرد؟

به طور کلی ارزهای دیجیتالی که مبتنی بر الگوریتم اثبات کار (PoW) هستند قابلیت استخراج دارند و در مقابل، ارزهای دیجیتالی که بر اساس ساز و کار اثبات سهام (PoS) کار می‌کنند امکان استخراج ندارند. از آنجا که ارز دیجیتال آیوتکس مبتنی بر الگوریتم DPoS است به همین دلیل تنها راه سرمایه‌گذاری در آن خرید از صرافی‌های معتبر است.

ارز دیجیتال آیوتکس را چگونه می‌توان استیک کرد؟

استیکینگ ارز دیجیتال آیوتکس کار راحتی است و پیچیدگی خاصی ندارد. برای این کار شما در وهله اول نیاز به دانلود و نصب کیف پول متامسک (Metamask) دارید.

نکته حائز اهمیت بعدی این است که شما برای شروع فرایند استیکینگ به حداقل ۱۰۱ توکن IOTX در کیف پول خود نیاز دارید (حداقل مقدار مورد نیاز برای استیکینگ ۱۰۰ توکن است).

ارز دیجیتال آیوتکس را چگونه می‌توان استیک کرد؟

توجه داشته باشید از انجا که شما برای انجام تراکنش‌ها و استیکینگ به مقداری IOTX نیاز دارید توصیه می‌شود مقداری ارز دیجیتال آیوتکس اضافی در کیف پول خود داشته باشید. برای انجام اکثر تراکنش‌ها ۱ توکن آیوتکس کافی است.

آینده ارز دیجیتال آیوتکس

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال آیوتکس ماموریت دارد تا این شبکه را به یک محفظه محرمانه تبدیل کرده که کاربران بتوانند به‌وسیله آن کل چرخه حیات اطلاعات شبکه اینترنت اشیاء (IoT) مانند حمل‌ونقل، جمع‌آوری داده‌ها، استفاده و ذخیره‌سازی رمزارزها را مدیریت کنند.

ارز دیجیتال آیوتکس با استفاده از مکانیزم اجماع Roll-Delegated-Proof-of-Stake می‌تواند مقیاس‌پذیری شبکه خود را افزایش داده و پلتفرم خود را به‌صورت غیرمتمرکز و با حداکثر امنیت عرضه کند.

آینده ارز دیجیتال آیوتکس

بر اساس پژوهش‌های انجام شده، تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه‌ اینترنت اشیاء راه‌­اندازی خواهد شد. این دستگاه‌های متصل به اینترنت که تعداد آن‌ها هم کم نیست نیازمند روش‌های ایمن برای ارتباط و اتوماسیون در زمان هستند. بلاک‌چین آیوتکس قصد دارد این مشکلات را با استفاده از بلاک‌چین حریم خصوصی خود برطرف کند.

بلاک‌چین و ارز دیجیتال آیوتکس IOTX برای تأمین انرژی اینترنت اشیاء، راه‌حل مقیاس‌پذیری مخصوص خود که روش بلاک‌چین در بلاک‌چین است را ارائه می‌دهد.

پیش‌بینی قیمت آیوتکس در سال‌های آینده

همانطور که می‌دانید قیمت هر دارایی به عوامل متعددی بستگی دارد و پیش‌بینی آن نیاز به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دارد.

وب سایت دیجیتال کوین پرایس (DigitalCoinPrice.com) یکی از مراجعی که برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال می‌توان به آن مراجعه کرد.

پیش‌بینی قیمت آیوتکس در سال‌های آینده

با توجه به برنامه و اهداف بلندمدتی که پروژه ارز دیجیتال آیوتکس دارد سایت دیجیتال کوین پرایس قیمت این ارز دیجیتال را در سال‌های آینده به شرح زیر پیش‌بینی کرده است:

سالحداقل قیمتمتوسط قیمتحداکثر قیمت
۲۰۲۲۰.۰۳۳۵۰.۰۳۶۵۰.۰۳۹۲
۲۰۲۳۰.۰۳۶۳۰.۰۴۰۴۰.۰۴۳۹
۲۰۲۴۰.۰۳۳۶۰.۰۴۰۳۰.۰۴۵۹
۲۰۲۵۰.۰۴۷۴۰.۰۵۴۰۰.۰۶۰۴
۲۰۲۶۰.۰۴۴۵۰.۰۴۸۱۰.۰۵۳۱
۲۰۲۷۰.۰۵۲۹۰.۰۶۳۳۰.۰۷۲۱
۲۰۲۸۰.۰۸۰۲۰.۰۸۹۶۰.۰۹۸۰
۲۰۲۹۰.۱۱۰.۱۱۰.۱۲
۲۰۳۰۰.۱۲۰.۱۳۰.۱۲
۲۰۳۱۰.۱۴۰.۱۴۰.۱۵

سخن پایانی

ارز دیجیتال آیوتکس یک پروژه بلندپروازانه است که می تواند تاثیر زیادی بر تجارت و صنعت داشته باشد زیرا در آینده ده‌ها میلیارد دستگاه IoT مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طبق آمارها در حال حاضر حدود ۲۶ میلیارد دستگاه IoT در سراسر جهان وجود دارد که پیش‌بینی شده این تعداد تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ میلیارد عدد برسد.

هدف پلتفرم آیوتکس، کمک به غیر متمرکز نگه‌داشتن صنعت چند تریلیون دلاری هوش مصنوعی است. این پروژه داده‌ها را در قلب پلتفرم قرار داده است. علاوه‌بر آن، IoTeX با مشارکت تعداد زیادی از شرکت‌های برجسته، درصدد ترویج استفاده از هوش مصنوعی غیر متمرکز برای سازمان­‌ها برآمده است.

پلتفرم آیوتکس در تلاش است تا بالاترین استانداردهای حفظ حریم خصوصی داده‌ها را ارائه دهد و تیم توسعه‌دهنده آن بر این باورند که بهترین راه‌حل‌ها را برای برنامه‌های IoT دارند و برای اثبات آن سخت تلاش می‌کنند.

سوالات متداول

  • عملکرد ارز دیجیتال آیوتکس IOTX چگونه است؟

یکی از عملکردها و قابلیت‌های اصلی ارز دیجیتال آیوتکس این است که به تراکنش‌های شبکه و قراردادهای هوشمند قدرت می‌بخشد.

  • چه مشکلاتی مانع از استقبال گسترده از فناوری IoT شده است؟

مقیاس‌پذیری – عدم رعایت حریم خصوصی – هزینه‌های عملیاتی بالا – فقدان ارزش عملکردی

  • منظور از اجماع Roll-DPoS در پلتفرم آیوتکس چیست؟

ساز و کار اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) با رأی سهامداران به تولیدکنندگان بلوک شبکه کار می‌کند. به این معنی که تعداد مشخص و معینی از تولیدکنندگان بلاک وجود دارد و پس از انتخاب آنها این تولیدکنندگان مسئول افزودن بلوک‌های جدید به بلاک‌چین می‌شوند.

  • ویژگی‌های اصلی آیوتکس چیست؟

سریع – سازگار با EVM – کارایی بالا – مقیاس پذیر

  • آیا ارز دیجیتال آیوتکس را می توان استخراج کرد؟

به طور کلی ارزهای دیجیتالی که مبتنی بر الگوریتم اثبات کار (PoW) هستند قابلیت استخراج دارند و در مقابل، ارزهای دیجیتالی که بر اساس ساز و کار اثبات سهام (PoS) کار می‌کنند امکان استخراج ندارند. از آنجا که ارز دیجیتال آیوتکس مبتنی بر الگوریتم DPoS است به همین دلیل تنها راه سرمایه‌گذاری در آن خرید از صرافی‌های معتبر است.

این مقاله صرفا با اهداف آموزشی تهیه و ترجمه شده است و هیچگونه توصیه‌‌ای برای سرمایه‌گذاری نیست. تیم اکسکوینو و نویسنده این مقاله هیچگونه مسئولیتی نسبت به ضررها و سودهای حاصله از این مقاله نخواهند داشت.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.